Podążając śladem zeszłorocznego podsumowania roku 2017, poddaliśmy analizie dane z całego 2018 roku na najpopularniejszych u nas platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i na platformach blogowych. Co ciekawe mamy kolejne wnioski – social media ewoluują – nie są tak stałe, jak się nam wydaje. Warto o tym pamiętać i wyciągać właściwe konkluzje.
Blogi – w tej części podsumowania przeczytacie na ich temat.
Jak się okazuje, rzadziej blogujemy, a jeśli już piszemy, to na początku tygodnia, rano między godziną 9:00 a 10:00 i wieczorem o 18:00-20:00.
Nasze dane wykazały dwa ciekawe wnioski. Po pierwsze, zaczęliśmy mniej blogować. Na pewno wpływ na to miało zamknięcie platform blogowych, takich jak Onet – blog.pl, Wirtualna Polska – bloog.pl oraz Republika.pl. Oficjalnie wszystko z powodu coraz rzadszego publikowania i rosnących kosztów utrzymania infrastruktury. Jedni blogerzy zatem odpuścili, inni nie zdążyli przerzucić swoich treści na inne platformy społecznościowe. Niektórzy jednak przenieśli się do social mediów. Skala tego zjawiska jest taka, że wszystkich wpisów jest już średnio 2,5-3 razy mniej niż rok temu. Ci, co zostali również postują coraz mniej.
Po drugie, jeśli chodzi o timing blogowania to jedno jest pewne – w nocy odpoczywamy i dużo mniej publikujemy – ostatnie wpisy kończymy tuż po północy. Zaczynamy blogować od samego rana. Godzina 5:00 i 6:00 to pierwszy wzrost aktywności blogerów. O godzinie 10:00 mamy pierwsze maksimum wpisów blogowych. To już dwie godziny wcześniej niż przed rokiem. Następnie delikatnie odpuszczamy, by przystąpić do intensywniejszego publikowania postów od godziny 17:00 do szczytu, który wypada o 20:00. Potem intensywność blogowania spada.
Maksimum wpisów blogowych ponownie wypadło z naszych analiz w poniedziałek. Aczkolwiek różnice między kolejnymi dniami roboczymi są minimalne. Duży spadek wpisów występuje w sobotę, natomiast w niedzielę publikujemy niewiele więcej niż dzień wcześniej.
Newspoint jako firma monitorująca media, zbiera i archiwizuje miliony dokumentów: postów, komentarzy, artykułów, wpisów blogowych, materiałów graficznych i zdjęć. Na podstawie najbardziej kluczowych dla marek źródeł w internecie oraz wpisów jesteśmy w stanie pokazać trendy roczne, najczęściej postowane dni tygodnia i godziny w podziale na wybraną platformę. Dane takie mogą być ciekawe nie tylko ze względów statystycznych. Marketerzy mogą zobaczyć, kiedy najczęściej inni postują i dostosować się do średnich rynkowych albo wręcz przeciwnie – starać się wyróżnić i położyć nacisk na mniej oblegane terminy publikacji.
Pozostałe podsumowania social mediów w 2018 roku:
Facebook
Instagram
Twitter
You Tube
Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint
O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.
Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.
Komentarze: brak