site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Podsumowanie social mediów w 2018 - blogi
29.01.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Podsumowanie social mediów w 2018 – blogi

blogging-blur-business-261662

Podążając śladem zeszłorocznego podsumowania roku 2017, poddaliśmy analizie dane z całego 2018 roku na najpopularniejszych u nas platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i na platformach blogowych. Co ciekawe mamy kolejne wnioski – social media ewoluują – nie są tak stałe, jak się nam wydaje. Warto o tym pamiętać i wyciągać właściwe konkluzje. 

Blogi – w tej części podsumowania przeczytacie na ich temat.

Jak się okazuje, rzadziej blogujemy, a jeśli już piszemy, to na początku tygodnia, rano między godziną 9:00 a 10:00 i wieczorem o 18:00-20:00.

Nasze dane wykazały dwa ciekawe wnioski. Po pierwsze, zaczęliśmy mniej blogować. Na pewno wpływ na to miało zamknięcie platform blogowych, takich jak Onet – blog.pl, Wirtualna Polska – bloog.pl oraz Republika.pl. Oficjalnie wszystko z powodu coraz rzadszego publikowania i rosnących kosztów utrzymania infrastruktury. Jedni blogerzy zatem odpuścili, inni nie zdążyli przerzucić swoich treści na inne platformy społecznościowe. Niektórzy jednak przenieśli się do social mediów. Skala tego zjawiska jest taka, że wszystkich wpisów jest już średnio 2,5-3 razy mniej niż rok temu. Ci, co zostali również postują coraz mniej.

Po drugie, jeśli chodzi o timing blogowania to jedno jest pewne – w nocy odpoczywamy i dużo mniej publikujemy – ostatnie wpisy kończymy tuż po północy. Zaczynamy blogować od samego rana. Godzina 5:00 i 6:00 to pierwszy wzrost aktywności blogerów. O godzinie 10:00 mamy pierwsze maksimum wpisów blogowych. To już dwie godziny wcześniej niż przed rokiem. Następnie delikatnie odpuszczamy, by przystąpić do intensywniejszego publikowania postów od godziny 17:00 do szczytu, który wypada o 20:00.  Potem intensywność blogowania spada.

Maksimum wpisów blogowych ponownie wypadło z naszych analiz w poniedziałek. Aczkolwiek różnice między kolejnymi dniami roboczymi są minimalne. Duży spadek wpisów występuje w sobotę, natomiast w niedzielę publikujemy niewiele więcej niż dzień wcześniej.

Newspoint jako firma monitorująca media, zbiera i archiwizuje miliony dokumentów: postów, komentarzy, artykułów, wpisów blogowych, materiałów graficznych i zdjęć. Na podstawie najbardziej kluczowych dla marek źródeł w internecie oraz wpisów jesteśmy w stanie pokazać trendy roczne, najczęściej postowane dni tygodnia i godziny w podziale na wybraną platformę. Dane takie mogą być ciekawe nie tylko ze względów statystycznych. Marketerzy mogą zobaczyć, kiedy najczęściej inni postują i dostosować się do średnich rynkowych albo wręcz przeciwnie – starać się wyróżnić i położyć nacisk na mniej oblegane terminy publikacji.

Pozostałe podsumowania social mediów w 2018 roku:
Facebook
Instagram
Twitter
You Tube

 

Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint

O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.

Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.

 

blogi monitoring mediów podsumowanie

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCRASH Mondays № 24: Femvertising w Krakowie
Marketing automation, czyli po co mi e-mail, jeśli nie mam numeru telefonu?

Podobne wpisy:

  • malte-helmhold-9-0utWO7YYk-unsplash
    Wyszukiwarka influencerów w Panelu Newspoint
  • trendy 2022 press release
    More Bananas z przyjaciółmi podsumowują 2021 i typują trendy na 2022

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Dezinformacja i fake newsy nasiliły się po wybuchu wojny. Szczególnie podatni młodzi ludzie
  • Rynek e-commerce pod lupą UOKiK. Przedsiębiorcy naruszający przepisy muszą się liczyć z dotkliwymi karami
  • Na pograniczu strategii i egzekucji – urodzinowa konferencja More Bananas

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...