site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Podsumowanie social mediów w 2018 - Facebook
1.02.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Podsumowanie social mediów w 2018 – Facebook

smartphone-390048_1280

Podążając śladem zeszłorocznego podsumowania roku 2017, poddaliśmy analizie dane z całego 2018 roku na najpopularniejszych u nas platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i na platformach blogowych. Co ciekawe mamy kolejne wnioski – social media ewoluują – nie są tak stałe, jak się nam wydaje. Warto o tym pamiętać i wyciągać właściwe konkluzje. 

Facebook – w tej części podsumowania przeczytacie na jego temat.

Z naszych analiz wynika, że a Facebooku najczęściej piszemy w środy i czwartki o godzinie 18:00.

Co prawda liczba użytkowników tego portalu społecznościowego w Polsce i na świecie stale rośnie (ale już dużo mniej dynamicznie niż w latach poprzednich), to nie przekłada się ona na średni wzrost liczby wpisów. W tej kwestii odnotowujemy spadek – oczywiście chodzi o posty publiczne, do których wszyscy mają dostęp.

Nasza aktywność rośnie tam rano, od godziny 6:00 i, co ciekawe, od 10:00 do 20:00 jest na bardzo podobnym poziomie. Maksimum odnotowujemy o godzinie 18:00, czyli dużo wcześniej, niż rok temu (była to godzina 21:00). Najwięcej postujemy w środę oraz czwartek, a najmniej w weekendy. Tutaj w dniach tygodnia nic się nie zmieniło w porównaniu z zeszłym rokiem.

Kolejny rok spadają na Facebooku zasięgi. Nie są one już tak spore, jak odnotowaliśmy rok temu, ale jednak. Afera Cambridge Analytica i burza po niej zrobiły swoje. Zjazd od połowy roku był bardzo widoczny, ale ostatni jego kwartał okazał się już spokojny i stabilny. Może to koniec problemów Facebooka? Może przygarnia on kolejnych blogerów i użytkowników zamykanego serwisu Google+? Czas pokaże.

Na razie marketerzy muszą walczyć, aby ich posty na platformie zyskały większe zaangażowanie. Będą wtedy bardziej uprzywilejowane w algorytmie, zwiększając tym samym zasięg. A co przekłada się na największe zaangażowanie? Wrzucanie wideo, pytań, zdjęć, infografik, kuponów, gratisów.

Newspoint jako firma monitorująca media, zbiera i archiwizuje miliony dokumentów: postów, komentarzy, artykułów, wpisów blogowych, materiałów graficznych i zdjęć. Na podstawie najbardziej kluczowych dla marek źródeł w internecie oraz wpisów jesteśmy w stanie pokazać trendy roczne, najczęściej postowane dni tygodnia i godziny w podziale na wybraną platformę. Dane takie mogą być ciekawe nie tylko ze względów statystycznych. Marketerzy mogą zobaczyć, kiedy najczęściej inni postują i dostosować się do średnich rynkowych albo wręcz przeciwnie – starać się wyróżnić i położyć nacisk na mniej oblegane terminy publikacji.

Pozostałe podsumowania social mediów w 2018 roku:
Blogi
Instagram
Twitter
You Tube

 

Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint

O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.

Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.

 

Facebook monitoring mediów raport

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJuż niedługo konferencja I Love Marketing!
Badanie zarządzania mediami społecznościowymi w Polsce

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • pexels-cottonbro-studio-5076516
    Co wpływa na popularność produktów z drugiej ręki? Raport „Trend na recommerce”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow