Podążając śladem zeszłorocznego podsumowania roku 2017, poddaliśmy analizie dane z całego 2018 roku na najpopularniejszych u nas platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i na platformach blogowych. Co ciekawe mamy kolejne wnioski – social media ewoluują – nie są tak stałe, jak się nam wydaje. Warto o tym pamiętać i wyciągać właściwe konkluzje.
Facebook – w tej części podsumowania przeczytacie na jego temat.
Z naszych analiz wynika, że a Facebooku najczęściej piszemy w środy i czwartki o godzinie 18:00.
Co prawda liczba użytkowników tego portalu społecznościowego w Polsce i na świecie stale rośnie (ale już dużo mniej dynamicznie niż w latach poprzednich), to nie przekłada się ona na średni wzrost liczby wpisów. W tej kwestii odnotowujemy spadek – oczywiście chodzi o posty publiczne, do których wszyscy mają dostęp.
Nasza aktywność rośnie tam rano, od godziny 6:00 i, co ciekawe, od 10:00 do 20:00 jest na bardzo podobnym poziomie. Maksimum odnotowujemy o godzinie 18:00, czyli dużo wcześniej, niż rok temu (była to godzina 21:00). Najwięcej postujemy w środę oraz czwartek, a najmniej w weekendy. Tutaj w dniach tygodnia nic się nie zmieniło w porównaniu z zeszłym rokiem.
Kolejny rok spadają na Facebooku zasięgi. Nie są one już tak spore, jak odnotowaliśmy rok temu, ale jednak. Afera Cambridge Analytica i burza po niej zrobiły swoje. Zjazd od połowy roku był bardzo widoczny, ale ostatni jego kwartał okazał się już spokojny i stabilny. Może to koniec problemów Facebooka? Może przygarnia on kolejnych blogerów i użytkowników zamykanego serwisu Google+? Czas pokaże.
Na razie marketerzy muszą walczyć, aby ich posty na platformie zyskały większe zaangażowanie. Będą wtedy bardziej uprzywilejowane w algorytmie, zwiększając tym samym zasięg. A co przekłada się na największe zaangażowanie? Wrzucanie wideo, pytań, zdjęć, infografik, kuponów, gratisów.
Newspoint jako firma monitorująca media, zbiera i archiwizuje miliony dokumentów: postów, komentarzy, artykułów, wpisów blogowych, materiałów graficznych i zdjęć. Na podstawie najbardziej kluczowych dla marek źródeł w internecie oraz wpisów jesteśmy w stanie pokazać trendy roczne, najczęściej postowane dni tygodnia i godziny w podziale na wybraną platformę. Dane takie mogą być ciekawe nie tylko ze względów statystycznych. Marketerzy mogą zobaczyć, kiedy najczęściej inni postują i dostosować się do średnich rynkowych albo wręcz przeciwnie – starać się wyróżnić i położyć nacisk na mniej oblegane terminy publikacji.
Pozostałe podsumowania social mediów w 2018 roku:
Blogi
Instagram
Twitter
You Tube
Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint
O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.
Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.
Komentarze: brak