Podążając śladem zeszłorocznego podsumowania roku 2017, poddaliśmy analizie dane z całego 2018 roku na najpopularniejszych u nas platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i na platformach blogowych. Co ciekawe mamy kolejne wnioski – social media ewoluują – nie są tak stałe, jak się nam wydaje. Warto o tym pamiętać i wyciągać właściwe konkluzje.
Instagram – w tej części podsumowania przeczytacie na jego temat.
Według naszych ustaleń, na Instagramie najwięcej zdjęć wrzucamy w piątki oraz w godzinach wieczornych.
Rok 2018 to rok właśnie Instagrama. Przyrost użytkowników platformy oraz danych, które się tam pojawiają są imponujące. W połowie zeszłego roku portal ten osiągnął już miliard użytkowników, a krzywa wzrostu nadal idzie w górę pod mocnym kątem. Nasze analizy również potwierdzają wzrost liczby materiałów w tym serwisie społecznościowym z kwartału na kwartał.
Zauważalny wzrost aktywności zaczyna się tu rano, od godziny 6:00 i trwa dość równomiernie, aż do maksimum, które przypada o 18:00. Najwięcej zdjęć wrzucamy w piątek, aczkolwiek różnica między kolejnymi dniami tygodnia jest bardzo mała i dotyczy też weekendu.
Newspoint jako firma monitorująca media, zbiera i archiwizuje miliony dokumentów: postów, komentarzy, artykułów, wpisów blogowych, materiałów graficznych i zdjęć. Na podstawie najbardziej kluczowych dla marek źródeł w internecie oraz wpisów jesteśmy w stanie pokazać trendy roczne, najczęściej postowane dni tygodnia i godziny w podziale na wybraną platformę. Dane takie mogą być ciekawe nie tylko ze względów statystycznych. Marketerzy mogą zobaczyć, kiedy najczęściej inni postują i dostosować się do średnich rynkowych albo wręcz przeciwnie – starać się wyróżnić i położyć nacisk na mniej oblegane terminy publikacji.
Pozostałe podsumowania social mediów w 2018 roku:
Blogi
Facebook
Twitter
You Tube
Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint
O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.
Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.
Komentarze: brak