site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Podsumowanie social mediów w 2018 - YouTube
13.02.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Podsumowanie social mediów w 2018 – YouTube

christian-wiediger-598840-unsplash

Podążając śladem zeszłorocznego podsumowania roku 2017, poddaliśmy analizie dane z całego 2018 roku na najpopularniejszych u nas platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i na platformach blogowych. Co ciekawe mamy kolejne wnioski – social media ewoluują – nie są tak stałe, jak się nam wydaje. Warto o tym pamiętać i wyciągać właściwe konkluzje. 

YouTube – w tej części podsumowania przeczytacie na jego temat.

Filmy na YouTube wrzucamy w każdy dzień roboczy, głównie między godziną 16:00 a 18:00.

Zmieniła się tendencja publikowania wideo w tym serwisie internetowym. Już nie weekend, ale robocze dni tygodnia przyjęły na siebie maksimum postowania. Być może przekłada się to na lepsze konwersje i szersze dotarcie? Materiał wrzucany w weekend docierał na starcie do mniejszego grona odbiorców. W wielu badaniach (np. PBI) można znaleźć dowody na to, że zasięgi spadają właśnie w weekendy. Szczególnie wśród starszych internautów, którzy preferują spędzać wolny czas na innych niż internet aktywnościach. Młodszych użytkowników to jednak nie dotyczy.

Jeśli chodzi o timing, to szczyt wstawiania filmów kończy się na godzinie 18:00, a zaczyna ponownie rano, już o godzinie 5:00! Analizując trend związany z YouTube, można zauważyć, iż mamy w tym przypadku krzywą wzrostową i podobnie jak w kwestii Twittera spadki w okresach wakacyjnych i urlopowych. Produkcji filmików jest coraz więcej – wideo ma się dobrze i jak pokazują statystyki, ta forma contentu przekłada się na coraz wyższe współczynniki konwersji.

Newspoint jako firma monitorująca media, zbiera i archiwizuje miliony dokumentów: postów, komentarzy, artykułów, wpisów blogowych, materiałów graficznych i zdjęć. Na podstawie najbardziej kluczowych dla marek źródeł w internecie oraz wpisów jesteśmy w stanie pokazać trendy roczne, najczęściej postowane dni tygodnia i godziny w podziale na wybraną platformę. Dane takie mogą być ciekawe nie tylko ze względów statystycznych. Marketerzy mogą zobaczyć, kiedy najczęściej inni postują i dostosować się do średnich rynkowych albo wręcz przeciwnie – starać się wyróżnić i położyć nacisk na mniej oblegane terminy publikacji.

Pozostałe podsumowania social mediów w 2018 roku:
Blogi
Facebook
Instagram
Twitter

 

Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint

O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.

Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.

 

monitoring mediów raport YouTube

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisOto emoji na 2019 rok!
Czego Polacy szukają w internecie na walentynki?

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • pexels-cottonbro-studio-5076516
    Co wpływa na popularność produktów z drugiej ręki? Raport „Trend na recommerce”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow