Podążając śladem zeszłorocznego podsumowania roku 2017, poddaliśmy analizie dane z całego 2018 roku na najpopularniejszych u nas platformach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i na platformach blogowych. Co ciekawe mamy kolejne wnioski – social media ewoluują – nie są tak stałe, jak się nam wydaje. Warto o tym pamiętać i wyciągać właściwe konkluzje.
YouTube – w tej części podsumowania przeczytacie na jego temat.
Filmy na YouTube wrzucamy w każdy dzień roboczy, głównie między godziną 16:00 a 18:00.
Zmieniła się tendencja publikowania wideo w tym serwisie internetowym. Już nie weekend, ale robocze dni tygodnia przyjęły na siebie maksimum postowania. Być może przekłada się to na lepsze konwersje i szersze dotarcie? Materiał wrzucany w weekend docierał na starcie do mniejszego grona odbiorców. W wielu badaniach (np. PBI) można znaleźć dowody na to, że zasięgi spadają właśnie w weekendy. Szczególnie wśród starszych internautów, którzy preferują spędzać wolny czas na innych niż internet aktywnościach. Młodszych użytkowników to jednak nie dotyczy.
Jeśli chodzi o timing, to szczyt wstawiania filmów kończy się na godzinie 18:00, a zaczyna ponownie rano, już o godzinie 5:00! Analizując trend związany z YouTube, można zauważyć, iż mamy w tym przypadku krzywą wzrostową i podobnie jak w kwestii Twittera spadki w okresach wakacyjnych i urlopowych. Produkcji filmików jest coraz więcej – wideo ma się dobrze i jak pokazują statystyki, ta forma contentu przekłada się na coraz wyższe współczynniki konwersji.
Newspoint jako firma monitorująca media, zbiera i archiwizuje miliony dokumentów: postów, komentarzy, artykułów, wpisów blogowych, materiałów graficznych i zdjęć. Na podstawie najbardziej kluczowych dla marek źródeł w internecie oraz wpisów jesteśmy w stanie pokazać trendy roczne, najczęściej postowane dni tygodnia i godziny w podziale na wybraną platformę. Dane takie mogą być ciekawe nie tylko ze względów statystycznych. Marketerzy mogą zobaczyć, kiedy najczęściej inni postują i dostosować się do średnich rynkowych albo wręcz przeciwnie – starać się wyróżnić i położyć nacisk na mniej oblegane terminy publikacji.
Pozostałe podsumowania social mediów w 2018 roku:
Blogi
Facebook
Instagram
Twitter
Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint
O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.
Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.
Komentarze: brak