site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Pokolenie Z opuszcza świat social media
3.09.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Pokolenie Z opuszcza świat social media

saulo-mohana-D_kOW7iHNnw-unsplash

Kwestie związane z prywatnością danych okazują się coraz ważniejsze dla Post-Millenialsów. To właśnie ze względu na brak zaufania do mediów społecznościowych oraz w obawie o wrażliwe dane, które mogą one posiadać, młodzi ludzie decydują się na dezaktywacje swoich kont. 

Wyniki badań przeprowadzonych przez Dentsu Aegis Network, które opisane zostały w raporcie Digital Society Index, wskazują, iż u ludzi urodzonych w drugiej połowie lat 90. oraz po roku 2000 spada zainteresowanie tym, co oferują nam social media. Wśród 5000 respondentów z całego świata aż 17% osób z tej grupy wiekowej zdecydowało się usunąć swoje konta z mediów społecznościowych. Z badania wynika, że najchętniej na taki krok decydują się Europejczycy, a wśród liderów znajdują się mieszkańcy Finlandii oraz Hiszpanii. 

Brak zaufania do nowych technologii oraz tego, w jaki sposób przetwarzają i wykorzystują one dane wykazało aż 58% osób biorących udział w badaniu. Blisko 40% społeczeństwa z pokolenia Z zauważa także, iż pojawiające się w mediach społecznościowych treści odbijają się negatywnie na psychice, powodując złe samopoczucie. Mniej optymistycznie do technologii cyfrowej jest nastawiona płeć żeńska (42%) niż męska (49%).

Badani zauważają jednak również pozytywne strony mediów cyfrowych. Aż 62% z nich docenia ich potencjał w rozwiązywaniu światowych problemów. Wśród naszych rodaków  zdanie to podziela aż 75% ankietowanych Polaków. 

Autor tekstu: Karolina Foss
Źródło zdjęcia głównego: Saulo Mohana/Unsplash

pokolenie Z raport social media

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisEricsson i UNICEF inicjują globalne partnerstwo na rzecz zapewnienia szkołom połączenia internetowego
Facebook udostępnia nową zakładkę

Podobne wpisy:

  • website-2084779_1280
    Branżowy Okrągły Stół Influencer Marketingu pod egidą IAA Polska
  • Raport Brandly360_press pack
    Premiera raportu Brandly360 „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?” już 29 listopada

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Świąteczna kampania Plusa na Kartę
  • Konferencja Reklamuję Etycznie 23’ „Algorytmy zmiany” już 7 grudnia
  • Branżowy Okrągły Stół Influencer Marketingu pod egidą IAA Polska

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow