Kwestie związane z prywatnością danych okazują się coraz ważniejsze dla Post-Millenialsów. To właśnie ze względu na brak zaufania do mediów społecznościowych oraz w obawie o wrażliwe dane, które mogą one posiadać, młodzi ludzie decydują się na dezaktywacje swoich kont.
Wyniki badań przeprowadzonych przez Dentsu Aegis Network, które opisane zostały w raporcie Digital Society Index, wskazują, iż u ludzi urodzonych w drugiej połowie lat 90. oraz po roku 2000 spada zainteresowanie tym, co oferują nam social media. Wśród 5000 respondentów z całego świata aż 17% osób z tej grupy wiekowej zdecydowało się usunąć swoje konta z mediów społecznościowych. Z badania wynika, że najchętniej na taki krok decydują się Europejczycy, a wśród liderów znajdują się mieszkańcy Finlandii oraz Hiszpanii.
Brak zaufania do nowych technologii oraz tego, w jaki sposób przetwarzają i wykorzystują one dane wykazało aż 58% osób biorących udział w badaniu. Blisko 40% społeczeństwa z pokolenia Z zauważa także, iż pojawiające się w mediach społecznościowych treści odbijają się negatywnie na psychice, powodując złe samopoczucie. Mniej optymistycznie do technologii cyfrowej jest nastawiona płeć żeńska (42%) niż męska (49%).
Badani zauważają jednak również pozytywne strony mediów cyfrowych. Aż 62% z nich docenia ich potencjał w rozwiązywaniu światowych problemów. Wśród naszych rodaków zdanie to podziela aż 75% ankietowanych Polaków.
Autor tekstu: Karolina Foss
Źródło zdjęcia głównego: Saulo Mohana/Unsplash
Komentarze: brak