site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Polacy stworzyli pierwszą globalną aplikację z Przepisami Gry w piłkę nożną
11.10.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Polacy stworzyli pierwszą globalną aplikację z Przepisami Gry w piłkę nożną

ce3c0f38b906e774a533242415dab0d8

Grupa Me & My Friends z Wrocławia stworzyła dla Międzynarodowej Rady Piłkarskiej pierwszą w historii aplikację mobilną z Przepisami Gry. Z globalnego narzędzia The IFAB skorzystali do tej pory użytkownicy w 188 krajach na sześciu kontynentach.

Wystarczy kilka sekund, aby przeczytać o spalonym lub sprawdzić, które zagrania są karane żółtą albo czerwoną kartką. Wszystkie najnowsze zmiany w futbolu są dosłownie na wyciągnięcie ręki. Teraz każdy sędzia, trener, piłkarz, komentator czy kibic na świecie może poznawać Przepisy Gry, sięgając po swój smartfon i ściągając pierwszą oficjalną aplikację The IFAB w sklepach Google Play albo App Store. Wcześniej były one dostępne tylko w formie drukowanej książki albo online na stronie internetowej.

Piłka nożna na światowym poziomie

Międzynarodowa Rada Piłkarska powstała w 1886 roku i do dziś, jako jedyna organizacja na świecie, ustala Przepisy Gry, które obowiązują we wszystkich meczach, m.in. rozgrywkach polskiej Ekstraklasy. To również ona co roku aktualizuje przepisy, decydując o tym, jak zmienia się futbol.

Pierwsza odsłona aplikacji stworzonej wspólnie z Grupą Me & My Friends jest przede wszystkim skierowana do profesjonalistów – sędziów piłkarskich, którzy stosują Przepisy Gry podczas meczów. Jest dostępna w czterech oficjalnych językach organizacji The IFAB: angielskim, francuskim, hiszpańskim i niemieckim.

– Misją The IFAB jest przybliżanie Przepisów Gry w globalny, maksymalnie dostępny sposób. W ten sposób zwiększamy też wiedzę kibiców, piłkarzy i trenerów, ich zrozumienie dla decyzji sędziów oraz szacunek do samej gry, co wpisuje się w nasze strategie. Z tych powodów pierwsza oficjalna aplikacja mobilna jest przełomowym momentem dla The IFAB, jak i całego świata piłki nożnej – podkreśla Łukasz Brud, Sekretarz The IFAB.

Do tej pory aplikacja była pobierana na sześciu kontynentach, w 188 krajach. Globalne grono odbiorców jest istotne dla Międzynarodowej Rady Piłkarskiej, która odgrywa kluczową rolę w światowym futbolu, ale do 2016 roku nie miała własnej strony internetowej ani profili w mediach społecznościowych, pozostając organizacją bliżej znaną raczej ekspertom i sędziom niż milionom fanów.

The IFAB i Me & My Friends w jednej drużynie od 3 lat

Międzynarodowa Rada Piłkarska została zarejestrowana jako niezależna organizacja w 2014 roku i od tamtej pory konsekwentnie stawia na nowoczesną i otwartą komunikację. Za digitalową transformację jednej z najstarszych organizacji sportowych na świecie odpowiada Grupa Me & My Friends. Długofalowa współpraca z The IFAB rozpoczęła się w marcu 2016 roku, kiedy polska agencja interaktywna wygrała przetarg na przygotowanie i wdrożenie portalu internetowego.

Premiera serwisu theifab.com odbyła sę w maju 2016 roku, tuż przed Mistrzostwami Europy we Francji. W tym samym czasie agencja uruchomiła również oficjalne profile organizacji w mediach społecznościowych – na Facebooku i Twitterze. W następnej kolejności, Grupa Me & My Friends zaprojektowała sklep internetowy, gdzie każdy zainteresowany może zamówić swój egzemplarz książki z prawami gry (co roku z takiej możliwości korzysta kilkadziesiąt tysięcy osób). Aktualne przepisy są również dostępne w formie cyfrowej w kilkunastu językach, także po polsku.

– Aplikacja mobilna, która jest dostępna od 31 maja 2019 roku, to kolejny etap wkładu polskiej drużyny składającej się ze specjalistów w dziedzinie marketingu, komunikacji i wdrożeń technologicznych w digitalizację świata piłki nożnej i dopiero początek rewolucyjnych zmian, jakie mamy w planach. Rozwój aplikacji o kolejne języki i funkcjonalności, będące odpowiedzią na potrzeby użytkowników, to pierwsze wyzwania, jakie przed nami stoją. Równocześnie prowadzimy razem z The IFAB kilka ogromnych projektów, których celem jest usprawnienie procesów nie tylko wewnątrz organizacji piłkarskich, ale też poza nimi. Poznawanie najbardziej popularnego sportu na świecie od kulis i realny wpływ na jego działanie sprawiają, że czujemy się na co dzień jak dzieciaki wychodzące ręka w rękę z piłkarzami na murawę podczas mistrzostw świata – podsumowuje Katarzyna Budzyń, CMO Grupy Me & My Friends.

Na co dzień Grupa Me & My Friends wspiera The IFAB w komunikacji oraz przybliżaniu Przepisów Gry. Każdego miesiąca Międzynarodowa Rada Piłkarska odpowiada na setki pytań, które pochodzą zarówno od profesjonalistów, jak i amatorów. Nowa aplikacja mobilna sprawia, że Przepisy Gry stają się dla nich dostępne w jeszcze wygodniejszej formie.

Jak działa aplikacja?

Aplikacja mobilna zawiera aktualne i kompletne Przepisy Gry w piłkę nożną 2019/20, a także m.in. praktyczne wskazówki dla sędziów czy protokół VAR (ang. Video Assistant Referees, system powtórek wideo). Przedstawia opis wszystkich najnowszych zmian wraz z wyjaśnieniem, dlaczego zostały wprowadzone przez The IFAB. Pozwala też zobaczyć, jak tekst konkretnych przepisów zmienił się w porównaniu do poprzedniego sezonu.

Dzięki aplikacji do sprawdzenia Przepisów Gry nie jest konieczne ani wertowanie ponad 200 stron książki ani nawet dostęp do internetu. Wybrane przepisy można pobrać i korzystać z nich później w trybie offline. Użytkownik w wygodny sposób tworzy notatki, dodaje ulubione rozdziały czy podkreśla najistotniejsze treści, żeby mieć je w jednym miejscu i zawsze pod ręką.

aplikacja mobilna football gra sport

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisReklama porównawcza – jak ją stworzyć, by była zgodna z prawem?
Kampania społeczna „Nie pozwól, aby narodziły się w nim demony”

Podobne wpisy:

  • jonas-leupe-wK-elt11pF0-unsplash
    Smartfonów używamy nawet 5 godzin na dobę. Stan rynku mobile na 2023
  • archetypy
    Poznaj narzędzie, które zrewolucjonizuje komunikację marki - gra „Archetypy marki”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow