site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Polski fundusz wspiera niemiecki startup z narzędziem do marketingu online
9.09.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Polski fundusz wspiera niemiecki startup z narzędziem do marketingu online

03e395354d9bd910449991ff78f9d64c

Fundusz bValue zainwestował milion złotych w Roq.ad, narzędzie do marketingu online. Łączy ono dane o aktywności klienta na wszystkich urządzeniach online i w świecie stacjonarnym. Berliński startup swoje usługi dostarcza niemieckim oddziałom m.in. takich firm jak Deutsche Bahn, McDonald’s, Mercedes, Volkswagen czy Red Bull.

Roq.ad powstało na początku 2015 roku. Wykorzystuje założenie “cross-device marketingu” – potencjalni klienci korzystają z różnych urządzeń (komputery, smartfony, tablety), a ich trafne rozpoznanie i połączenie daje lepsze rezultaty zakupowe. Narzędzie wskazuje, jaką drogą budować najtrwalsze relacje z klientem, zarówno w świecie online, jak i offline.

– Rynek marketingu online rozwija się bardzo szybko, a po inwestycjach w takie firmy jak Tidio, CallPage, Senuto czy PushPushGo, ten segment rynku jest przez nas dość dokładnie rozpracowany. Roq.ad to berlińska wschodząca gwiazda w sektorze nowych technologii – uważa Leszek Orłowski, dyrektor ds. inwestycji w bValue.

źródło: materiały prasowe

Fundusz bValue przeznaczył 1 mln złotych na rozwój technologii Roq.ad. Co ciekawe, w ponad 20-osobowym zespole pracuje kilku Polaków, a oddział technologiczny firmy znajduje się w Poznaniu i działa pod kierownictwem Bartosza Bogackiego (CTO). 

Pomysłodawcą niemieckiej firmy jest Carsten Frien, który wcześniej założył już siedem startupów, w tym notowany na paryskiej giełdzie Madvertise (przychody powyżej 20 mln euro). Frien ma też za sobą doświadczenie w niemieckim i brytyjskim oddziale AOL. W Roq.ad postawił na machine learning – algorytmy łączące anonimowe dane z urządzeń elektronicznych z aktywnością klientów np. w sklepach stacjonarnych czy punktach usługowych. Minimalizuje to koszty dotarcia do potencjalnego klienta i kampanii prowadzonych w wielu (niekiedy zbyt wielu) kanałach. Zaawansowane algorytmy Roq.ad łączą te dane inaczej niż Google – chwalą się twórcy rozwiązania.

źródło: materiały prasowe

– Pieniądze pozyskane od bValue przeznaczymy na rozwój technologii. Skorzystamy także z kontaktów funduszu w Polsce. Prowadzimy dodatkowe rozmowy z innymi inwestorami – dążymy do zwiększenia obecnej rundy inwestycyjnej. Dodatkowe finansowanie pozwoli nam intensywniej komercjalizować technologię i w maksymalnym stopniu wykorzystać jej potencjał – mówi Carsten Frien.

Fundusz bValue również nie wyklucza dalszego dokapitalizowania startupu.

Łącznie bValue założone i kierowane przez Macieja Balsewicza dysponuje środkami w kwocie około 100 mln zł. Zamierza zainwestować w 20-30 spółek kwotę od 100 tys. euro (w fazie seed) do 1 mln euro (w rundzie Pre-A). Skupia się przede wszystkim na szukaniu przedsiębiorców, którzy za pośrednictwem nowych technologii rozwiązują realne problemy na rynkach globalnych.

Inwestycja w Roq.ad jest zgodna ze strategią międzynarodowego charakteru inwestycji, którą Balsewicz wraz z Leszkiem Orłowskim i Pawłem Majem zapowiadali w maju:
– Na pięć firm przynajmniej jedna będzie pochodzić spoza naszego kraju – mówił Balsewicz.

Na „radarze” bValue znajdują się przede wszystkim Białoruś, Ukraina, kraje bałtyckie, Rumunia, Węgry i Bułgaria, gdzie ekosystem VC nie jest tak rozwinięty, jak w zachodniej Europie. Fundusz posiada już na tych rynkach ponad 100 konsultantów.

marketing narzędzia online start-up

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisRTB House z trzema nagrodami Stevie® Awards!
Polska rośnie w siłę na światowym rynku gier. Przyszłością branży będzie e-sport i rozszerzona rzeczywistość!

Podobne wpisy:

  • firmbee-com-31OdWLEQ-78-unsplash
    DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Specjalistki_Informacja Prasowa
    Pracujesz w marketingu? Dołącz do bazy specjalistek!

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow