site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Polskie wakacje w czasie pandemii, czyli czego użytkownicy szukają w wyszukiwarce Google?
3.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Polskie wakacje w czasie pandemii, czyli czego użytkownicy szukają w wyszukiwarce Google?

vivek-kumar-7VfAcjlTF5g-unsplash

Obecna sytuacja na świecie pokrzyżowała wiele planów turystycznych, jednak z tygodnia na tydzień możemy zauważyć, że coraz śmielej wracamy do ich realizacji Jednym z tych elementów jest wybór miejsca, w którym spędzimy tegoroczne wakacje. Jak wynika z danych Google Trends, Polacy coraz częściej poszukują informacji, gdzie mogą wyjechać i jak przygotować się do zagranicznej podróży.

Wakacje pod znakiem wirusa 

Jeszcze kilka tygodni temu fraza „wakacje 2020” wyszukiwana była dosyć rzadko, wzrost popularności nastąpił na początku czerwca, kiedy to okazało się, że zagraniczny wyjazd będzie możliwy, gdyż wiele krajów ogłosiło termin otwarcia granic dla turystów – w czerwcu współczynnik wyszukań tej samej frazy wynosił niewiele ponad 50 pkt. (w skali od 0 do 100), obecnie jest to blisko 95 pkt.

Nie mamy jednak wątpliwości, że koronawirusa zostawimy w domu, dlatego również dużą popularnością cieszą się informacje pod frazą „wakacje koronawirus” ─ 100 pkt., jeszcze miesiąc temu współczynnik wynosił 60 pkt.

– Polacy, zmęczeni po kilkumiesięcznym lockdownie, planują wakacje. To nic dziwnego, często czekamy kilka miesięcy, aby wyjechać na upragniony urlop i odpocząć. Widzimy to w trendach wyszukiwania. Teraz hasła takie jak kwarantanna czy koronawiurs są coraz mniej popularne. Zamiast nich szukamy informacji związanych z możliwościami wyjazdowymi i tym, w jaki sposób zaplanować urlop. Pod koniec czerwca i na początku lipca zauważyliśmy znaczny wzrost popularności haseł „gdzie na wakacje 2020” lub „wakacje nad morzem 2020”. To oznacza, że jeszcze nie jesteśmy przekonani, gdzie spędzimy urlop, ale wiemy, że chcemy wyjechać – mówi Joanna Kasiedczak, PR Specialist w MBridge – Marketing Experts.

Polska czy zagranica?

Część z nas planuje urlop w kraju, a pozostali decydują się na wyjazd zagranicę. W tym roku możemy zauważyć, że rośnie zainteresowanie wakacjami w Polsce – współczynnik wyszukań frazy „wakacje w Polsce” wynosi blisko 90 pkt., z kolei w 2019 roku oscylował w granicach 70 pkt. Wyszukujemy konkretne miejscowości czy miejsca, do których możemy się udać – „gdzie nad polskie morze” – 100 pkt., „góry Polska” – 89 pkt., „polskie morze noclegi” – 67 pkt., „polskie morze last minute” – 20 pkt. Pod względem miejscowości interesują nas m.in. Szklarska Poręba, Krynica Zdrój, Hel, Jurata, Sarbinowo, Sopot.

Z kolei użytkowników, którzy wyszukują frazy „wakacje za granicą”, jest znacznie mniej niż w zeszłym roku – na koniec czerwca zanotowano popularność na poziomie 36 pkt., natomiast w tym samym okresie rok temu było to ponad 80 pkt. Poszukujemy głównie informacji dotyczących możliwości pobytu w danym miejscu w okresie pandemii. Popularnością cieszą się standardowe wakacyjne destynacje, jednak znacznie mniejszą niż w ubiegłym roku.

Poziom wyszukań „wakacji na greckich wyspach” wynosi 46 pkt., z kolei rok temu był bliski 80 pkt., niewielka grupa poszukuje informacji dotyczących „wakacji w Hiszpanii” – 17 pkt., „wakacje Portugalia” – 42 pkt., „wakacje Cypr” – 48 pkt., jednakże jeden z popularniejszych kierunków, czyli Włochy, to współczynnik wyszukiwań w granicach 25 pkt. Z dnia na dzień coraz większym zainteresowaniem mogą pochwalić się Chorwacja, Bułgaria czy Albania.

Czego jeszcze szukamy?

Frazą, która osiągnęła maksymalną liczbę punktów wyszukiwań, jest „kwarantanna wakacje” oraz „test koronawirus wakacje”. Co zaskakujące, niewielką popularnością cieszą się wszelkie kwestie związane z oszczędzaniem na wakacjach – rok temu fraza „wakacje last minute” oscylowała w granicach 85–100 pkt. w miesiącach wakacyjnych, obecnie jest to około 12–15 pkt. Również niezbyt interesują nas „wakacje all inclusive” – w 2019 roku było to około 45–50 pkt., natomiast teraz jest to 21–30 pkt.

Pod koniec czerwca szczególny wzrost popularności zanotowała fraza „bon turystyczny” oraz wszelkie konfiguracje dotyczące tej kwestii, czyli „kiedy bon turystyczny”, „bon turystyczny wniosek”, „bon turystyczny 500 plus”.

Po trendach wyszukiwań możemy zauważyć, że plany urlopowe Polaków wyglądają w tym roku zupełnie inaczej niż rok temu – skupiamy się na poszukiwaniu celów podróży w kraju, rezygnując tym samym z zagranicznych wojaży. A gdy już się na nie decydujemy, to stawiamy na kraje wschodnie, a nie znane kurorty umiejscowione w hiszpańskich czy włoskich miejscowościach.

Źródło: MBridge
Źródło zdjęcia głównego: Vivek Kumar/Unsplash

Google Google Trends koronawirus wakacje

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis#StopFejkFriends – strzeż się fałszywych przyjaciół
16. Kongres Public Relations i Komunikacji – rabat dla czytelników MP!

Podobne wpisy:

  • firmbee-com-31OdWLEQ-78-unsplash
    DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • pexels-vlada-karpovich-4050304
    Jak pisać teksty do internetu w 2023 roku?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow