site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP
25.04.2023  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Poradnik o marketingu afiliacyjnym dla MŚP

admitad_fot. 1920x1080

Marketing afiliacyjny z uwagi na swoje zalety jest coraz częściej wskazywany jako przyszłość branży e-commerce. Skuteczność i ekonomiczność to dwie z istotnych zalet, dzięki którym stanowi on wartościowe rozwiązanie dla sektora MŚP. Rozpoczęcie działań afiliacyjnych nigdy nie było prostsze. Admitad, jeden z globalnych liderów w tej dziedzinie, opracował poradnik skierowany do małych i średnich przedsiębiorstw.

Czym jest afiliacja?

Marketing afiliacyjny, nazywany też partnerskim, to obecnie jeden z najbardziej efektywnych rodzajów marketingu. Polega na współpracy reklamodawcy z partnerami, którzy wykorzystując wypracowane zasięgi, publikują w swoich kanałach specjalne linki lub kody promocyjne. Jeśli konsument dokona zakupu towaru lub usługi za ich pomocą, partner otrzymuje prowizję za pozyskanie nowego klienta.

Zasady afiliacji są więc bardzo proste. Nie wymaga ona jednocześnie dużych nakładów finansowych, jak np. w przypadku reklamy digitalowej czy lokowania produktu. Co więcej, analizy sprzedażowe wykazują wysoką skuteczność tego rodzaju działań, gdyż firma zyskuje nowych odbiorców, a sama marka poprawia swoją pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększa współczynnik konwersji (liczba użytkowników realizujących nasz cel w danej witrynie/aplikacji).

Zalety afiliacji dla MŚP

Małe i średnie przedsiębiorstwa dysponują znacznie niższymi budżetami reklamowymi niż wielkie koncerny. Z tego powodu trudniej im promować swoją działalność i pracować nad długofalowym zaangażowaniem konsumentów. Z uwagi na fakt, że afiliacja wymaga znacznie mniejszych nakładów finansowych niż tradycyjna reklama, warto już na początku działalności budować z jej pomocą swoją rozpoznawalność. Sieć partnerska zapewnia dostęp do nowych kanałów promocji, minimalizując koszty ponoszone z tego tytułu, ponieważ reklamodawca płaci wyłącznie za realne wyniki.

Nie należy zapominać również o oszczędności czasu i zasobów, które w każdym biznesie są na wagę złota. Dlatego sieć partnerska w pełni przejmuje na siebie komunikację z wydawcami oraz automatyzuje procesy rozliczania współpracy w oparciu o odpowiednie technologie pomiaru efektów. Dzięki takiemu modelowi, przy niskim nakładzie środków wzrastają szanse przedsiębiorstwa na realny wzrost zysków ze sprzedaży produktów i usług.

Jak zacząć?

Dzięki globalnej sieci afiliacyjnej Admitad, wskazówki co do tego jak wprowadzić afiliację do swojej strategii marketingowej są teraz na wyciągnięcie ręki. Wykorzystując wiedzę ugruntowaną na rynkach międzynarodowych, eksperci Admitad przygotowali poradnik dedykowany sektorowi MŚP. Można go bezpłatnie pobrać na stronie.

Dzięki informacjom zawartym w publikacji, każdy właściciel małej lub średniej firmy dowie się, czy afiliacja jest dla niego i jak skutecznie od podstaw wdrożyć ją w swoje działania promocyjne.

marketing afiliacyjny MŚP poradnik

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisKwietniowy DIMAQ Voice, a w agendzie: ChatGTP, Microsoft Advertising oraz Meta Ads
Pazura liczy się ze słowami Makłowicza i Lotka w kampanii Scrabble

Podobne wpisy:

  • lukas-blazek-mcSDtbWXUZU-unsplash
    Co, jeśli nie Google Ads? Pięć polskich sieci afiliacyjnych, które warto znać
  • to-buy-ga1bdb1550_1280
    Rozwój e-commerce w sektorze MŚP dzięki sprzedaży zagranicznej

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • CRASH Mondays – znamy temat czerwcowej edycji!
  • Nowość na Instagramie: od teraz GIF-y także w komentarzach
  • Marketer+, czyli czasopismo dla każdego marketera

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow