site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Porta „walczy” z kobiecymi stereotypami w nowej kampanii
25.02.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Porta „walczy” z kobiecymi stereotypami w nowej kampanii

woman-in-the-kitchen-preparing-to-cook-2890387

Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją drzwi Porta, rozpoczęło kampanię reklamową pt. „Otwórz się na siebie”, mającą na celu pokazanie, że negatywne stereotypy mogą stać się siłą kobiet. Do akcji zaproszono polskie gwiazdy, z udziałem których zrealizowano krótkie promocyjne spoty. 

Kilka dni temu w internecie pojawiły się zielone plakaty z kontrowersyjnym, białym napisem, jak np. „Miejsce kobiet jest w kuchni”. Na bilbordach nie widniała wtedy ani nazwa, ani znak towarowy marki. Dopiero po pewnym czasie okazało się, że te outdoorowe kreacje są elementami najnowszego projektu, który ma za zadanie pokazać, że niektóre cechy kobiet, często są stereotypowo traktowane jako wady, choć mogą stać się ich zaletami. Ambasadorkami akcji są aktorka i mama Magdalena Różczka, influecncerka, a także współwłaścicielka restauracji Lara Gessler oraz przedstawicielka mediów Gabi Drzewiecka. 

Gabi Drzewiecka w kampanii "Otwórz się na siebie"

Gabi Drzewiecka pokazuje, że wystarczy trochę się otworzyć, żeby nawet w cechach, stereotypowo uznawanych za negatywne znaleźć coś dobrego.A dlaczego mówi o tym Porta? Bo jesteśmy marką o otwartości. W przenośni i dosłownie. Rok temu opublikowaliśmy Raport o Otwartości Polaków: http://bit.ly/Raport_OtwartośćPolaków, teraz zachęcamy kobiety do większego uwierzenia w siebie. Dziewczyny! Mamy prawo być takie, jakie chcemy i nic nie powinno nas ograniczać! Otwórzmy się na siebie.

Opublikowany przez Porta. Otwórz się na Piątek, 21 lutego 2020
Magda Różczka w kampanii "Otwórz się na siebie"

Zobacz kolejną odsłonę naszej kampanii o otwartości. Magdalena Różczka nie dała zamknąć się w szufladkach stereotypów. Znalazła tam dobre rzeczy i jest dumna z bycia kobietą przewrażliwioną na punkcie dzieci.

Opublikowany przez Porta. Otwórz się na Środa, 19 lutego 2020

Efektem współpracy marki z gwiazdami są 3 jednominutowe nagrania, które przedstawiają kobiety podczas ich pracy. Aktorka w materiale wyjaśnia, że zaletą przedstawicielek płci pięknej jest przewrażliwienie na punkcie dzieci, ponieważ nie jest im obojętny los maluchów porzuconych w Interwencyjnym Ośrodku Preadopcyjnym. Natomiast córka słynnej restauratorki zapewnia, iż nawet jeśli miejsce pań jest w kuchni, to czasami w środowisku kulinarnym można mieć więcej władzy, niż podczas ważnych negocjacji. Z kolei Gabi Drzewiecka cieszy się, że kobiety ciągle gadają, bo dzięki temu spełnia się, będąc dziennikarką radiową. 

Magdalena Różczka przyznaje, że cechuje ją przewrażliwienie na punkcie dzieci. Wie też, że to jej ogromna siła i jest z tego dumna! Posłuchaj, jak odkryła, że pozorna słabość jest jej wielkim atutem!

Opublikowany przez Porta. Otwórz się na Poniedziałek, 17 lutego 2020

Materiały można zobaczyć na landing page’u marki Porta, a także na oficjalnym profilu firmy na Facebooku, gdzie został opublikowany m.in. post z udziałem Magdaleny Różczki. Wpis z wykorzystaniem wizerunku aktorki spotkał się z niezrozumieniem wśród odbiorców. Pod najnowszą aktywnością dodano ponad 50 komentarzy, z czego prawie wszystkie są negatywne. Internauci zarzucają osobom realizującym projekt, że sformułowania są bardzo krzywdzące i stereotypizujące. Ponadto stwierdzają, że działania, które miały być reklamą firmy, odniosły odwrotny skutek do zamierzonego. Kilka kobiet przyznało, że miało zamiar skorzystać z usług producenta, lecz po zapoznaniu się z treścią kampanii, stwierdziły, iż wolą współpracować z innymi przedsiębiorstwami. 

Pomysł mimo że jest dobry, ze względu na sposób przekazania informacji nie został pozytywnie przyjęty w społeczeństwie. Z tej sytuacji należy wyciągnąć wniosek, iż warto zastanowić się, czy odbiór potencjalnych klientów będzie spójny z założeniem, zanim specjaliści od marketingu rozpoczną przygotowania do realizacji kampanii.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska

Źródło zdjęcia głównego: One Shot/Pexels

kampania społeczna kobiety Porta

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis3. urodziny CRASH Mondays: Ludzie!
Narzę­dziownik cz. 1, czyli aplikacje przydatne do two­rze­nia gra­fik

Podobne wpisy:

  • miesiac kobiet
    Marketingowy Miesiąc Kobiet, czyli ciekawa marcowa inicjatywa
  • Słyszysz_przemoc_Usłysz_nas_Agata_Kubis
    Stop mowie nienawiści wobec osób LGBTQIA+  – akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow