Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją drzwi Porta, rozpoczęło kampanię reklamową pt. „Otwórz się na siebie”, mającą na celu pokazanie, że negatywne stereotypy mogą stać się siłą kobiet. Do akcji zaproszono polskie gwiazdy, z udziałem których zrealizowano krótkie promocyjne spoty.
Kilka dni temu w internecie pojawiły się zielone plakaty z kontrowersyjnym, białym napisem, jak np. „Miejsce kobiet jest w kuchni”. Na bilbordach nie widniała wtedy ani nazwa, ani znak towarowy marki. Dopiero po pewnym czasie okazało się, że te outdoorowe kreacje są elementami najnowszego projektu, który ma za zadanie pokazać, że niektóre cechy kobiet, często są stereotypowo traktowane jako wady, choć mogą stać się ich zaletami. Ambasadorkami akcji są aktorka i mama Magdalena Różczka, influecncerka, a także współwłaścicielka restauracji Lara Gessler oraz przedstawicielka mediów Gabi Drzewiecka.
Efektem współpracy marki z gwiazdami są 3 jednominutowe nagrania, które przedstawiają kobiety podczas ich pracy. Aktorka w materiale wyjaśnia, że zaletą przedstawicielek płci pięknej jest przewrażliwienie na punkcie dzieci, ponieważ nie jest im obojętny los maluchów porzuconych w Interwencyjnym Ośrodku Preadopcyjnym. Natomiast córka słynnej restauratorki zapewnia, iż nawet jeśli miejsce pań jest w kuchni, to czasami w środowisku kulinarnym można mieć więcej władzy, niż podczas ważnych negocjacji. Z kolei Gabi Drzewiecka cieszy się, że kobiety ciągle gadają, bo dzięki temu spełnia się, będąc dziennikarką radiową.
Materiały można zobaczyć na landing page’u marki Porta, a także na oficjalnym profilu firmy na Facebooku, gdzie został opublikowany m.in. post z udziałem Magdaleny Różczki. Wpis z wykorzystaniem wizerunku aktorki spotkał się z niezrozumieniem wśród odbiorców. Pod najnowszą aktywnością dodano ponad 50 komentarzy, z czego prawie wszystkie są negatywne. Internauci zarzucają osobom realizującym projekt, że sformułowania są bardzo krzywdzące i stereotypizujące. Ponadto stwierdzają, że działania, które miały być reklamą firmy, odniosły odwrotny skutek do zamierzonego. Kilka kobiet przyznało, że miało zamiar skorzystać z usług producenta, lecz po zapoznaniu się z treścią kampanii, stwierdziły, iż wolą współpracować z innymi przedsiębiorstwami.
Pomysł mimo że jest dobry, ze względu na sposób przekazania informacji nie został pozytywnie przyjęty w społeczeństwie. Z tej sytuacji należy wyciągnąć wniosek, iż warto zastanowić się, czy odbiór potencjalnych klientów będzie spójny z założeniem, zanim specjaliści od marketingu rozpoczną przygotowania do realizacji kampanii.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: One Shot/Pexels
Komentarze: brak