site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Powołanie Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń
1.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Powołanie Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń

product-school-nOvIa_x_tfo-unsplash

W dniu 21 lipca 2020 w siedzibie Pracodawców RP nastąpiło historyczne powołanie Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, składającej się z przedstawicieli 18 organizacji reprezentujących ponad 500 polskich przedsiębiorców, realizujących zarówno mniejsze projekty (np. szkolenia, spotkanie firmowe), jak i też kreujące takie przedsięwzięcia, jak m.in.: Europejski Kongres Gospodarczy, IMPACT, targi MSPO, czy festiwal Open’er.

– Pandemia zdrowotna i gospodarcza uderzyła w to, co jest podstawą działalności w branży MICE, czyli w bezpośrednie kontakty międzyludzkie. Nowoczesny i prężny sektor gospodarki został z dnia na dzień całkowicie zamrożony. To kataklizm, którego żadna inna branża nie doświadczyła – ocenia Prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski. – Dlatego reakcja musi być tak samo szybka i zdecydowana. Powstanie Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń to pierwszy krok. Głos branży będzie głośniejszy i skuteczniejszy. Kolejne działania to dostosowanie pomocy publicznej do wyjątkowej sytuacji przemysłu spotkań. Musi on przetrwać kryzys, otrzymać czas na ponowne uruchomienie oraz przystosowanie do nowych warunków – zaznacza.

Jak podkreśla Bartosz Bieszyński, Koordynator Sztabu Kryzysowego Branży MICE.

– Przemysł spotkań i wydarzeń stanowi łącznie blisko 15 proc. polskiego PKB (hotele, rozrywka, transport autokarowy, targi, grupowa i indywidualna turystyka przyjazdowa i wyjazdowa, MICE) i zatrudnia, łącznie z dostawcami
i partnerami, ok. 1,5 mln osób
– mówi Bieszyński. – Od połowy lutego br. nasze środowisko notuje średni spadek sprzedaży w granicach 80 – 95 proc.,
w zależności od sektora. Brak długoterminowych i strategicznych rozwiązań oznacza nie tylko bankructwa i zwolnienia, to przede wszystkim zagrożenie dla nowoczesnej i zrównoważonej gospodarki naszego kraju.
– dodaje.

– W Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń chcemy komunikować się między sektorami branży MICE oraz z rządem, a także dbać nie tylko o przetrwanie, ale też o przyszłość – deklaruje Łukasz Adamowicz, Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel.

Reprezentanci Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń postawili sobie za cel obronę i odrodzenie branży, poprzez mocny głos w dyskursie na szczeblu rządowym. Rada będzie dążyć m.in. do:

  • stworzenia platformy współpracy i wymiany informacji pomiędzy organizacjami tworzącymi szeroko rozumiany przemysł spotkań i wydarzeń;
  • stałego monitoringu stanu kondycji branży (badania, ankiety itd.);
  • stworzenia ciała reprezentującego interesy branży wobec administracji państwowej;
  • budowania świadomości znaczenia branży wśród państwowych decydentów, jak i też opinii publicznej;
  • tworzenia i przedstawiania propozycji w ramach wykorzystania EU Recovery Fund;
  • współpracy z najważniejszymi instytucjami społecznymi.

– Współpraca branży MICE daje nam widoczność w mediach i możliwości dotarcia do rządu, których nie mielibyśmy działając w pojedynkę, tym bardziej, że nasz sektor to system naczyń połączonych – ocenia Grażyna Grabowska, Prezes Targów w Krakowie i Wiceprezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego.

– Pandemia koronawirusa pokazała, jak mocno powiązane są różne sektory branży MICE. Siłą polskiej gospodarki jest jej zrównoważony charakter – powinniśmy podkreślać nasz wkład w tworzenie PKB. Bez spotkań i wydarzeń wiele polskich miast – choćby Warszawa, Kraków, Poznań, czy Trójmiasto – wygląda zupełnie inaczej, a to przekłada się też na sytuację gospodarczą – zaznacza Mikołaj Ziółkowski, Prezes Stowarzyszenia Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych.

– Mamy wiele do zrobienia, a na pewno będzie to łatwiejsze, jeśli będziemy działać razem – ocenił Sekretarz Generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Marcin Mączyński.

Tego typu działanie jest koniecznie, ponieważ szeroko rozumiany przemysł spotkań, wydarzeń, rozrywki i czasu wolnego jest tą częścią polskiej jak i globalnej gospodarki, która jako pierwsza „zatrzymała się” z powodu szerzącej się pandemii SARS-CoV-2. Kluczowe postulaty Rady to utrzymanie i rozwinięcie dodatkowych form wsparcia dla przemysłu, takich jak:

  • pobudzenie popytu,
  • dodatkowe bezpośrednie wsparcie finansowe,
  • dodatkowe bezpośrednie wsparcie dot. kosztów pracy,
  • dodatkowe bezpośrednie wsparcie dot. promocji Polski jako destynacji indywidualnej, grupowej i biznesowej,
  • uelastycznienie zaleceń i wytycznych dot. organizacji wydarzeń i spotkań.

Skład Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń:

  1. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT,
  2. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR,
  3. Klub Agencji Eventowych SAR,
  4. Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce – SKKP,
  5. Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych SOIAR,
  6. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego IGHP,
  7. Polska Izba Techniki Estradowej PITE,
  8. Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji IAKS Polska,
  9. Zrzeszenie Agentów IATA w Polsce,
  10. SITE Poland – Society for Incentive Travel Excellence – Chapter Poland,
  11. Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE,
  12. Polska Izba Przemysłu Targowego PIPT,
  13. Harmony Polish Hotels,
  14. Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych PSPA ,
  15. Izba Gospodarcza Menedżerów Artystów Polskich IGMAP,
  16. Fundacja FOH,
  17. Future for MICE,
  18. Meeting Professional International Poland Chapter MPI.

Źródło zdjęcia głównego: Product School/Unsplash

koronawirus wydarzenie

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisRedakcje lokalne ratują się grantami. Google i Facebook pomagają tradycyjnej prasie w Polsce
NESCAFÉ Dolce Gusto z programem recyklingu kapsułek

Podobne wpisy:

  • image_processing20221207-1321293-1ebfb6t
    CRASH Poniedziałki № 67: Customer Journey [KRK]
  • 1200x628 DIMAQVOICE34
    Znamy agendę ostatniego spotkania DIMAQ Voice w tym roku!

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow