site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > PR korporacyjny, czyli jak zarządzać wizerunkiem firmy?
14.10.2019  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

PR korporacyjny, czyli jak zarządzać wizerunkiem firmy?

tie-690084_1280

Odpowiednie, długofalowe działania z zakresu korporacyjnego public relations mogą w znaczący sposób przyczynić się do osiągnięcia sukcesu wizerunkowego przez przedsiębiorstwo na arenie krajowej lub międzynarodowej. Warto więc dowiedzieć się, czym jest i jak z niego korzystać.

PR korporacyjny jest odłamem tradycyjnego public relations, który ma za zadanie zyskać i umocnić reputację danej instytucji. Jeśli nastąpi kryzys autorytetu przedsiębiorstwa, właściwe czynności wizerunkowe pozwolą w pewnym stopniu ochronić organizację przed skutkami recesji, a także ułatwić zażegnanie niepożądanej sytuacji. 

Czym się wyróżnia kreowanie pozytywnego wyobrażenia firmy?

Ten rodzaj działań opiera się na trzech głównych elementach: grupie odbiorców, merytoryce oraz dynamice. 

Pierwszy polega na wzajemnej komunikacji z pracownikami, klientami, inwestorami, ekspertami oraz z przedstawicielami mediów. Ważne jest, aby personalizować wysyłane komunikaty do poszczególnych grup odbiorczych. Większą siłę, a co się z tym wiąże, lepszy efekt uzyskamy, gdy wyślemy np. osobną wiadomość do konkretnego przedstawiciela danej kategorii z imienia i nazwiska, aniżeli zdecydujemy się przekazać informacje w sposób zbiorczy. 

Drugi natomiast to kwestia merytoryczna wszystkich powziętych czynności. Każdy komunikat lub działanie mające utrwalić relacje z otoczeniem instytucji musi być profesjonalne i rzeczowe. Istotne jest zatem, aby zatrudnić PR-owca specjalizującego się w tematyce, jaką reprezentuje organizacja. Częste błędy językowe albo wynikające z braku fachowej wiedzy na dany temat, narażają przedsiębiorstwo na kompromitację, a nawet na poważny kryzys wizerunkowy.

Ostatnim ważnym czynnikiem jest dynamika. Nawet najlepszy event bądź kampania nie przyniosą długofalowego sukcesu, jeśli są organizowane rzadko i nieregularnie. Z tego względu należy systematycznie przekazywać wszystkie komunikaty. To pozwoli na pozostanie w kontakcie z odbiorcą, a w konsekwencji, wizerunek firmy utrwali się w podświadomości otoczenia organizacji. 

Kto korzysta z takich działań? 

Korporacyjny public relations wykorzystują przede wszystkim osoby wysoko postawione w hierarchii firmowej. Są to m.in. właściciele firm, dyrektorzy oraz prezesi, a także kierownicy poszczególnych działów, którzy są odpowiedzialni za zwiększanie zysków sprzedaży.

Jakie są najważniejsze zadania kreowania wizerunku instytucji?

Do głównych czynności sztabu należą:

  • audyt oraz analiza wyobrażenia firmy i jej konkurencji,
  • opracowanie kompleksowych programów działań public relations,
  • współpraca z dziennikarzami,
  • działania z zakresu e-PR,
  • prowadzenie wydawnictwa firmowego (blogi, newslettery, publikacje drukowane),
  • zarządzanie sytuacją kryzysową,
  • czynności PR wśród pracowników, jak i najważniejszych przedstawicieli instytucji,
  • produkcja korporacyjnych filmów wideo, 
  • organizacja imprez firmowych, wystąpień publicznych oraz konferencji,
  • opracowanie systemu identyfikacji wizualnej.

Ważne jest, aby zatrudniać specjalistów ds. korporacyjnego public relations z wieloletnim doświadczeniem na stanowisku. Częsta zmiana kadry może wprowadzić niepotrzebny chaos i obniżenie standardów firmy, co potrafi skutkować spadkiem reputacji, a nawet kryzysem wizerunkowym. 

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska

PR korporacyjny Public Relations wizerunek

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisKampania społeczna „Nie pozwól, aby narodziły się w nim demony”
Jak podnieść o 60% sprzedaż w 6 miesięcy? Case study ExpertSender i Answear

Podobne wpisy:

  • clark-tibbs-oqStl2L5oxI-unsplash
    Nie tylko biznes, ale też odpowiedzialność społeczna – wpływ działań CSR na wizerunek firmy
  • hello-i-m-nik-lY9_CDZoupk-unsplash
    Zarządzanie w kryzysie napędza popyt na usługi ekspertów PR

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow