Według prognoz gospodarczych stopa bezrobocia może w niedługim czasie sięgnąć nawet 10 proc. Wiele firm planuje kolejne zwolnienia pracowników, a nawet ogłoszenie restrukturyzacji. Poszczególne kraje Europy zawieszają przepisy dotyczące upadłości firm na czas epidemii. W odpowiedzi na kryzys specjaliści od public relations udostępniają bezpłatną pomoc dla przedsiębiorstw.
Infolinia funkcjonuje przez cały kwiecień – od poniedziałku do piątku w godzinach 15:00-16:30 pod numerem: 884 838 886. Pod telefonem będą dyżurują doświadczeni konsultanci PR, którzy bezpłatnie pomogą przygotować plan komunikacji kryzysowej, napisać oświadczenia dla zarządu lub stworzyć projekt społecznej odpowiedzialności biznesu i go zakomunikować do mediów.
– Sytuacja w wielu firmach jest dramatyczna. Przed Zarządami wielu firm trudne decyzje dotyczące zwolnień, redukcji etatów, a nawet zamykania zakładów. Często, od tego jak te działania zostaną przeprowadzone, zależeć może powrót na rynek, gdy epidemia się zakończy. Jak pokazuje historia wielu kryzysów, komunikacja często odgrywa kluczową rolę w tym, jak przedsiębiorstwa radziły sobie ze spadkiem przychodów – czy zespoły się jednoczyły i miały siłę walczyć, poszukiwać nowych szans i nowych rynków, czy oddawały pola walkowerem. To, w czym mogą pomóc specjaliści ds. public relations, to by komunikacja była szybka, spójna i pozwalała na sprawną odbudowę po kryzysie – mówi Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.
Zdaniem specjalistów PR jest też wiele firm, które pomimo sytuacji kryzysowej całkiem nieźle sobie radzą ze względu na specyfikę branży. Wiele z nich chce pomagać, by budować dobre relacje z mediami, klientami, pracownikami i społecznością lokalną na przyszłość. Często jednak brakuje pomysłu i rąk do pracy, by taką komunikację wykonać. Dlatego konieczne jest właściwe jej wdrożenie i profesjonalna pomoc w komunikacji do pracowników, klientów, partnerów biznesowych oraz mediów.
– Zmiany są zarówno szansą na m.in. wykreowanie wizerunku marki, zoptymalizowanie kosztów działalności, jak i ogromnym wyzwaniem – mogą spowodować redukcję etatów, spadek wartości marki bądź utratę klientów. Niekiedy są jednak konieczne do dalszego funkcjonowania organizacji. Należy uświadomić sobie potrzebę ich wprowadzenia, znaleźć alternatywne rozwiązania organizacyjne i komunikacyjne oraz wdrożyć je w życie. Odpowiednio wcześnie wprowadzone działania zapobiegną drastycznym skutkom epidemii i pozwolą na kontynuowanie biznesu – podsumowuje Iwona Kubicz.
Komentarze: brak