site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Programy lojalnościowe w erze cyfrowej
9.05.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Programy lojalnościowe w erze cyfrowej

PA_programy_lojalnosciowe_20190412

Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Klienci coraz częściej oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się na realizację celów sprzedażowych?

Coraz więcej osób korzysta z programów lojalnościowych dostępnych z poziomu aplikacji mobilnych. Dlaczego?

– Zapewniają one łatwą i szybką rejestrację, często nawet w czasie zakupów. Ich główną zaletą jest brak konieczności posiadania przy sobie plastikowej karty – stwierdza Izabela Kaczmarska, Strategic Planner w agencji reklamowej PA. – Kolejnym atutem takiego rozwiązania jest także to, że telefon komórkowy praktycznie zawsze mamy przy sobie, a co za tym idzie, możemy na bieżąco sprawdzać stan transakcji. Wirtualne karty lojalnościowe to także podstawowe źródło wiedzy o zachowaniach konsumentów. Na podstawie takich danych marketerzy mogą z łatwością wysyłać do zarejestrowanych użytkowników spersonalizowane treści, które są obecnie integralną częścią strategii oferty i produktu – dodaje Kaczmarska.

Karty lojalnościowe, ale w aplikacji mobilnej

Standardowe funkcjonalności programów lojalnościowych zmieniają swoją funkcję. Plastikowa karta powoli ustępuje miejsca aplikacjom mobilnym, które dzięki ogólnej dostępności Internetu, pozwalają szybciej nawiązać interakcję z klientem. Za pomocą powiadomień push można na bieżąco informować o promocjach i dodatkowych rabatach, jednocześnie tworząc spersonalizowany przekaz reklamowy. Z kolei aktywność użytkowników w aplikacji stanowi niezwykle przydatne narzędzie dla marketerów. Zbierają oni w ten sposób bazę kontaktów, pozwalającą na późniejszą automatyzację i optymalizację działań marketingowych. Stale aktualizowany i wygodny dostęp do konta to tylko jeden z czynników, który wpływa na budowanie zaufania wśród konsumentów.

– Klasyczne mechanizmy programów lojalnościowych ewoluują i nie ograniczają się już jedynie do zbierania punktów i ich wymiany na nagrody. Klienci poszukują bodźca, który dodatkowo pobudzi ich do działania, dlatego coraz częściej w nowoczesnych strategiach partnerskich programów, stosowana jest grywalizacja i storytelling. Zastosowanie tych działań okazuje się znacznie skuteczniejszym sposobem na zaangażowanie użytkowników – dodaje Kaczmarska z PA.

Stworzenie aplikacji mobilnej ma także pewne ograniczenia. Najczęściej związane są one z kosztami, przekraczającymi często budżety marketingowe małych firm, które nie mają wystarczającego zaplecza finansowego, aby stworzyć dwie platformy opierające się na systemach operacyjnych iOS i Android. Istnieją jednak alternatywne sposoby, np. Progressive Web Application (PWA), czyli strony internetowe dające wrażenie działania jak aplikacje natywne. Czas potrzebny do ich realizacji i wdrożenia jest zdecydowanie krótszy i znacznie tańszy w produkcji.

Influencer marketing w programach lojalnościowych

Pozytywna rekomendacja w mediach społecznościowych jest w dzisiejszych czasach bardziej wartościowa od wysokobudżetowych kampanii reklamowych. Zaangażowanie influencerów staje się więc nieocenione w procesie tworzenia i promocji programów lojalnościowych. Przykładowo marka Diesel zachęca wszystkich swoich followersów do założenia cyfrowego sklepu. W ramach platformy SIDE: BIZ, każdy może zostać ambasadorem i zdobywać nagrody. Za utworzenie konta na stronie tego producenta można otrzymać rabat na pierwsze zakupy, jak również dostać spersonalizowany kod. Im więcej osób skorzysta z unikalnego linku, tym jego właściciel będzie mógł skorzystać z większej zniżki.

Programy lojalnościowe są inwestycją, która z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Odpowiednio dopasowane narzędzia i niestandardowe funkcjonalności wpłyną na pozytywne doświadczenia konsumenckie i przewagę konkurencyjną. Świadomość społeczeństwa i ich oczekiwania wychodzą poza ofertę produktową, oczekują oni nie tylko rzetelności i wiarygodności marki, ale także natychmiastowej gratyfikacji, która wywoła w nich pozytywne uczucia. I to właśnie na tym warto się skupić.

 

Autor tekstu: Jacek Jaroszewski, specjalista ds. PR w agencji PA.

aplikacja mobilna influencer marketing program lojalnościowy

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisEgzotyczna Fantasia rozkwita na wiosnę!
Ban(an) na cenzurę sztuki

Podobne wpisy:

  • jonas-leupe-wK-elt11pF0-unsplash
    Smartfonów używamy nawet 5 godzin na dobę. Stan rynku mobile na 2023
  • surface--ZFvSWK4L28-unsplash
    Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow