Instagram udostępnił użytkownikom funkcję dołączania trzech wybranych komentarzy pod post. Opcja ma za zadanie ułatwić właścicielom profili zarządzanie kontem, a osobom korzystającym z portalu znaleźć potrzebne informacje.
Mimo że doniesienia o nowym narzędziu pojawiły się już w maju, to zmiany zostały wprowadzone dopiero 7 lipca. O udoskonaleniu medium poinformował na Twitterze wiceprezes Instagrama Vishal Shah, publikując stosowną grafikę.
Dlaczego funkcja została wprowadzona?
Działania zarządców serwisu są podyktowane troską o jak najlepsze dopracowanie aplikacji do wymagań użytkowników. Ponadto, administratorzy medium pragną docenić te osoby, które zechciały zostawić interesujący komentarz, jednocześnie zachęcając pozostałych do aktywności na portalu. Poza tym, pracownicy Instagrama zapewniają, iż w ten sposób można ograniczyć ilość negatywnych wpisów, poprzez aprobatę pozytywnej aktywności internautów.
W jaki sposób marki mogą na tym zyskać?
Narzędzie może stać się pomocne również w rozreklamowaniu danej firmy. Wystarczy, że influencer przypnie komentarze, w których padają pytania i odpowiedzi o to, jaką markę reprezentuje produkt występujący w poście. Dzięki takiemu zabiegowi, użytkownicy medium szybciej znajdą potrzebne im informacje, a przedsiębiorstwa poszerzą swoje zasięgi.
Na razie nie wiadomo, czy funkcja rzeczywiście spełnia swoje zadanie i czy jest przydatna w celach marketingowych, lecz jedno jest pewne, odpowiednie działania posiadaczy kont na Instagramie mogą sprawić, że rzeczywiście z portalu będzie można korzystać w łatwiejszy i przyjemniejszy sposób.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Kaufdex/Pixabay
Komentarze: brak