site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Przystanek autobusowy jako park rozrywki? Zaskakujące kampanie reklamowe
25.07.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Przystanek autobusowy jako park rozrywki? Zaskakujące kampanie reklamowe

darian-garcia-CwVL-IX_RdQ-unsplash

Współczesny konsument żyje w gospodarce nadmiaru produktów, usług oraz informacji. Według badań naukowców z University of California w San Diego, do naszego mózgu dziennie dociera 100 tys. słów, a widzimy ponad 3 tys. komunikatów reklamowych. Jak wyróżnić się w gąszczu wiadomości i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców? 

Jednym z ciekawych narzędzi w rękach marketingowców jest wykorzystanie w unikalny sposób przestrzeni publicznej do oryginalnych form komunikacji.

Kreatywność w głowie się nie mieści

Przesyt informacji spowodował, że konsumenci uodpornili się na tradycyjne reklamy. Ludzki mózg przeładowany nadmierną ilością komunikatów stosuje naturalny mechanizm obronny tzn. filtrowanie percepcyjne, które zapobiega przeładowaniu pamięci. Nieustannie analizuje i filtruje dane, które są dla niego mało istotne lub z pozoru dobrze znane i je eliminuje. To właśnie dlatego nie zapamiętujemy ich, nie przenikają do naszej świadomości. 

Jednym ze sposobów ominięcia tego wewnętrznego mechanizmu jest radykalna zmiana. Wszystko, co nowe, dużo za duże lub wręcz za małe, niespotykane, szokujące zwróci naszą uwagę. Oto przykłady niestandardowych kampanii reklamowych ulokowane w codziennym otoczeniu, osiągające niecodzienne efekty. I choć niektóre z nich swoje premiery miały kilka lat temu, to wciąż zaskakują i mogą posłużyć jako źródło inspiracji.

Przystanek autobusowy jako park rozrywki
źródło: www.ambientising.pl

Agencja Rankxerocs wpadła na oryginalny pomysł, jak zachęcić odbiorców do odwiedzenia parku rozrywki Port Aventura Park w Hiszpanii. Podróżni czekając na swój autobus mogą usiąść na fotelach roller coaster i poczuć się, jak na szalonej przejażdżce.

Jak kreatywnie wypromować restaurację wegetariańską?
źródło: www.adsoftheworld.com

Zaskakujący koncept na reklamę restauracji Tibits Vegetarian Restaurant mieli marketingowcy ze Szwajcarii. Wykorzystali naturalne, zielone zasoby przestrzeni miejskiej. W ten sposób drzewo w połączeniu z widelcem stało się… brokułem.  

Otwórz się na Tyskie
źródło: www.boredpanda.com

Dla odmiany przykład rodzimego, polskiego ambientu. Proste szklane drzwi w warszawskiej restauracji stały się niestandardową reklamą piwa. Oryginalny uchwyt symbolizuje kufel, w którym znajduje się złocisty trunek.

Nivea żegna cellulit
źródło: www.creativecriminals.com

Marka na pokazie mody w Miami, USA, zaprezentowała sofę podzieloną na dwie części. Lewa strona jest pikowana, symbolizuje zmiany na skórze, podczas gdy prawa jest gładka. Kanapa z logo marki marki stała się synonimem zmiany, jaka zajdzie po użyciu kosmetyku.  

Przejście dla pieszych… prosto do McDonald’s
źródło: www.virginiamanzano.com

A gdyby tak przechodzić po frytkach zamiast po pasach na drugą stronę ulicy? Reklama znanej sieci fast food nie tylko promuje w ten sposób produkt i markę na szeroką skalę, ale także zapewnia bezpieczeństwo na szwajcarskich ulicach podczas festiwalu Zurichfest.

Podróż do klubu fitness
źródło: www.amccreative.net

Kolejnym sposobem na kreatywne wykorzystanie przystanku autobusowego w celach reklamowych jest wypromowanie nim sieci klubów Fitness First w Rotterdamie. Ławka waży siedzących na niej pasażerów, którzy czekają na autobus, tym samym zachęcając do uprawiania sportu.

King Kong nadchodzi
źródło: www.alas6enlaplaya.com

Wielkie ślady stóp na piasku i zniszczone samochody na plaży w Kalifornii to efekt akcji promocyjnej filmu King Kong 3D. Niecodzienny pomysł wzbudzał duże zainteresowanie i zdziwienie plażowiczów, nim zorientowali się, w jakim celu powstały.

Tonący billboard
źródło: www.hkdezigner.blogspot.com

W ramach promocji filmu „Pojutrze”, który tematyką nawiązuje do zmian klimatu i klęsk żywiołowych, nieopodal jednej z bombajskich plaż w Indiach pojawił się tonący billboard. Uświadamia on odbiorcom, jakie anomalie pogodowe mogą czekać mieszkańców Ziemi oraz ich katastrofalną skalę.

Amnesty International przeciwko udziału dzieci w konfliktach zbrojnych
źródło: www.adsoftheworld.com

Organizacja Narodów Zjednoczonych podaje, że ok. 300 tys. dzieci jest obecnie zaangażowanych w ponad 30 konfliktów na całym świecie. Aby podnieść świadomość na temat dzieci-żołnierzy, do kampanii społecznej wykorzystano tradycyjny amerykański autobus szkolny, w wojskowym kamuflażu, a do okien przyklejono zdjęcia ich twarzy.

Metro z domowym klimatem
źródło: www.trendland.com

Na kilka dni paryskie metro zostało wyposażone w wygodne sofy, kanapy oraz fotele dostępne w sklepach sieci IKEA. Pasażerowie mogli poczekać na pociąg w komfortowych warunkach, a przy okazji przetestować meble znanego producenta. 

Emocje budują zaangażowanie

Czynnikiem wyróżniającym kampanie zewnętrzne jest możliwość integracji marki z otoczeniem i przestrzenią miejską. Niestandardowe akcje mają zwrócić uwagę odbiorcy, ale przede wszystkim komunikować cechy produktu czy główny cel kampanii społecznej. 

Reklamy wchodzą w interakcję z odbiorcami i angażują ich. Niejednokrotnie wzbudzają też napięcie. Efekty poruszają wyobraźnię, rozbudzają emocje, śmieszą, a czasami wręcz szokują. Nietuzinkowe kampanie szybko zdobywają fanów, często są komentowane w mediach i chętnie udostępniane na portalach społecznościowych. Stosowanie niekonwencjonalnych form komunikacji wiąże się także z pewną dozą ryzyka. Przez to, że ich siła działania opiera się na elementach zaskoczenia i niespodzianki, mogą być wykorzystane w takiej postaci tylko raz. 

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

ambient marketing kampania kreatywność reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNowa usługa oddzwaniania pozwoli klientom skontaktować się z Allegro w mniej niż 10 sekund
Pilsweizer we współpracy z Synergic realizuje wakacyjną kampanię OOH

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • 23SS_SP_Select_Palomo_7
    PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow