site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > PSPR otwiera się na podmioty i ogłasza pierwszych nowych członków
8.03.2021  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

PSPR otwiera się na podmioty i ogłasza pierwszych nowych członków

1900-700

Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozszerza formułę działalności. Organizacja – oprócz osób fizycznych – do oficjalnego członkostwa zaprasza także podmioty, które współtworzą sektor PR. Tym samym PSPR staje się miejscem dla PRtech-ów, uczelni wyższych, specjalistycznych wydawnictw oraz agencji. Propozycja kierowana jest również do korporacji, firm czy NGO’s zainteresowanych wypracowywaniem i wdrażaniem profesjonalnych praktyk zarządzania reputacją, relacjami, komunikacją oraz podnoszeniem standardów kooperacji z rynkiem usług PR. Stowarzyszenie przyjęło do grona członków pierwsze cztery podmioty.

Zgodnie ze strategią przyjętą w 2019 roku, a w ślad za tym z reformą statutową, zarząd PSPR doprecyzował zasady formalnego członkostwa wspierającego i stworzył warunki do jego urzeczywistnienia. Dzięki temu, po 27 latach funkcjonowania, organizacja powitała w swoich strukturach pierwsze w historii podmioty z branży PR.

Cały polski PR przy jednym stole. Czy to możliwe?

– Mówiąc o branży PR, mamy w PSPR zawsze na myśli jej realne spektrum. To usługodawcy PR, usługobiorcy, freelancerzy, agencje, pracownicy działów w firmach i instytucjach, organizacje branżowe, naukowcy, uczelnie wyższe, a także dostawcy rozwiązań technologicznych, badań, monitoringu. Przez tyle lat jedynie agencje miały możliwość podmiotowego członkostwa w organizacji PR. Czas to zmienić – wyjaśnia Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska PSPR. – Niezwykle nam zależy, aby wszystkie wymienione powyżej podmioty i osoby mogły spotkać się w naszym stowarzyszeniu. Współpracować, opiniować ważne zagadnienia, przygotowywać i umawiać się na nowe standardy, interwencje w kluczowych sprawach, projekty prorozwojowe, wreszcie nawiązywać liczne kontakty. Dotychczas w polskiej branży  public relations brakowało takiej platformy na stałe integrującej wszystkich uczestników naszego sektora. Wprowadzenie w życie członkostwa wspierającego i przyjęcie historycznej „czwórki”, której serdecznie gratuluję, jest ważnym krokiem w tym kierunku. Jednym z wielu, które jeszcze przed nami – podkreśla Jurgiel-Żyła.

Różnorodność motywacji, oczekiwań, punktów widzenia

Cztery podmioty, które jako pierwsze wstąpiły w szeregi PSPR, to: agencja relacji inwestorskich – InnerValue, PRtech, dostawca rozwiązań i oprogramowania – netPR.pl, PRtech (usługi informacyjne, badania, analiza) – Press Service Monitoring Mediów, agencja PR – Genesis PR. Znamienny jest fakt, że do członkostwa przekonały je bardzo konkretne i zróżnicowane argumenty.

– Chcemy brać czynny udział w tworzeniu dobrych praktyk PR oraz uczestniczyć w kluczowych rozmowach z innymi uczestnikami tego sektora. Ostatecznie do przystąpienia do organizacji przekonało nas utworzenie klubu relacji inwestorskich, w których się specjalizujemy i czujemy, że szczególnie w tym obszarze możemy wnieść wartość do działań PSPR – mówi Wojciech Iwaniuk, prezes zarządu InnerValue.

– Zapewnienie ciągłego rozwoju wymaga nie tylko dużych nakładów inwestycyjnych i stabilności biznesowej, ale też wymiany opinii i wychodzenia naprzeciw zmianom na rynku oraz w świecie technologii – właśnie dlatego Polskie Stowarzyszenie Public Relations jest dla nas ważnym partnerem. Chcemy być dużym wsparciem, jak i też inicjatorem ciekawych projektów realizowanych przez organizację – Piotr Ślusarczyk, pełnomocnik zarządu odpowiedzialny za planowanie i koordynowanie prac rozwojowych w netPR.pl.

– Liczymy, że nasze członkostwo w PSPR będzie sprzyjać jeszcze aktywniejszemu dialogowi, lepszemu zrozumieniu potrzeb i oczekiwań środowiska PR, a tym samym służyć jego rozwojowi. Wprowadziliśmy rozwiązania umożliwiające klientom korzystanie z dostępu do materiałów prasowych bez jakichkolwiek obaw o naruszanie praw wydawców. Jako lider branży wzięliśmy na siebie ciężar edukacji rynku w tym zakresie. Liczymy na to, że wspólnie z klientami, PSPR, a także samymi wydawcami zbudujemy bezpieczne, również kosztowo oraz odpowiadające współczesnym potrzebom, nowoczesne usługi informacyjne, które nie będą budzić żadnych wątpliwości prawnych. Będzie to nowy standard profesjonalnych usług monitoringu mediów – Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

– Zależy nam na udziale w budowaniu jak najlepszych standardów w polskim PR. Bardzo nas cieszy, że PSPR w ostatnich latach dokonało tak spektakularnej reaktywacji – im więcej branżowych podmiotów wspierających dobre praktyki w naszym zawodzie, tym lepiej. Mam nadzieję, że mocniej rozwinie się także współpraca między organizacjami w branży PR – potrzebujemy racjonalnego, mądrego i efektywnego dialogu, dość już fasadowych akcji! – Eliza Misiecka, prezes zarządu Genesis PR.

PSPR zaprasza do członkostwa podmioty, które aktywnie komunikują się z otoczeniem, odpowiedzialnie zarządzają relacjami lub zajmują się tym biznesowo, naukowo w oparciu o najwyższe standardy etyki oraz rynkowe.

– Dlatego też oczekujemy respektowania zasad etycznych PSPR oraz dobrych praktyk profesjonalnego public relations. Zarówno obecnych samoregulacji jak i tych, które dopiero powstaną pod naszymi auspicjami. Jednocześnie zachęcamy do ich aktywnego współtworzenia. Idee fixe jest umożliwienie pełnowartościowej reprezentacji przedstawicieli wszystkich składowych sektora public relations, o często odmiennym spojrzeniu na daną sprawę czy innych priorytetach. Tak by skutkować współpracą i regularnym dyskursem w warunkach neutralnych ze swoimi odpowiednikami, konkurencją, klientami, a także z innymi uczestnikami branży – mówi Cyprian Maciejewski, członek zarządu PSPR. 

Jesteś o trzy kroki od PSPR

Procedura przystąpienia podmiotu do PSPR jest nieskomplikowana i przebiega bardzo sprawnie. W pierwszym kroku należy przesłać na adres biuro@polskipr.pl oficjalne zgłoszenie chęci członkostwa wspierającego z krótkim uzasadnieniem i wskazaniem aktywności w obszarze PR. Następnie zarząd organizacji podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata w drodze głosowania. Ewentualnie, wcześniej prosi jeszcze o uzupełnienie informacji. Składka członkowska wynosi 800 zł + VAT, niezależnie od wielkości przychodów czy budżetu aplikującego. Po jej uiszczeniu nowy członek wspierający zyskuje dostęp do analogicznych korzyści i praw jak członek zwyczajny (osoba fizyczna), z wyjątkiem biernego i czynnego prawa wyborczego oraz głosowania w ramach Walnego Zebrania. Więcej o formalnej stronie członkostwa zwyczajnego i wspierającego w statucie PSPR: polskipr.pl/statut.

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.

Public Relations

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisSkuteczna sprzedaż na Facebooku i Instagramie – nowy moduł PrestaShop
Shoppertainment – nowy trend w handlu popularny wśród Europejczyków

Podobne wpisy:

  • felipe-furtado-2zDXqgTzEFE-unsplash
    O sztuce tworzenia skutecznego briefu i 5. najczęstszych błędach marketerów
  • heart-2338154_1280
    Jak prowadzić działania PR w branży medycznej?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowy język pokolenia Y
  • Marki reagują na krakowskiego “laguna”
  • More Bananas w przymierzu z Vikingami!

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...