Zapewne zastanawialiście się jakie marki cieszą się największą popularnością na ulicach Polskich miast. Zespół analityczny Sneakerstudio przygotował ranking przedstawiający udział najpopularniejszych marek modowych na podstawie statystyk wyszukiwania w Google na podstawie których został opracowany ranking – w Polsce i na świecie.
Jak pokazują statystki – podium najpopularniejszych marek w Polsce przypada dla takich marek jak Nike, adidas i Vans. Nike w tym wypadku nokautuje pozostałych konkurentów i nie daje im żadnych szans zachowując pierwszą pozycję z wynikiem ponad 37%. Zaraz za marką Nike znalazł się jego największy światowy rywal – adidas z wynikiem ponad 5 mln wyszukiwań, co daje mu udział w rynku na poziomie 29,03%. Podium zamyka marka Vans z udziałem rynkowym na poziomie 14,95%, co może być dla niektórych dużym zaskoczeniem.

Vans zyskał przewagę nad takimi popularnymi markami jak Reebok, New Balance, Converse, co dla wielu osób może być dużą niespodzianką, ale dane jednoznacznie świadczą o tym, że spora grupa Polskich streetwearowców pozostaje wierna klasycznym Vansom.
Pierwszą marką znajdującą się zaraz poza podium jest marka New Balance. Warto zwrócić uwagę na potężną różnicę pomiędzy pozycją trzecią, a czwartą. Dodatkowym potwierdzeniem są dane pochodzące z wewnętrznej wyszukiwarki Sneakerstudio, które również stawiają markę New Balance zaraz za marką Vans.
Piątą pozycję zajęła marka Converse z wynikiem 4,43%, a dopiero na szóstej pozycji z wynikiem 3,48% znalazła się marka Reebok, co może być dla wielu osób bardzo zaskakujące biorąc pod uwagę fakt, że marka Reebok od zawsze cieszyła się dużą popularnością – widać trendy w modzie potrafią się bardzo szybko zmieniać.

W skali międzynarodowej Nike zajmuje również pierwszą pozycję nie dając swoim konkurentom najmniejszych szans. Największy udział w przebadanych krajach przypada na słowacji – prawie 50% badanych użytkowników wyszukuje tę markę. Na drugim miejscu pod kątem największego udziału na rynku przypadającego marce Nike znajduje się rynek Niemiecki z wynikiem 42,5% oraz na rynku Francuskim z wynikiem 41,95%. Nike jest niekwestionowanych liderem całego rankingu pod kątem wszystkich krajów!
Druga największa marka modowa, którą jest adidas w większości przypadków zajęła miejsce drugie. Wyjątkiem od tej reguły są takie kraje jak Wielka Brytania i Węgry, gdzie marka adidas zajmuje trzecią lokatę.
Wyjątkowej uwagi wymaga fakt, że marka adidas nie jest liderem na swoim rodzimym rynku z którego się wywodzi, czyli Niemiec.
Przeprowadzone badanie polegało na przeanalizowaniu ogólnego wolumenu wyszukiwania w wyszukiwarce Google za pomocą narzędzia Google Keyword Planner w 10 wybranych krajach, co zostało zrealizowane przez analityczny zespół Sneakerstudio. Potencjał wszystkich 10 wybranych marek stanowi 100% udziału rynkowego, a każda marka została przeliczona na proporcjonalny udział na podstawie liczby wyszukiwań, z których powstał ranking.
Cały raport jest dostępny na stronie Sneakerstudio.
Źródło zdjęcia głównego: Edgar Chaparro/Unsplash
Komentarze: brak