site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Raport: Imprezy firmowe w Polsce. Firmy wydają nawet 100 tys. zł!
16.10.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Raport: Imprezy firmowe w Polsce. Firmy wydają nawet 100 tys. zł!

jens-johnsson-apz-nFR0NlQ-unsplash

Imprezy integracyjne to jedne z najpopularniejszych benefitów pracowniczych w Polsce. Organizują je i małe i duże firmy, niemal z każdej branży. Średni budżet na osobę na imprezę firmową w Polsce wynosi 235 zł – wynika z danych Briefly, serwisu ułatwiającego organizowanie takich eventów.

Integracje firmowe obrosły w wiele barwnych legend, a firmy prześcigają się w nowych pomysłach na nietypowe atrakcje. Pracownicy doceniają to i chętnie uczestniczą w takich eventach, co potwierdzają zarówno zagregowane dane preferencji firm, które szukają lokali i obiektów na imprezy w serwisie Briefly, jak również wyniki ankiety przeprowadzonej na grupie zarządzających, właścicieli firm, HR, office lub marketing managerów, odpowiedzialnych za organizację imprez integracyjnych w swoich firmach.  

źródło: materiały prasowe

9 na 10 ankietowanych ekspertów przyznaje, że w firmowych integracjach bierze udział większość lub prawie wszyscy pracownicy ich firmy. A na jednym wydarzeniu się nie kończy – najczęściej organizowane są 2-3 eventy tego typu rocznie. Co czwarta firma przygotowuje tylko jedną. Podobny odsetek organizacji deklaruje, że są to ponad cztery imprezy integracyjne rocznie.

– Imprezy integracyjne zawsze cieszyły się dużym powodzeniem zarówno w Polsce, jak i w środowiskach międzynarodowych. Jest to idealny czas na integrację z innymi pracownikami i poznanie ich od trochę bardziej prywatnej strony. Poznanie lepiej własnego szefa i współpracowników. Nie zawsze jest na to czas w godzinach pracy. Pracownicy chętnie w nich uczestniczą, i nie ma znaczenia, czy jest to w trakcie godzin pracy, czy poza nimi – Rafał Jatczak, Recruitment Manager EMEA – CWT, autor bloga Sposoby na zasoby.

Ile kosztują integracje firmowe?

Budżet firmowy przeznaczony na imprezy i wyjazdy firmowe zależy głównie od wielkości organizacji, i w mniejszym stopniu, od branży. Nie jest rzadkością inwestowanie ponad 100 tys. zł na jeden event dla pracowników.

Ceny organizacji integracji firmowych w Polsce różnią się oczywiście w zależności od ich rodzaju. Istotnie większe są koszty wyjazdów integracyjnych (413 zł na osobę), podczas gdy cena kolacji integracyjnej mieści się w granicach 182 zł za osobę.

Na podstawie imprez organizowanych z pomocą serwisu Briefly wynika, że w Polsce średnio w wydarzeniu integracyjnym biorą udział 72 osoby. Całkowity koszt, jaki ponosi firma dla takiej liczby pracowników, to ok. 15 tys. zł.

źródło: materiały prasowe
Kiedy organizowane są imprezy?

Maj i czerwiec – w tych miesiącach firmy najczęściej organizują eventy lub wyjazdy integracyjne dla pracowników, według danych Briefly.

O ile imprezy i kolacje integracyjnie oraz wigilie firmowe głównie organizują asystenci zarządu lub office managerowie, o tyle wyjazdy częściej planują HR lub marketing managerowie. Nierzadko w czasie wyjazdowych integracji dodatkowo organizuje się szkolenia lub warsztaty team buildingowe, za które odpowiedzialne są działy HR czy marketingu (komunikacji wewnętrznej).

Średnio 6-7 tygodni wcześniej planowane są imprezy integracyjne. Nieco dłużej – bo zwykle 9-10 tygodni – firmy przygotowują się do organizowania wigilii firmowych i wyjazdów integracyjnych. Choć oczywiście zdarza się planowanie wyjazdów lub bardzo dużych eventów w popularnych miejscach nawet z rocznym wyprzedzeniem.

– Idealny timing planowania takiego wydarzenia to rok do przodu. Chcąc zapewnić unikatowe atrakcje, niekiedy organizując imprezę myślimy już o kolejnej, która ma być za rok czy za kilka miesięcy. Ale to scenariusz idealny. Czasem mamy na organizację tylko kilka tygodni. Na szczęście nasz firmowy dream-team umie robić rzeczy niemożliwe – Małgorzata Jurkiewicz, HR Business Partner, Blue Media.

Imprezy integracyjne z przytupem

Imprezy integracyjne najczęściej organizowane są w klubach, restauracjach, pubach lub centrach eventowych. 

To, na co zwracają uwagę firmy szukając miejsc na tego typu wydarzenia to przede wszystkim dostępność miejsca do tańca (parkietu), ogródka/tarasu i parkingu. Z dodatkowych atrakcji, jakie życzą sobie organizatorzy od lokali to zorganizowanie dyskoteki, fotobudki lub koncertu/muzyki na żywo.

Wigilia firmowa na bogato

Niemal wszystkie ankietowane przez Briefly firmy organizują spotkania świąteczne dla swoich pracowników. 7 na 10 firm organizuje je raz w roku, a 17 proc. dwa razy w roku (także w okolicach Wielkanocy).

Na spotkania świąteczne dla swoich pracowników firmy są gotowe wydać nieco więcej, niż na imprezy integracyjne organizowane wiosną czy jesienią. Średni koszt zorganizowania wigilii firmowej czy spotkania świątecznego w lokalu wynosi ok. 200 zł od osoby. 

Organizacje na przygotowanie wigilii preferują kolejno: restauracje i kluby. Rzadziej są to sale bankietowe, hotele czy puby. 

Wyjazdy firmowe na odludziu

Organizowanie wyjazdów firmowych jest najbardziej czaso i zasobochłonne ze wszystkich imprez firmowych – wynika z danych Briefly.

Firmy najczęściej decydują się zorganizować wyjazdy w maju, czerwcu lub wrześniu. Ponad połowa z nich decyduje się na wyjazdy dla pracowników z jednym noclegiem, co trzecia – z dwoma.

W Polsce na wyjazdy integracyjne pożądane są przede wszystkim spokojne lokalizacje, oddalone od miasta i zgiełku. Aż 80 proc. użytkowników Briefly szukających miejsca na wyjazdy dla pracowników w swoich wymaganiach oczekuje bliskości jeziora lub lasu, 40 proc. – najchętniej organizuje imprezę na wsi, a 15 proc. – w miejscowości uzdrowiskowej.

Wśród najbardziej pożądanych dodatkowych atrakcji w czasie wyjazdu firmowego raczej nie ma zaskoczeń. Są to kolejno: dyskoteka, ognisko, spływ kajakowy, park linowy, paintball.

event marketing

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisKRRiT jest gotowa wdrożyć nowy panel badania mediów elektronicznych
Zmiany w zakładce „Zdjęcia” – Facebook testuje nowe możliwości prezentacji postów

Podobne wpisy:

  • ayanda-ngena--IqoNGfYeUM-unsplash
    Rynek tradycyjnych eventów nie zniknie
  • virtual_events_5_
    Eventy w nowej rzeczywistości – Telewizja Polsat i Platige Image prezentują „Virtual Events”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow