site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > RCS – rewolucja w marketingu mobilnym
22.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

RCS – rewolucja w marketingu mobilnym

adult-blur-bokeh-car-230557

Po 25 latach przyszła pora na zmiany – stary, dobry SMS zyska możliwości technologiczne na miarę XXI wieku. Mimo rozwoju internetu, jego format się nie wyczerpał i wciąż jest jednym ze skuteczniejszych i szybszych sposobów na dotarcie do odbiorcy. Jak SMS może nas jeszcze zaskoczyć?

Operatorzy i producenci telefonów już dekadę temu rozpoczęli starania o uatrakcyjnienie formatu SMS, przy zachowaniu skuteczności pierwowzoru. Ostatnia dekada upłynęła pod znakiem tworzenia nowego standardu. Ma to być Rich Communication Services, czyli RCS, który pozwala na wiele więcej niż standardową komunikację tekstową. Dzięki tej technologii wiadomości otrzymywane na numer telefonu będą wyglądały bardziej jak komunikator, Facebook Messenger czy Google Hangouts, i zyskają dużo więcej funkcji.

Jakie możliwości daje RCS?
  • Przesyłanie plików do 10 MB wielkości:
    • obrazów,
    • GIF-ów,
    • naklejek,
    • lokalizacji,
    • wideo,
    • dźwięków.
  • Posiada funkcję InTyping, czyli wyświetlanie kropeczek, gdy ktoś pisze.
  • Grupowy czat do 100 uczestników.
  • Powiadomienia Push.
  • Synchronizację wiadomości na wielu urządzeniach.
  • Rozmowy telefoniczne za pośrednictwem IP w jakości HD.
  • Rozmowy wideo w HD.
  • Możliwość zmiany na wideo rozmowę w trakcie połączenia głosowego.
RCS w Polsce

Wprowadzenie technologii do poszczególnych krajów zależy od operatorów. Nowy standard jest opracowywany i promowany przez GSMA, międzynarodową organizację zrzeszającą telekomy. Według danych organizacji najnowsza aktualizacja standardu, tzw. Universal Profile, cieszy się dużym zainteresowaniem, a jej rozwój wspiera już 47 operatorów i 11 producentów telefonów w 30 krajach świata. Czy z RSC możemy już korzystać w Polsce? I tak, i nie. Choć cztery największe telekomy działające w naszym kraju, Play, Orange, T-Mobile i Polkomtel, należą do wspomnianej organizacji GSMA, żaden z nich nie wdrożył jeszcze technologii RCS.

Krążą słuchy, że rozmowy z dostawcami technologii trwają. Sytuację ratuje Google, który stworzył aplikację do odbierania wiadomości w standardzie RCS. Wystarczy zainstalować na telefonie aplikację Wiadomości na Androida (Android Messages) i mieć włączony dostęp do internetu, by móc używać takich funkcji, jak wysyłanie GIF-ów, lokalizacji, nagrań głosowych i zdjęć.

Google stara się upowszechnić standard RCS i prowadzi także rozmowy z producentami telefonów, aby aplikacja Wiadomości na Androida była preinstalowana w smartfonach. Docelowo mają z niej korzystać wszyscy użytkownicy Androida.

Negocjuje także z operatorami. W tym celu gigant z Doliny Krzemowej przejął platformę Jibe oferującą RCS, która umożliwi hosting technologii dla telekomów. Używają jej już Sprint, Rogers, Telenor i Vodafone. Wprowadzenie technologii planują kolejne firmy – Orange, Deutsche Telekom i Globe Telecom.

Korzyści RCS dla marketingu

Jakie korzyści da RCS specom od marketingu? Niezliczone! Wszystkie formy wiadomości multimedialnych oferowane przez nowy standard pozwoliłyby przesłać więcej niż sam tekst. Dzięki temu sama komunikacja stanie się dużo bardziej angażująca.

Z RCS możesz:

  • Zintensyfikować siłę przekazu wiadomości: zamiast zwykłego tekstu, wysłać odbiorcy ciekawą grafikę (w dobrej jakości i dostosowującą się do ekranu) czy zaprezentować produkt na wideo HD. Oba formaty wyświetlą się w okienku konwersacji, bez konieczności otwierania ich w osobnych oknach czy aplikacjach.
  • Wzmocnić swój wizerunek: dostosować wygląd konwersacji do brandu m.in. poprzez zastąpienie domyślnego koloru barwami marki oraz dodanie logo jako avataru nadawcy.
  • Poprawić bezpieczeństwo: nowy standard wprowadza funkcję weryfikacji nadawcy. Dzięki niej, odbiorca będzie miał pewność, że pisze do niego marka, a nie podmiot podszywający się pod nią.
  • Wzmocnić call to action: do wiadomości RSC możesz dodać przyciski. Kuszą one dużo bardziej do kliknięcia niż zwykłe linki używane do tej pory w SMS-ach, a ich zastosowań jest mnóstwo. Pod postacią przycisku możesz zasugerować odbiorcy wejście na stronę produktu, pobranie załącznika, wyświetlenie wideo, otworzenie lokalizacji w aplikacji do map, dodanie spotkania do kalendarza, zadzwonienie do biura obsługi klienta, ściągnięcie aplikacji i dużo, dużo więcej!
  • Usprawnić komunikację: wykorzystaj przyciski, by zaproponować klientowi rodzaje reakcji na wiadomość. Np. e-sklep przy składaniu zamówienia może zaproponować klientowi przycisk “Potwierdź zamówienie”, kurier “Zmień datę dostawy”, linia lotnicza “Zmień miejsce”. Przyciski uwzględniające najpopularniejsze potrzeby klienta, ułatwią mu proces zakupowy i wzbogacą jego doświadczenia.
  • Urozmaicić komunikację: stosując naklejki i GIF-y, tak bardzo lubiane przez odbiorców z młodszego pokolenia.
Kiedy zacznie się rewolucja?

Wygląda na to, że RCS okaże się totalną rewolucją w marketingu mobilną, a komunikacja wykorzystująca numeru telefonu będzie mogła zastąpić firmowe aplikacje. Jak wszystkie te możliwości będą wyglądały w praktyce? Być może okazja do przekonania się nastąpi szybciej niż myślimy. SMSAPI, platforma do masowej wysyłki SMS, MMS i VMS, ogłosiła właśnie, że wraz z dołączeniem do międzynarodowej grupy LINK Mobilty Group, uzyska dostęp do technologii RCS i zaoferuje ją swoim klientom. Czekamy zatem aż rewolucja się rozpocznie!

Artykuł przeniesiony z Marketing Mobilny. Źródło.
Źródło zdjęcia głównego: Roman Pohorecki/Pexels

marketing RCS SMS

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisRekordy pobrań dzięki modułowi oznaczania wideo randki
#8 spotkanie DIMAQ VOICE Online

Podobne wpisy:

  • Specjalistki_Informacja Prasowa
    Pracujesz w marketingu? Dołącz do bazy specjalistek!
  • miesiac kobiet
    Marketingowy Miesiąc Kobiet, czyli ciekawa marcowa inicjatywa

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow