site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > “Reaguj! Masz wpływ na reklamę” - akcja informacyjna Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy
2.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

“Reaguj! Masz wpływ na reklamę” – akcja informacyjna Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

glenn-carstens-peters-npxXWgQ33ZQ-unsplash

Teorie spiskowe i fake newsy są zawsze tam, gdzie panuje nie­pokój, strach i panika. W takiej rze­czy­wi­sto­ści od kilku mie­sięcy żyje świat. Koro­na­wi­rus stał się tema­tem numer jeden we wszyst­kich mediach, a infor­ma­cje o nim roz­po­wszech­niane są w bły­ska­wicz­nym tem­pie, w róż­nej for­mie i kon­tek­stach.

W celu mini­ma­li­zo­wa­nia zagro­że­nia jakim jest roz­po­wszech­nia­nie nieetycz­nych infor­ma­cji, Zwią­zek Sto­wa­rzy­sze­ń Rada Reklamy stwo­rzył akcję infor­ma­cyjną, któ­rej celem jest zwró­ce­nie uwagi na prze­strze­ga­nie stan­dar­dów etycz­nych reklam w sytu­acji nie­pew­no­ści i zagro­że­nia.

Od początku trwa­nia pan­de­mii, niektórzy reklamodawcy prowadzą nieetyczne działania, które wzbu­dzają strach i wpro­wa­dzają w błąd opi­nie publiczną. Przy­kła­dem takich praktyk są reklamy, które budzą podej­rze­nia co do infor­ma­cji i całej branży rekla­mo­wej. Podwa­żają tym samym zasady uczci­wej kon­ku­ren­cji, a nawet zagra­żają zdro­wiu publicz­nemu. Bar­dzo ważną kwe­stią jest jakość i rze­tel­ność prze­ka­zów komunikacyjnych. W obec­nej trud­nej sytu­acji, reklamy powinny dawać wspar­cie i nadzieję oraz dostar­czać ludziom chwili roz­rywki. Wyko­rzy­stanie koro­na­wi­ru­so­wej rze­czy­wi­sto­ści do emi­sje błęd­nie ozna­ko­wa­nych pro­duk­tów, obie­cu­ją­cych korzy­ści zdro­wotne jest mocno nieetyczne.

Więk­szość rekla­mo­daw­ców pro­wa­dzi swoje dzia­ła­nia odpo­wie­dzial­nie. Należy jed­nak wspomnieć, że na ogólną liczbę nade­sła­nych skarg do Rady Reklamy ponad 30 % doty­czy reklam pro­duk­tów wyko­rzy­stu­ją­cych atmos­ferę nie­pew­no­ści zwią­zaną z epi­de­mią. Więk­szość spraw doty­czy publi­ka­cji zamiesz­czo­nych w Inter­ne­cie.

Rada Reklamy potę­pia takie prak­tyki i obec­nie jesz­cze bar­dziej niż zwy­kle zwraca uwagę na stan­dardy etyczne w prze­ka­zach rekla­mo­wych. Dzięki pro­wa­dzonej akcji „Reaguj! Masz wpływ na reklamę” eli­mi­nuje szkodliwe reklamy z prze­strzeni publicz­nej oraz pomaga budo­wać świa­do­mość na temat etycz­nych dzia­łań mar­ke­tin­go­wych. Akcja ma także zachęcić konsumentów do reagowania na nieuczciwe, niepokojące lub wprowadzające w błąd przekazy. 

Kam­pa­nia pro­wa­dzona jest w kana­łach komu­ni­ka­cyj­nych Rady Reklamy: na Face­bo­oku, Twit­te­rze i Insta­gra­mie. Ponadto w mediach spo­łecz­no­ścio­wych orga­ni­za­cji człon­kow­skich. W akcję włą­czyły się m.in.: Mię­dzy­na­ro­dowe Sto­wa­rzy­sze­nie Reklamy IAA Pol­ska oraz Zwią­zek Pra­co­daw­ców Branży Inter­ne­to­wej IAB Pol­ska.

Akcja trwa od 5 kwiet­nia 2020 r., a Rada Reklamy zachęca orga­ni­za­cje i firmy do pro­mo­wa­nia akcji w swo­ich kana­łach komu­ni­ka­cyj­nych. Dzia­ła­nia pro­wa­dzone będą do 31 sierp­nia 2020 r. Każdy z konsumentów może zareagować na nieetyczne reklamy, wypełniając formularz.

Link do formularza dostępny jest tutaj.

Zwią­zek Sto­wa­rzy­szeń Rada Reklamy powstał w 2006 roku z ini­cja­tywy śro­do­wisk rynku rekla­mo­wego i mar­ke­tin­go­wego. Jest orga­ni­za­cją, która stwo­rzyła i zarzą­dza sys­te­mem samo­re­gu­la­cji w obsza­rze reklamy. Została powo­łana w celu stwo­rze­nia, pro­mo­cji i ochrony zasad, jakimi powinni kie­ro­wać się przed­się­biorcy zaj­mu­jący się dzia­łal­no­ścią rekla­mową na tery­to­rium Rze­czy­po­spo­li­tej Pol­skiej oraz pol­scy przed­się­biorcy rekla­mu­jący się za gra­nicą. Stan­dardy reklamy zostały zapi­sane w postaci Kodeksu Etyki Reklamy – doku­mentu sta­no­wią­cego zbiór zasad okre­śla­ją­cych co jest dopusz­czalne, a co nie­etyczne w prze­ka­zie rekla­mo­wym.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: Glenn Carstens-Peters/Unsplash

fake news komunikacja koronawirus reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis#ramięWramię – razem możemy więcej! Inicjatywa wydawnictwa KUKBUK wspierająca lokalny biznes
Sztuczna inteligencja w marketingu? W to narzędzie zainwestowali milion złotych

Podobne wpisy:

  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo
  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow