site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Regulacje portali społecznościowych
18.02.2021  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Regulacje portali społecznościowych

dole777-EQSPI11rf68-unsplash

Zablokowanie konta Donalda Trumpa m.in. na Facebooku oraz Twitterze wywołało burzę międzynarodową dotyczącą wolności słowa w Internecie. W odpowiedzi na to wydarzenie, Polski rząd, a dokładniej premier Mateusz Morawiecki, wyraził chęć przejęcia kontroli nad mediami społecznościowymi, a tym samym odebranie jej prywatnym spółkom.

Miłość Polaków do wolności słowa

Powołując się na przykład cenzury mającej miejsce w czasach PRL-u, premier przypomina, jak ważne dla Polaków jest poczucie wolności. Gdyby nie to, że taki komunikat powstał dopiero po ataku na Capitol, sprowokowanym między innymi przez posty i wpisy na Twitterze byłego prezydenta Stanów Zjednoczonych, można by uwierzyć w szczerość powyższego wywodu.

Jednak biorąc pod uwagę powody, dla których kontra Trumpa zostały zablokowane, trudno uważać, że nie był to odpowiedzialny ruch ze strony właścicieli mediów społecznościowych, w szczególności Marka Zuckerberga. Chociaż wydarzeń z 6 stycznia 2021 roku nie da się już cofnąć, tego rodzaju cenzura mogła w pewien sposób uchronić przed kolejnymi atakami w stolicy USA.

Nieudolne podróbki Facebooka

Prawdziwi patrioci szybko ruszyli do walki z niecnymi miliarderami i postanowili stworzyć własne i bezpieczne alternatywy social mediowe. Szkoda, tylko że nie była to dobrze zaplanowana operacja, a serwery mogły być zhakowane nawet przez początkującego programistę. Najważniejszym elementem, który wywołał głównie śmiech i kpiące komentarze, był fakt, że twórcy omawianego portalu – Albicla – skopiowali cały regulamin Facebooka i nie wysilili się nawet, aby podać prawidłowe hiperłącza.

Kurde, przypał, Albicla skopiowała regulamin z Facebooka, nawet z ich hiperłączami XD pic.twitter.com/0jmsYZiXIE

— Bartek Byczkiewicz (@BByczkiewicz) January 20, 2021

Również interfejs portalu był do złudzenia podobny do największego medium społecznościowego na świecie, które uważają za wroga wolności słowa.

Nie popisali się także twórcy Wolnych Słowian, którzy mimo nazwy postanowili zablokować konto znanego YouTubera Krzysztofa Gonciarza. Takiej decyzji dokonali rzekomo wobec zamieszczanych na portalu przez Gonciarza treści pornograficznych.

Co z tą cenzurą?

Chociaż decyzja o zablokowaniu konta Donalda Trumpa mogła być dobrym posunięciem, trudno jednoznacznie stwierdzić, kto powinien kontrolować cenzurę w Internecie. Pozostawiając taką władzę prywatnym firmom, należy liczyć się z płaceniem za korzystanie z serwisów poprzez podawanie swoich danych. Czasami są to nawet bardzo szczegółowe informacje, a my nie jesteśmy w pełni świadomi, które z nich są przekazywane. Z drugiej strony kontrola rządu nad mediami społecznościowymi, mogłaby oznaczać kolejne manipulacje partii rządzącej, aby wpływać na pojawiające się tam treści. Takie manipulacje widać już powszechnie w prasie oraz telewizji, a nierzadko również w radiu. A więc czy tak naprawdę istnieje jeszcze coś takiego, jak wolność i swoboda w Internecie?

Autor tekstu: Marta Słupecka
Źródło zdjęcia głównego: dole777/Unsplash

Polska rząd social media

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisTaksówką na szczepienie? Teraz to możliwe!
Trzecia odsłona kampanii „Milka. Sercem z Naszymi”

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-iurEAyYyU_c-unsplash
    Nowy podatek w Polsce, a w USA większy, między innymi dla Facebooka i Apple’a
  • ikea-1376853_1280
    Nietypowe działania Ikei i Decathlonu

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Jak mierzyć PR?
  • LinkedIn chce połączyć freelancerów ze zleceniodawcami
  • Travelist odpowiada na otwarcie hoteli. Kampania #HotelowePokusy nabiera rozpędu

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...