site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Reklama na Facebooku z małym budżetem - 5 wskazówek, które poprawią jej efektywność
10.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Reklama na Facebooku z małym budżetem – 5 wskazówek, które poprawią jej efektywność

austin-distel-tLZhFRLj6nY-unsplash

Facebook pozwala reklamować się przy bardzo małym budżecie, dzięki czemu ta forma promocji jest bardzo często wykorzystywana przez firmy. Pytanie, jak robić to skutecznie? Jak reklamować się efektownie na Facebooku przy małym budżecie? Dziś odpowiem na te pytania.

Zacznijmy na początku od ustalenia, jaki to jest ten mały budżet reklamowy. Dla wielu firm budżet rzędu kilku tysięcy złotych będzie niewielkim budżetem, dla innych ogromną kwotą, na którą nie będą w stanie sobie pozwolić.

Dlatego na potrzeby tego artykułu przyjmijmy, że mały budżet reklamowy to kwota do 1000 zł miesięcznie. Oczywiście, jeżeli Twój budżet nieznacznie przekracza tę wartość, to możesz również zastosować się do przedstawionych poniżej wskazówek.

Remarketing — jeden z najefektywniejszych typów reklamy

Remarketing to reklama skierowana do osób, które już weszły w interakcję z Twoją firmą np. poprzez wizytę w na stronie internetowej, pozostawienie reakcji pod publikowanymi postami itp. Ta forma reklamowa jest wykorzystywana praktycznie przez każdego doświadczonego reklamodawcę na Facebooku bez znaczenia, czy posiada duży, czy też mały budżet reklamowy.

Ten rodzaj reklamy sprawdzi się świetnie w sytuacji, gdy Twoją stronę internetową odwiedza bardzo duża liczba użytkowników. W takim przypadku warto byłoby wykorzystać swój mały budżet reklamowy do działań mających za zadanie dotarcie właśnie do tych osób.

Aby wykorzystać remarketing na Facebooku musisz najpierw zainstalować kod Pixel na swojej stronie, a następnie utworzyć grupę niestandardowych odbiorców.

Poświęć więcej czasu na opracowanie grupy odbiorców

Mały budżet reklamowy na Facebooku nie daje nam zbyt dużych możliwości na eksperymentowanie z różnymi grupami odbiorców. Dlatego musisz poświęcić więcej czasu na określenie tej właściwej.

Przy opracowywaniu idealnej grupy odbiorców przydadzą Ci się informacje z Google Analytics, Facebook Analytics (nowość w systemie reklamowym Facebook’a), czy też statystyk fanpage’a oraz ogólna obserwacja tego, jak wygląda klient, który kupuje w Twojej firmie.

Bez szczegółowej analizy i wybraniu wspólnych cech klientów reklama będzie obarczona dużym ryzykiem niepowodzenia. W takim przypadku nasz mały budżet przepalimy na nieefektywną kampanię.

Nie przesadzaj z ilością kampanii i zestawów reklam

Tak jak już wyżej wspominałem, mały budżet reklamowy nie pozwala nam na zbytnie “szastanie” pieniędzmi, dlatego nie twórz zbyt wielu zestawów reklam i kampanii.

Przy niewielkim budżecie przeznaczonym na reklamę w tym medium społecznościowym nie uda nam się zrealizować wiele celów reklamowych w jednym momencie. Skup się na jednej lub dwóch kampaniach ze szczegółowo opracowaną grupą odbiorców.

Pracuj nad swoją kreacją reklamową

Jest to jeden z kluczowych elementów reklamy na Facebooku — zwłaszcza przy małym budżecie. Przy słabej kreacji reklamowej nawet idealnie dobrana grupa odbiorców nie będzie reagować tak, jak byśmy tego oczekiwali.

Nawet jeżeli uda Ci się stworzyć ciekawą i angażującą kreację, to pamiętaj o jej wymianie co jakiś czas. Kreacje reklamowe mają to do siebie, że po pewnym czasie przestają przykuwać uwagę odbiorców. W przypadku, gdy grupa ta jest stosunkowo niewielka, to tego typu rotacja może być częstsza, niż w przypadku większych liczby osób.

Jak sprawdzić, czy należy wymienić kreację reklamową? Najłatwiej zauważyć to w sytuacji, gdy koszty reklamy znacząco wzrastają, a wyniki się pogarszają.

Bądź cierpliwy

Audytując konta reklamowe nowych klientów zauważyłem, że zbyt często dokonują oni zmian w uruchomionych kampaniach. Rozumiem, że chęć uzyskania szybkich efektów sprawia, że sprawdzamy efekty naszej reklamy co kilka minut i ciągle poprawiamy ustawienia. Niestety, nie tędy droga! Ciągłe edycje sprawiają, że algorytm uczący się nie jest w stanie zebrać odpowiedniej ilości danych i w oparciu o nie optymalizować reklamę. Musisz zaufać Facebookowi i dać mu troszkę czasu na “pomyślenie”.

Ja staram się edytować ustawienia reklamy dopiero po upływie przynajmniej 24h lub wydaniu przynajmniej 20 zł na reklamę.

Bardzo często bywa tak, że reklama w ciągu pierwszych godzin nie daje efektów i sprawia wrażenie, że wywalamy pieniądze w błoto. Jednakże w późniejszym czasie okazuje się, że następuje boom i zaczynamy osiągać świetne wyniki — to wszystko dzięki automatycznej optymalizacji reklamy Facebooka.

To tyle! Mam nadzieję, że podane wskazówki będą cenne dla Ciebie i Twoich kampanii reklamowych na Facebooku, a także, że wykorzystując je sprawisz, że reklama z małym budżetem będzie efektywniejsza!

Autor tekstu: Dominik Zych, specjalista ds. marketingu internetowego w Webmast Digital

O autorze:
Od 2011 roku jest związany z marketingiem internetowym. Zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych Facebook Ads i Google Ads, specjalizuje się w obsłudze firmowych profili społecznościowych na Facebooku. W wolnej chwili prowadzi blog o marketingu internetowym MalyMarketing.pl.

Facebook marketing reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCiemna strona Facebooka, czyli testy Dark Mode
Marki stawiają na marketing sprawy, a kampanie angażujące społecznie przyciągają klientów

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • eleni-afiontzi-gLU8GZpHtRA-unsplash
    Reklama OOH na rynkach zachodnioeuropejskich

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow