Podczas realizacji projektu Re.Design, Pokolenie Z postanowiło podzielić się swoimi zmartwieniami z marką Reserved. Wydarzenia z ostatniego roku odbiły się na stanie psychicznym każdej grupy wiekowej, w tym najmłodszej części społeczeństwa. W celu zapewnienia im podstawowego wsparcia psychologicznego powstała specjalna linia telefoniczna oraz czat.
Telefon zaufania (oraz czat) skierowane są przede wszystkim do dzieci, młodzieży oraz młodych dorosłych. W razie potrzeby, konsultacji może być aż 5, a ich celem jest natychmiastowe wsparcie osoby w potrzebie. Młodzież może dowiedzieć się m.in. jakie są objawy depresji, jak mogą pomóc innym osobom borykającym się z problemami psychicznymi, a także gdzie znajdą stabilne wsparcie terapeutyczne.
Akcja powstała z myślą o młodzieży, która może być przytłoczona codziennymi obowiązkami, odczuwać lęki i niepokój, czy wykazywać objawy depresyjne. Linia zaufania jest skierowana również do tych, którzy boją się ostracyzmu związanego z otwartym mówieniem o chorobach i zaburzeniach psychicznych, w związku z czym mają opory przed skontaktowaniem się z psychologiem lub psychiatrą.
Dyżury psychologów mają miejsce od poniedziałku do soboty, od godziny 11:00 do 21:00, i można się z nimi skontaktować pod numerem 22 484 88 04. Czat dostępny jest w poniedziałki i wtorki od 11:00 do 21:00.
Autor tekstu: Marta Słupecka
Źródło zdjęcia głównego: ROBIN WORRALL/Unsplash
Komentarze: brak