site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Rewolucja na rynku samochodowym. BMW po 23 latach zmienia swoje logo
13.03.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Rewolucja na rynku samochodowym. BMW po 23 latach zmienia swoje logo

pablo-martinez-Ja7IFmlmKd8-unsplash

Po raz piąty w historii, po raz pierwszy w duchu nowoczesności. BMW zaprezentowało nowe dwuwymiarowe logo, które, jak twierdzi, lepiej pasuje do epoki cyfrowej. Można je zobaczyć na masce elektrycznego BMW Concept i4.

Krótka historia długiej tradycji

BMW zarejestrowało pierwsze logo w 1917 r., od tamtego czasu projekt był zmieniany łącznie pięć razy: w 1933 r., 1953 r., 1967 r., 1997 r. i 2020 r.

źródło: bmw.com

Chociaż od dawna uważano, że oryginalne logo BMW było inspirowane śmigłem (tym samym  nawiązując do historii marki jako producenta samolotów), w rzeczywistości było ono hołdem dla rodzinnego kraju związkowego Bawarii.

BMW poinformowało, że ćwiartki koła na znaczku marki symbolizują kolory Bawarii – biały i niebieski. Są one jednak w odwrotnej kolejności. Przyczyną było lokalne prawo znaków towarowych w czasie, kiedy zabroniono używania herbów państwowych lub innych symboli na komercyjnych logo. Tak zwany „mit śmigła” rozpoczął się od reklamy z 1929 r. przedstawiającej samolot z logo BMW jako śmigło. 

Reklama pojawiła się dziesięć lat po powstaniu symbolu marki. Jest ona sprytną marketingową sztuczką, która ma promować silniki lotnicze, które przetrwały po dziś dzień.

Jak wygląda nowe logo?

Największa zmiana dotyczy czarnego jednolitego pierścienia, który obecnie będzie przezroczysty. Znak zyskał prostszą, bardziej spłaszczoną formę, w porównaniu do bardziej trójwymiarowego starego logo. 

Od ponad dwóch dekad firma BMW nie zmieniała swojego logotypu. To już szósta koncepcja, jaką używają w swojej 103-letniej historii. 

„Jego prostota sugeruje, że został odświeżony z myślą o cyfrowej erze, ale jednocześnie „odzwierciedla 103-letnie dziedzictwo” marki – uznali autorzy Creative Bloq.

Nagła decyzja o zmianie logo

Decyzja BMW o rebrandingu nastąpiła po Pokazach Samochodowych we Frankfurcie w ubiegłym roku – to właśnie wtedy Volkswagen zadebiutował ze swoim nowym logo.

Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. Klientów i marki BMW, uważa, że BMW staje się marką opartą na budowaniu dobrych stosunków z klientem. Nowe logo emanuje otwartością i jasnością. Jak zauważa – w odświeżonym, przezroczystym wariancie bardziej niż kiedykolwiek marka chce  zaprosić klientów do stania się częścią ich świata. Ponadto nowy projekt jest dostosowany do wyzwań i postępującej cyfryzacji marek. Thiemer zaznacza, że z wizualną powściągliwością i grafiką szukają punktów kontaktowych w komunikacji, w których w przyszłości BMW pokaże swoją obecność online i offline. Marka chce, aby dodatkowe logo symbolizowało znaczenie i stosowność marki dla mobilności i przyjemności z jazdy w przyszłości.

Podzielone opinie branży motoryzacyjnej

Reakcja obserwatorów branżowych jest mieszana, podobnie jak mediów. Opinie Road & Track wydają się nieco sceptyczne co do zmian. Z kolei The Verge go nienawidzi, opisując jako „wszystko, co jest nie tak z nowoczesnym projektem BMW” (to jest nazwa artykułu po angielsku). Za to część zwykłych kierowców „naprawdę lubi” nowy wygląd. 

Armin Vit, szef serwisu Brand New, negatywnie oceniły zmianę kultowego logotypu BMW. Według niego, czarny pierścień sprawiał, że było ono ikoniczne i eleganckie, zaś w nowej wersji sprawia wrażenie, jakby „czegoś mu brakowało”.

The BMW Brand Design.

Introducing the new BMW brand design for online and offline communication. While the logo on the vehicles remains in use, the new communication logo is an expression of our revised identity.

Opublikowany przez BMW Sobota, 7 marca 2020
View this post on Instagram

Introducing the new BMW brand design for online and offline communication. While the logo on the vehicles remains in use, the new communication logo is an expression of our revised identity. #BMW #visual #logo

A post shared by BMW (@bmw) on Mar 7, 2020 at 1:04am PST

Analizując profile na Instagramie, Facebooku czy Twitterze BMW można wywnioskować, że w większości opinie są pozytywne i klienci są zadowoleni z nowego logo. Oczywiście zdarzają się opinie niepochlebne, jednak każda zmiana wiąże się z nie stuprocentową akceptacją.

Co ze starym logo?

Nowe logo nie zastąpi oryginału – będzie współistniało obok niego, jako “młodszy brat”.  BMW postanowiło, że zostanie wdrożone na całym świecie w okresie od 3 marca 2020 r. do 31 maja 2021 r. Użyte zostanie w komunikacji online i offline, a także na międzynarodowych targach i wydarzeniach.

Autor tekstu: Paulina Grabara

Źródło zdjęcia głównego: Pablo Martinez/Unsplash

BMW logo nowość

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisAkademia PR Managera 360 wchodzi na najwyższy poziom wiedzy
Jak najwięksi w Polsce walczą o reputację i jak przygotować się na przyszłość? [wyniki badania]

Podobne wpisy:

  • linkedin-2616651_1280
    LinkedIn chce połączyć freelancerów ze zleceniodawcami
  • konrad-bednarek-4F1zFy3NvFI-unsplash
    Peugeot zmienił swoje logo

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Piwik PRO rzuca wyzwanie Google i udostępnia swoją bezpieczną platformę analityczną za darmo
  • Jak mierzyć PR?
  • LinkedIn chce połączyć freelancerów ze zleceniodawcami

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...