TikTok zaskoczył wszystkich wprowadzeniem postów wyłącznie pisemnych (tzw. Text Posts). Główną cechą rozpoznawczą platformy od zawsze jest możliwość publikowania i oglądania krótkich filmików, które dyktują trendy w całej sieci. Od teraz jej użytkownicy mają do dyspozycji nową opcję publikacji.
Nowa usługa dla lepszego wyrażenia kreatywności
Do tej pory użytkownicy TikToka mogli używać tekstu w komentarzach lub napisach do filmików. Platforma wyjaśnia, że dodała narzędzia umożliwiające tworzenie postów wyłącznie pisemnych, aby twórcy mogli dzielić się swoimi pomysłami i wyrażać swoją kreatywność. Posty tekstowe będą pojawiać się w kanale tak samo jak zdjęcia i filmy, zajmując cały ekran.
W oficjalnym komunikacie TikToka na temat wprowadzonej usługi czytamy:
„[Jest to] Nowy format tworzenia treści tekstowych, który rozszerza możliwości twórców w zakresie dzielenia się swoimi pomysłami i wyrażania swojej kreatywności (…), umożliwi dzielenie się ich opowiadaniami, wierszami, przepisami i innymi pisanymi treściami”. źródło: newsroom.tiktok.com
Od teraz, wśród opcji do tworzenia nowych tiktoków, znajdują się: zdjęcia, filmy i tekst. Wybierając tekst, można skorzystać z licznych narzędzi wpisywania i formatowania treści. Dostępne są różne czcionki, kolory i wyrównanie tekstu. Dzięki temu treść pisana może być równie dynamiczna jak wideo lub zdjęcie. Wygodną opcją jest popularne “kopiuj-wklej”, które pozwala na bezpośrednie dodawanie wybranych tekstów ze schowka.
Nie tylko tekst
Dodatkową opcją dla postów pisanych na TikToku jest możliwość użycia naklejek, tagów i hashtagów, kolorów tła, efektów dźwiękowych i piosenek oraz udostępniania lokalizacji, co z pewnością dodatkowo ułatwia pełną personalizację treści.
Nowy target: więcej użytkowników
Nie wszyscy użytkownicy social media są przekonani do TikToka. Od początku swojego istnienia zawsze proponował on określony styl komunikacji, poprzez krótkie wideo, co nie wszystkich przekonało. Obecnie, nietrudno zauważyć, że platformy social media prześcigają się między sobą w walce o nowych użytkowników, udostępniając coraz więcej opcji inspirowanych konkurencją.
Niektórzy, jak np. Twitter, tracą followersów przez zmiany wprowadzane przez nowego CEO, Elona Muska. Inni, jak Meta, tworzą alternatywne platformy (Threads) dla zdobycia większej rzeszy subskrypcji. TikTok dzięki Text Posts rzuca wyzwanie zarówno swoim wielkim konkurentom, jak i potencjalnym, nowym użytkownikom, którzy do tej pory unikali platformy. Czy ten pomysł się powiedzie? Pozostaje czekać na pierwsze reakcje sieci.
Autor tekstu: Monika Samek
Źródło zdjęcia głównego: Solen Feyissa/Unsplash
Komentarze: brak