„Najważniejsze to grać fair” – tak w najnowszym spocie piłkarz wspiera osoby, które są ofiarami znęcania się. Robert Lewandowski jest ambasadorem kampanii, która już po raz piąty przekonuje, że każdy zasługuje na szacunek.
Dokuczanie to problem na ogólnopolską skalę
Jak czytamy na stronie badzkumplem.cartoonnetwork.pl:
Kampania społeczna Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka ma pomóc dzieciom, rodzicom i nauczycielom lepiej radzić sobie z problemem dokuczania. Ambasadorem piątej edycji akcji został Robert Lewandowski, który wraz z Cartoon Network propaguje koleżeńskie i równościowe zachowania. Partnerami merytorycznymi kampanii zostali: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Librus, Lifetube i Fundacja Orange.
Katalog krzywdzących zachowań wśród dzieci jest szeroki. W większości są to działania w sferze słownej i relacyjnej, rzadziej w sferze fizycznej. Jak wynika z przeprowadzonych badań SW Research, najwięcej uczniów doświadcza ośmieszania, wyśmiewania i poniżania – o tego typu doświadczeniach wspomina aż 45% rodziców dzieci w wieku szkolnym.
– Jednym z najczęstszych powodów, dla których uczniowie sięgają do znęcania się nad innymi, jest chęć posiadania władzy. Zazwyczaj są to te dzieci, które uwielbiają, kiedy wszystko dzieje się na ich warunkach. W gronie sprawujących kontrolę i władzę możemy też znaleźć osoby silniejsze fizycznie albo popularne wśród rówieśników. Czynnikiem nakręcającym chęć dokuczania może być rozpoznawalność dziecka. Często zdarza się, że ci bardziej popularni dokuczają tym mniej znanym i lubianym. Czasami chęć utrzymania swojego statusu społecznego sprzyja zastraszaniu. – mówi Marta Żysko-Pałuba, psycholożka i psychoterapeutka, założycielka Pracowni psychologicznej NINTU.
Po raz piąty przeciwko dokuczaniu
Akcja „Bądź kumplem, nie dokuczaj” potrwa do połowy grudnia. Wsparta zostanie działaniami w mediach społecznościowych oraz ogólnopolską kampanią. Spot z udziałem Roberta Lewandowskiego emitowany będzie w Cartoon Network, Boomerang, TNT i w wybranych kanałach platformy nc+.
Ponadto ambasadorami innych akcji są także: Wojciech Szczęsny, Grzegorz Krychowiak, Kuba Błaszczykowski, Marcin Gortat.
– Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice. Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako Ambasador mogę mieć realny wpływ na ich przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie „fair” oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych – mówi Robert Lewandowski, zawodnik reprezentacji Polski i Bayernu Monachium. (źródło)
Reakcje? Tylko pozytywne!
W mediach społecznościowych, a szczególnie na Facebooku, kampania spotyka się z bardzo pozytywnymi komentarzami. Robert Lewandowski na oficjalnym profilu umieścił spot, który zebrał dużo lajków.
„Jesteśmy z ciebie dumni Lewy!”
„Świetny spot! Mądry i prosty przekaz!”
„Salutujmy legendzie”
To tylko niektóre komentarze, które można przeczytać na profilu piłkarza.
Dodatkowo inne portale także publikują spot, popierając inicjatywę Cartoon Network.
Za koncepcję kampanii odpowiada Cartoon Network. Spot został przygotowany przez agencję Stor9. Za działania PR i komunikację w mediach społecznościowych odpowiada natomiast agencja Dotrelations.
Na specjalnej stronie internetowej badzkumplem.cartoonnetwork.pl przygotowano nowe materiały dla nauczycieli, dzieci i rodziców, które pomogą im radzić sobie z problemem dokuczania.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: telemagazyn.pl
Komentarze: brak