site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > Rola PR sportowego w środowisku lokalnym
23.05.2019  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

Rola PR sportowego w środowisku lokalnym

20190511_114859

Czy klub sportowy to przedsiębiorstwo? Jaką rolę odgrywają jego relacje ze społecznością lokalną? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi udzielali zaproszeni goście z Włoch, Cypru, Węgier i Polski podczas międzynarodowej konferencji „Zarządzanie klubem sportowym w środowisku lokalnym”. Wydarzenie odbyło się w 11 maja, w Płocku.

W dzisiejszym świecie sportu partnerstwo opiera się przede wszystkim na wspólnych wartościach. Pozytywny wizerunek organizacji przekłada się na wzrost pozycji sponsora, dlatego aż 76% przedstawicieli polskiego sportu dąży do budowaniem takich relacji.

Wizerunek klubu sportowego – ważny element strategii

Iacovos Koumi, z cypryjskiego klubu sportowego, opowiadał o kształtowaniu wizerunku poprzez działania edukacyjne, jako główne elementy strategii podał promowanie siatkówki wśród dzieci i młodzieży, a także szereg wykładów w szkołach. Podkreślił, że są to długofalowe projekty, których efekty nie będą widoczne od razu. Mają one natomiast ogromny wpływ na całokształt klubu, co z kolei przekłada się na jego rozpoznawalność oraz pozyskiwanie sponsorów i dotacji rządowych.

Klub sportowy = przedsiębiorstwo

– Zarządzanie klubem sportowym to nic innego, jak zarządzanie przedsiębiorstwem – powiedział Giuliano Todisco, Przewodniczący UISP (Unione Italiana Sport Popolare) z Włoch. W obu przypadkach menedżerowie muszą zrozumieć lokalną społeczność i nawiązać długotrwałą współpracę. UISP od lat wspiera amatorskie organizacje sportowe poprzez rozwijanie innowacji kulturowych i przekładanie ich na eksperymenty techniczne, metodologiczne i organizacyjne.

Funkcjonowanie klubu sportowego wymaga opracowania strategii działania przedsiębiorstwa nastawionego na zysk. Niezbędne do tego będą nowoczesne instrumenty zarządzania tj. marketing, marka klubowa, wizerunek, sponsoring i reklama, oraz wykorzystanie mediów w celu promocji i zbudowania wizerunku widowiska sportowego.

Ochotnicy w sporcie

Prelegenci z Polski, m.in. dr Sylwia Gocłowska, wykładowca na Akademii Wychowania Fizycznego AWF w Warszawie, opowiadała o roli wolontariatu. Okazuje się, że organizacje sportowe mają duży problem z rekrutacją wolontariuszy. Z badań przeprowadzonych w 10 krajach europejskich, w których badano odsetek osób angażujących się w działania społeczne, Polska jest na 8 miejscu. Dr Gocłowska wyszczególniła działania, jakie należy podjąć w celu pozyskania większej liczby ochotników, podkreślając to, co najważniejsze, czyli angażowanie młodzieży i seniorów oraz proponowanie niematerialnych benefitów. Dodała również, że aby nawiązać współpracę z wolontariuszami warto korzystać z dobrych praktyk, stosowanych w innych klubach sportowych.

Sport to nie sport?

Odważnym stwierdzeniem posłużył się Piotr Należyty, Wiceprezes PGNiG Super Ligi oraz wykładowca Wydziału Zarządzania Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Jego słowa „Sport to nie sport” mogą być rozumiane na wiele sposobów. W dzisiejszym świecie sport znaczy o wiele więcej. Należyty podkreślał siłę profesjonalnej komunikacji klubu ze wszystkimi jego podmiotami. Głównym wątkiem wystąpienia było zaprezentowanie klubu, jako widowiska, które samo w sobie jest marką i angażuje tym samym różnorodną społeczność wokół organizacji oraz pozyskuje tym sposobem sponsorów.

Organizacje pozarządowe wspierają sport

Instytut Rozwoju Sportu i Edukacji, który był jednym z organizatorów konferencji, reprezentował dr Kazimierz Waluch. W swoim wystąpieniu opowiadał o współpracy klubów sportowych z organizacjami pozarządowymi. Pomoc partnerów, równe prawa, dostęp do szerszej wiedzy tematycznej, finansowanie oraz zaufanie i wzajemna promocja to główne profity płynące z takich kooperacji.

Na skutek globalizacji funkcja rekreacyjna sportu ustępuje miejsca dominującej obecnie roli biznesowej. Jej celem jest osiąganie zysków finansowych. Organizacje tego typu stoją u progu zmian i nowych wyzwań w swoich dotychczasowych działaniach.

Intencją międzynarodowej konferencji było pokazanie klubu sportowego, jako ważnej składowej przestrzeni społecznej, która może wpływać na jej wielokierunkowy rozwój – społeczny i ekonomiczny. Istotnym czynnikiem funkcjonowania klubu są jego relacje z otoczeniem: gospodarczym, społecznym, samorządowym.

Doskonałym przykładem integracji z miejscową społecznością był 21. Piknik Europejski w Płocku. Podczas Parady Europejskiej goście z Sbandieratori Delle Sette Di Orte z Włoch, prezentowali sztukę machania flagami Sbandieratori.

Organizatorzy: Instytut Rozwoju Sportu i Edukacji, Wydział Zarządzania Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, SPR Handball Płock. Konferencja „Zarządzenie klubem sportowym w środowisku lokalnym” odbywała się w ramach projektu STEP ONE – Sport Traditions Educate Players of New Europe.

konferencja sport wizerunek zarządzanie

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJak nowe technologie mogą wygrać wybory w 2019?
Kampania „Europa to Ty” – wybierz swoją przyszłość

Podobne wpisy:

  • clark-tibbs-oqStl2L5oxI-unsplash
    Nie tylko biznes, ale też odpowiedzialność społeczna – wpływ działań CSR na wizerunek firmy
  • hello-i-m-nik-lY9_CDZoupk-unsplash
    Zarządzanie w kryzysie napędza popyt na usługi ekspertów PR

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow