site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Rossmann najbardziej znaną marką w Polsce
19.02.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Rossmann najbardziej znaną marką w Polsce

sklep

Najbardziej rozpoznawalną marką wśród wszystkich sklepów w Polsce jest Rossmann – wynika z badania YouGov BrandIndex przeprowadzonego przez agencję badań marketingowych Inquiry. Na podium znalazły się także Lidl i Empik.

Badanie dowodzi, że Polacy są przywiązani do marek i chętnie kupują w znanych sieciach sklepów. Listę Top 10 marek w kraju wg YouGov BrandIndex w 2019 roku otwiera Rossmann (47,3 pkt.). Tuż za nim są Lidl (45,0 pkt.) i Empik (31,8 pkt.). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce mają: IKEA, Biedronka, CCC, Decathlon, Castorama, RTV Euro AGD i Kaufland.

Jaka była metodologia badania wizerunku marek? Respondenci odpowiadali na sześć pytań (odpowiedzi tak lub nie), które dotyczyły: opinii, rekomendacji, jakości, wartości, reputacji i satysfakcji nt. danej marki. Następnie zsumowano różnicę z pozytywnych i negatywnych odpowiedzi oraz podzielono ją przez ilość zadanych pytań. Wówczas uzyskano ostateczny wynik.

– Na silną markę trzeba pracować latami. Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny, dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku. Silne marki to takie, które dobrze rozumieją swoich klientów, a nawet wyprzedzają ich oczekiwania – mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry sp. z o.o.

YouGov BrandIndex jest sporządzany od 10 lat w ponad 43 państwach (w tym USA, kraje Europy Zachodniej, Rosji, Azji i Bliskiego Wschodu). W 2019 r. – dzięki współpracy nawiązanej przez YouGov z Inquiry – do tego grona dołączyła również Polska. YouGov BrandIndex monitoruje marki pod kątem 15 wskaźników z zakresu komunikacji, wizerunku i relacji. Wywiady są realizowane codziennie na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (prawie 7 tys. respondentów).

Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe

badanie marka Rossmann

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPrzyszłość reklamy DOOH – trendy i prognozy na rok 2020
Ruszyła Akademia PR Managera 360°!

Podobne wpisy:

  • Best Brands 2023
    Wystartowało badanie 2. edycji Best Brands Poland, które wyłoni najsilniejsze marki w Polsce
  • maria-lin-kim-8RaUEd8zD-U-unsplash
    Badanie KANTAR: Konsumenci wciąż są rozważni i pragmatyczni. Ale coraz mocniej patrzą na ceny

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow