site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Ruszył nabór do nowej edycji rankingu Gazele Biznesu
1.07.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Ruszył nabór do nowej edycji rankingu Gazele Biznesu

gazele_nabor1

Do grudnia, kiedy tradycyjnie — już po raz dwudziesty pierwszy — redakcja „Pulsu Biznesu” opublikuje doroczny ranking Gazele Biznesu, pozostało jeszcze ponad pół roku, jednak już rozpoczynamy pracę nad jego przygotowaniem.

Przypomnijmy, Gazele Biznesu to firmy małe i średnie, które dynamicznie się rozwijają, osiągając jednocześnie bardzo dobre wyniki finansowe. Znany wśród przedsiębiorców od dwóch dekad ranking służy ich promowaniu, potwierdzeniu doskonałej kondycji finansowej i ułatwianiu nawiązywania nowych kontaktów biznesowych.

Choć znaczna część firm trafiających do tegozestawienia jest typowana przez współpracującą z redakcją „PB” wywiadownię gospodarczą Coface, która ich dane finansowe pozyskuje z ogólnodostępnych źródeł, a potem poddaje weryfikacji, to całkowitą pewność, że kandydatura przedsiębiorstwa zostanie rozpatrzona, daje samodzielne jego zgłoszenie. Można to zrobić, korzystając z formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie gazele.pl. Termin składania zgłoszeń upływa 30 września 2020 r.

Gazelą Biznesu warto zostać z kilku powodów. Przede wszystkim dlatego, że ten tytuł jest potwierdzeniem dobrej kondycji firmy i jej dynamicznego rozwoju. W ciągu dwóch dekad nieprzerwanego ukazywania się rankingu stał się on już rekomendacją rozpoznawalną zarówno przez kooperantów, jak i instytucje finansowe. Ponadto organizowane przez redakcję „Pulsu Biznesu” spotkania, podczas których do laureatów trafiają certyfikaty Gazeli Biznesu, są okazją do nawiązania znajomości i bezpośrednich kontaktów z potencjalnymi partnerami w biznesie.

O popularności wiarygodności wspomnianego rankingu nie decyduje jednak wyłącznie jego długa historia. Najważniejsze są przejrzyste i niezmienne kryteria. Miejsce firmy na liście zależy wyłącznie od osiągniętych przez nią wyników, a konkretnie, od wypracowanego w ciągu trzech lat przyrostu obrotów. To jego wartość wyrażona w procentach decyduje o miejscu w zestawieniu. Ponadto w każdym z branych pod uwagę lat firma musiała osiągać zyski, jednocześnie jej obroty musiały co roku rosnąć.

O możliwości zakwalifikowania się do rankingu decyduje także przejrzystość działania firm przejawiająca się właśnie publikowaniem wyników finansowych. Lista Gazel Biznesu powstaje w wyniku gromadzenia i weryfikacji danych finansowych firm — od lat zadanie to na zlecenie „Pulsu Biznesu” wykonują specjaliści ze wspomnianej już wywiadowni gospodarczej Coface. Nie ma natomiast żadnej kapituły, której subiektywne opinie mogłyby decydować o sukcesie lub porażce firm. Do ustalania ich pozycji nie stosuje się także skomplikowanych algorytmów, tylko wspomniany już przyrost obrotów. Ponadto udział w rankingu jest dla Gazel Biznesu całkowicie bezpłatny.

Choć problemy związane z pandemią COVID-19 szczególnie mocno dotykają małe i średnie firmy, a więc potencjalne Gazele Biznesu, Puls Biznesu jest przekonany, że wciąż można wśród nich znaleźć wiele przedsiębiorstw, które są w stanie spełnić te niełatwe kryteria. Warto również zwrócić uwagę, że spodziewane skutki koronakryzysu staną się zauważalne dopiero w kolejnych edycjach rankingu. W tym roku będziemy bowiem brali pod uwagę wyniki finansowe z lat 2017-19, w których o pandemii nikt jeszcze nie słyszał. Poza tym już przy okazji poprzednich kryzysów najlepsze polskie małe i średnie firmy — a tylko takie mają szansę trafić do tegoż rankingu — udowadniały, że są w stanie osiągać ponadprzeciętne wyniki nawet w najtrudniejszych warunkach gospodarczych. Nie ma zatem wątpliwości, że podobnie będzie i tym razem.

Kto może zostać Gazelą Biznesu 2020?

Gazelą Biznesu 2020 może zostać firma, która:

  • rozpoczęła działalność przed rokiem 2017 i prowadzi ją nieprzerwanie do dziś,
  • w latach 2017-19 ani razu nie odnotowała straty,
  • w roku 2017 osiągnęła wartość sprzedaży nie mniejszą niż 3 mln zł i nie większą niż 200 mln zł,
  • w latach 2017-19 z roku na rok notowała przyrost sprzedaży.

Więcej szczegółów na stronie gazele.pl

Gazele Biznesu ranking

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisE-handel w 2020 r. reklamuje się intensywniej niż kiedykolwiek
Facebook wprowadza narzędzie przeciwdziałające dezinformacji

Podobne wpisy:

  • pos-2128940_1280
    Hisense jedną z najbardziej wpływowych chińskich marek na świecie
  • glownekonf_934208318
    Lexus ogłoszony najbardziej niezawodną marką

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow