site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Ruszyła kampania informacyjna ósmej odsłony akcji Żonkile na rocznicę powstania w getcie warszawskim
13.04.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Ruszyła kampania informacyjna ósmej odsłony akcji Żonkile na rocznicę powstania w getcie warszawskim

close-up-photography-of-yellow-flowers-1018048

Muzeum POLIN wystartowało z kampanią informacyjną w związku z 77. rocznicą powstania w getcie warszawskim, która przypada 19 kwietnia, i prowadzoną po raz ósmy akcją społeczno-edukacyjną Żonkile. Do grona ambasadorów akcji dołączyli w tym roku: Dorota Wellman, Barbara Kurdej-Szatan, Andrzej Seweryn, Dawid Podsiadło i Krzysztof Zalewski.

Hasłem przewodnim i osią kampanii jest hasło Łączy nas pamięć. W przekazie kampanii Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN najważniejsze jest rozpowszechnianie żonkila jako symbolu szacunku oraz szerzenie wiedzy na temat samego powstania. Kampania potrwa do końca kwietnia.

Muzeum POLIN zainicjowało akcję społeczno-edukacyjna Żonkile w 2013 r. przy z okazji 70. rocznicy powstania w getcie warszawskim. W tym roku szykuje się szczególna jej odsłona, bo i wyjątkowe są warunki, z którymi przyszło się wszystkim zmierzyć. W sytuacji, która zmusza nas do zachowania społecznego dystansu, jeszcze bardziej trzeba docenić wartość wspólnoty i ludzkiej solidarności. Akcji Żonkile od początku towarzyszy hasło „Łączy nas pamięć”. Muzeum wzywa, by w tym roku 19 kwietnia pamięć również łączyła, choć nietypowo, bo wirtualnie. Tym razem na ulicach Warszawy nie spotkamy wolontariuszy rozdających papierowe żonkile – symbol pamięci o powstaniu. Możemy jednak  upamiętnić wydarzenie w inny sposób.

Wystarczy ze strony pobrać szablon, wydrukować go i złożyć (pomoże nam w tym wideoinstrukcja).

Zdjęcie z gotowym żonkilem warto opatrzeć hasztagami: #ŁączyNasPamięć oraz #AkcjaŻonkile i umieścić w mediach społecznościowych. Można też zaangażować się w akcję, dodając nakładkę na zdjęcie profilowe na Facebooku. Nakładka jest dostępna tutaj. Muzeum POLIN zachęca także do dzielenia się w sieci specjalną rocznicową grafiką, która pojawi się 19 kwietnia na jego profilach w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter. W tym przypadku również pamiętajmy o hasztagach: #ŁączyNasPamięć i #AkcjaŻonkile. Na kanale YouTube instytucji stopniowo będą pojawiać się przesłania ambasadorów akcji społeczno-edukacyjnej Żonkile.

W „Tygodniku Powszechnym” (15.04), w „Newsweeku” w regionie mazowieckim (14.04) oraz w „Gazecie Stołecznej” w ramach „Gazety Wyborczej” (17.04) czytelnicy znajdą 6 naklejek z symbolicznym żonkilem, którym można podzielić się z najbliższymi, zrobić z nim zdjęcie a potem udostępnić je w mediach społecznościowych i w ten sposób upamiętnić zryw sprzed 77 lat.

Dodatkowym wsparciem będą reklamy w prasie. Kampania będzie miała również swój wymiar w przestrzeni miejskiej na 66 nośnikach: przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie, na metroboardach i słupach. W komunikacji miejskiej grafiki przypominające o rocznicy powstania w getcie warszawskim i akcji Żonkile będą wyświetlane w autobusach i tramwajach. Za działania odpowiada Dział Komunikacji Muzeum Historii Żydów Polskich. Zdjęcia ambasadorów wykonała Aldona Karczmarczyk/Van Dorsen Artists.

Symbol żonkila kojarzy się z postacią Marka Edelmana. To ostatni przywódca powstania i jeden z ocalałych z warszawskiego getta, który co roku, w rocznicę powstania, składał bukiet żółtych kwiatów pod Pomnikiem Bohaterów Getta na warszawskim Muranowie. W tych niepewnych czasach kampania ma na celu wspomnienie tych, którzy ginęli bez żadnej nadziei, sami pielęgnując życzliwość, wzajemny szacunek, troskę o dobro wspólne i solidarność z potrzebującymi. Choć nie możemy się spotkać, bądźmy tego dnia razem. Niech łączy nas pamięć.

Źródło zdjęcia głównego: Maria Tyutina/Pexels

kampania informacyjna Muzeum POLIN Powstanie w Gettcie warszawskim Żonkile

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDIMAQ VOICE Online – spotkania z digitalem w digitalu #2
„Na święta bądźmy online” – Wielkanoc w dobie koronawirusa

Podobne wpisy:

  • natalya-zaritskaya-SIOdjcYotms-unsplash
    Nowa kampania komunikacyjna Travelist.pl
  • Podcast Tu Muranow_2
    Historie z dźwiękiem: podcast „Tu Muranów”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow