Władze chcą pokazać turystom, że stolica Małopolski wciąż jest ciekawym i zagadkowym miejscem. Zachęcają do porzucenia tradycyjnych przewodników oraz spojrzenia z niecodziennej perspektywy na miasto.
„Przyjedź, a odkryjesz Kraków na nowo”
W związku z pandemią koronawirusa, ucierpiała cała polska branża turystyczna. Okresy, które cieszą się największym oblężeniem/zainteresowaniem to m.in. Wielkanoc i Majówka. Niestety, w tym roku ich plany zostały pokrzyżowane.
Jednak są dobre wieści, Aż 87 procent osób (źródło) planujących tegoroczne wakacje spędzi je w Polsce. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną w kwietniu 2020. Czego szukają potencjalni turyści? Przede wszystkim bazy noclegowej na wysokim poziomie, zabytków, przyrody i atrakcyjnych wydarzeń kulturalnych.
Dlatego do końca trwania kampanii – czyli do lipca 2020 roku – w Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie i Warszawie pojawią się reklamy wielkoformatowe zapraszające do odwiedzenia Krakowa i poznania jego walorów.
„Rozpoczynamy ogólnopolską kampanię zachęcającą do przyjazdu do Krakowa. Dla naszego miasta to idealna okazja, aby pochwalić się nie tylko, tym z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta. To nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera Krakowa przyciąga turystów jak magnes. Zachęcamy turystów, aby porzucili utarte szlaki i spojrzeli na miasto z niecodziennej perspektywy – żeby odkryli „Kraków.Nieodkryty” – oznajmił na swoim profilu na Facebooku prezydent Krakowa, Jacek Majchrowski (post z dnia 2.06.2020).
Promocja na szeroką skalę
Miasto ma być widoczne także w najpopularniejszych programach, natomiast w telewizji informacyjnej, kanałach podróżniczych i naukowych ma pojawić się ponad pół tysiąca emisji spotów reklamowych. Kampania zawita także w lifestylowych czasopismach kobiecych oraz w internecie – w postaci spotów na YouTube czy relacji na Instagramie i Facebooku.
Wspólnie z ogólnopolskim rozgłośniami radiowymi miasto przygotowało różne konkursy, w których można wygrać vouchery nie tylko na bezpłatne zakwaterowanie w hotelu o wysokim standardzie (wraz z wyżywieniem), ale także darmowy dostęp do miejskich atrakcji.
Jeżeli nie uda Ci się wygrać w konkursie – niczego nie tracisz. Każda osoba, która spędzi minimum jedną noc w którymkolwiek z krakowskich hoteli, otrzyma Kartę Turysty. Dzięki niej można uzyskać ciekawe rabaty w podmiotach, które dołączyły do kampanii (restauracje, hotele itp.).
Strona internetowa stworzona przez turystów i mieszkańców – z katalogiem najbardziej klimatycznych i rozpoznawalnych miejsc w mieście – ma być dopełnieniem programu i wspólną inicjatywą. Partnerem akcji jest Małopolska Organizacja Turystyczna.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Dariusz Staniszewski/Pixabay
Komentarze: brak