site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Rzemieślnicy chętnie sprzedają w internecie
12.02.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Rzemieślnicy chętnie sprzedają w internecie

raoul-ortega-2JtF6pYAOOI-unsplash

Ręcznie robione mydło, torby z papieru własnej produkcji, ożywianie starych butów – robiąc tak niszowe rzeczy trudno zdobyć tylu klientów, by sklep w tradycyjnej formule się opłacał. Koszty działania w internecie są dużo niższe, dlatego coraz więcej rzemieślników sprzedaje w sieci.

Większość sprzedających online to ludzie z żyłką do handlu – swój asortyment sprowadzają, aby sprzedać go z zyskiem. Jednak, jak wynika z raportu firmy GS1, internet bardziej niż tradycyjne sklepy sprzyja rzemieślnikom. Aż 1/4 sprzedawców w sieci to osoby z pasją, którą przekształcili w biznes, a teraz samodzielnie – a zazwyczaj własnoręcznie – wykonują większość produktów dostępnych w ich ofercie. Wiele z takich przedmiotów trafia po prostu na aukcje internetowe, jednak przystępność platform, takich jak Shoper sprawia, że rzemieślnicy coraz częściej otwierają własne e-sklepy.

Wysyp niszowych, rzemieślniczych sklepów w sieci zbiega się ze wzrostem liczby świadomych klientów, chcących wpływać na rynek i gospodarkę przez swoje wybory konsumpcyjne. Przechodzimy od polowania na niskie ceny do zainteresowania, skąd pochodzą produkty, kto je wytwarza i w jaki sposób to robi. W efekcie kupujemy więcej rzeczy lokalnych, wyprodukowanych ekologicznie. W badaniu przeprowadzonym przez firmę Grupę Mobilną Qpony-Blix, aż 61 proc. respondentów zadeklarowało, że chętnie sięga po produkty lokalnych wytwórców.

– Sklep internetowy daje sprzedawcom-pasjonatom szansę podkreślenia swojej lokalności i pokazania w jaki sposób działają. W przeciwieństwie do serwisów typu marketplace, gdzie kupujący widzi nazwy produktów uszeregowane według ceny, we własnym sklepie właściciele mogą prowadzić bloga oraz zamieszczać filmy opowiadające o produkcji i produktach. Dostają przestrzeń na przedstawienie własnych wizji prowadzenia biznesu i opowiedzenie swoich historii. Wiele z nich jest dość niezwykłych – Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Od pasji do biznesu

“Nazywam się Wojtek i witam na Męskiej Wyspie – małej rodzinnej firmie, gdzie wszystkie produkty wytwarzane są ręcznie, w małych partiach i na świeżo” – tak wita klientów właściciel sklepu Męska Wyspa. Jego sukces zaprzecza stereotypowi, że męska klientela nie jest zainteresowana kosmetykami wysokiej jakości. Pokazuje, że w internecie jest mnóstwo miejsca dla wyszukanych produktów. Balsamy do brody czy woski do wąsów produkowane są z naturalnych składników na podstawie własnych receptur i w małych partiach.

źródło: meskawyspa.pl

Własnoręcznie wyrabiane są również torby z washpapy, czyli papieru, który można prać i szyć, dostępne w sklepie POTPOT. Na specjalnej podstronie można dowiedzieć się, jak powstaje ten materiał i skąd się biorą jego właściwości. Są też zdjęcia z mini-szwalni pod Poznaniem, gdzie szyte są te innowacyjne eko torby.

źródło: potpot.pl

Właściciele obu powyższych biznesów mogliby z kolei zostać klientami sklepu Rencami – jednym z elementów jego asortymentu są metki z napisem “hand made” lub “dzieło rąk”, a cały asortyment powstaje z myślą o twórcach wyrobach rękodzielniczych.

źródło: rencami.pl

“Mam na imię Ewa i od zawsze interesowałam się szeroko pojętym rękodziełem. Sama trochę szyję, piekę i tworzę rzeczy ładne i funkcjonalne. Bardzo lubię nadawać starym rzeczom nową funkcję. Gdy zagłębimy się w temat, okazuje się, że mało jest na rynku elementów ułatwiających powstawanie rękodzieła. Postanowiłam więc, że założę sklep dla ludzi takich jak ja” – pisze na stronie sklepu jego założycielka.

Łatwiejszy start – większa kreatywność

Internet to także doskonałe miejsce dla rzemieślników, którzy nadają starym przedmiotom nowe życie. Usługi, które niemal wymarły offline, potrafią powrócić w sieci w zaskakujący sposób.

Tak było w przypadku sklepu Kazimierz Odnowiciel, który jest właściwie zakładem szewskim nowej generacji. Jego twórca oferuje personalizację obuwia sportowego, pozwalając klientom na nadanie własnym butom niepowtarzalnym stylu. Sklep sprzedaje również akcesoria potrzebne do wykonania we własnym zakresie konserwacji i personalizacji obuwia. Wpisuje się w ten sposób w ekologiczny trend przedłużania życia produktom zamiast zastępowania ich nowymi zakupami.

źródło: odnowiciel.com

– Przechodzenie rzemieślników do internetu wiąże się z faktem, że narzędzia do sprzedaży w sieci stają się coraz bardziej intuicyjne i łatwiej dostępne. Sklep na platformie Shoper można uruchomić w bardzo krótkim czasie, przeznaczając na start zaledwie 1000 zł. Działalność wymaga naturalnie podstawowego rozeznania w zasadach o prowadzeniu biznesu, ale dzięki wykorzystaniu przez nas modelu SaaS wiedza informatyczna nie jest sprzedawcy niezbędna. Nie musi się on znać na oprogramowaniu sklepu, hostingu czy nawet kampaniach w Google czy na Facebooku, by sprzedawać. Tym wszystkim zajmuje się dostawca narzędzia a sam sprzedawca ma czas, by wciąż doskonalić się w tym, co umie najlepiej, czyli rękodziele, szczególnie, że niebawem mogą posypać się zamówienia – podsumowuje Oliwia Tomalik.

Źródło zdjęcia głównego: Raoul Ortega, Unsplash

e-commerce rzemiosło sprzedaż

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisOdpowiedz GIF-em na Stories, czyli nowa funkcja Instagrama
Dlaczego warto zainwestować w opisy produktów?

Podobne wpisy:

  • online-shopping-ge1044ca31_1280
    4 najcięższe grzechy UX
  • roberto-cortese-9tYbOIpVcn4-unsplash
    E-commerce i marketing w 2023 r. – przed branżą szereg wyzwań. Komentarze ekspertów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow