site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Rzetelny raport z działań płatnych na Facebooku - co powinien zawierać, jak go czytać?
6.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Rzetelny raport z działań płatnych na Facebooku – co powinien zawierać, jak go czytać?

neonbrand-Ah4F6g-OmgI-unsplash

Ustawienie, prowadzenie i optymalizacja kampanii reklamowej to podstawowe działania w „ekosystemie” Facebook Ads. Nie można jednak zapominać o kluczowej kwestii, jaką jest raportowanie – to wtedy możemy zweryfikować, czy nasze reklamy i decyzje przynoszą zamierzony efekt i generują odpowiednie wysokie przychody.

Z poniższego artykułu dowiesz się, jak powinien wyglądać podstawowy, ale także rzetelny raport z płatnych działań na Facebooku.

Zacznijmy od kwestii częstotliwości raportowania wyników. W przypadku standardowych kampanii ustawianych na czas nieokreślony, zdecydowanie najlepszym wyborem będzie przygotowywanie raportu raz w miesiącu. Wyjątkiem mogą być krótkie kampanie nastawione na konkretny zdefiniowany wcześniej wynik – wtedy należy się zastanowić nad raportowaniem tygodniowym, aby dostarczyć klientowi dość szybko nowe wnioski i rezultaty, które pozwolą na ewentualne wprowadzenie dynamicznych zmian.

Na pewno trzeba zdać sobie sprawę, że wyniki nie pojawią się od razu, a są rezultatem testów i optymalizacji. Dlatego na początku najczęściej trzeba uzbroić się w cierpliwość w oczekiwaniu na pierwsze efekty.

Prawidłowo przygotowany raport powinien zawierać wszystkie najważniejsze wskaźniki danych wraz z odpowiednim komentarzem wyjaśniającym niezrozumiałe zagadnienia oraz przełożenie liczb z raportów na jasne i klarowne rekomendacje np.: mówiące o tym, które listy odbiorców najlepiej konwertują lub które zestawy kreacji osiągają najwyższe CTR-y.

Jeśli celem naszej kampanii jest zasięg i budowanie świadomości wokół marki, powinniśmy skupić się na takich wskaźnikach jak:

  • zasięg,
  • koszt dotarcia do 1000 osób,
  • wyświetlenia,
  • częstotliwość ,
  • koszt 1000 wyświetleń (CPM),
  • wydany budżet.

Z drugiej strony, jeśli prowadzimy kampanię dla sklepu internetowego lub ukierunkowaną na generowanie leadów, w raporcie powinny się znaleźć poniższe dane:

  • kliknięcia,
  • wyświetlenia,
  • konwersje,
  • koszt kliknięcia,
  • koszt konwersji,
  • częstotliwość,
  • ROAS,
  • ROI,
  • średnia wartość koszyka,
  • wydany budżet.

To oczywiście przedstawienie w dużym uproszczeniu. Rzetelny raport powinien zawierać również dane zagregowane w Google Analytics i dostarczać informacji dotyczących współczynnika odrzuceń, ilości sesji, średniego czasu spędzonego na stronie, analizy ścieżek konwersji oraz uzyskanych mikrokonwersji, jak np.: dodania produktu do koszyka czy wypełnienia formularza.

Ostatnią, jednakże bardzo kluczową sprawą, są końcowe wnioski i komentarze. Powinny się tam znaleźć opisane przystępnym językiem informacje na temat zmian i optymalizacji, jakie zostały wprowadzone od ostatniego okresu raportowania, wyjaśnienie wyników oraz umieszczenie dalszych rekomendacji w celu maksymalizacji rezultatów.

Forma raportu jest właściwie dowolna – może to być Excel, PowerPoint oraz coraz częściej używany i polecany Google Data Studio. Zwłaszcza to ostatnie narzędzie pozwala na tworzenie przyjemnych dla oka raportów i wizualizacji. Taki sposób przedstawienia danych może być znacznie bardziej zrozumiały dla klientów.

Autor tekstu: Damian Gąska, Paid Ads Specialist w agencji love to talk

O autorze:
Damian Gąska jest związany z digital marketingiem od prawie 4 lat. Aktualnie odpowiada za prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych w Social Media, Google Ads oraz za działania wspierające analitykę internetową w agencji love to talk. Poprzednio był związany z domem mediowym MediaCom oraz agencją interaktywną Kerris Group, gdzie pracował dla takich klientów jak m.in.: Grupa Uczelni Vistula, Romet, CIMA, Adidas, Reebok. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego. Zainteresowany rozwojem analityki oraz nowych technologii.

Źródło zdjęcia głównego: NeONBRAND/Unsplash

Facebook marketing raport

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCRASH MONDAYS: Event Marketing. Cykl majowych webinarów
Chatbot, czyli nowy członek ekipy Runmageddonu

Podobne wpisy:

  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo
  • computer-gb59977d75_1280
    Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow