site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Seksistowski, mizoginiczny, skandaliczny – nowa reklama roweru Peloton wywołała skandal wśród Internautów
18.12.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Seksistowski, mizoginiczny, skandaliczny – nowa reklama roweru Peloton wywołała skandal wśród Internautów

person-on-elliptical-trainer-47084

30-sekundowa reklama przedstawiająca mężczyznę kupującego kobiecie rower Peloton na święta, zainspirowała serie parodii w mediach społecznościowych i porównania jej do „Czarnego lustra”.

Nietrafiony prezent

Świąteczny spot firmy Peloton został wyśmiewany w mediach społecznościowych jako „seksistowski”, a nawet „dystopijny”. Reklama, która została wyświetlona ponad milion razy na YouTube, przedstawia kobietę otrzymującą rower pod choinkę od męża. Przez rok nagrywa ona swoje treningi, aby podczas kolejnej Gwiazdki pokazać mu nagranie jako podziękowanie.

„Rok temu nie zdawałam sobie sprawy, jak bardzo mnie to zmieni” – mówi bohaterka spotu.

Nowojorska firma opublikowała reklamę w listopadzie, ale krytyka w mediach społecznościowych dopiero w ostatnich dniach znacznie wzrosła.

“Nie” dla stereotypów

Peloton, który sprzedaje również bieżnie, chce stać się „Netflixem fitnessu”. Stylizuje się na zwykłego dostawcę rowerów treningowych, ale jednocześnie chce być firmą, która ma możliwość stworzenia jednej z najbardziej innowacyjnych globalnych platform technologicznych naszych czasów.

Jego sztandarowym produktem jest rower stacjonarny o wartości 2 000 GBP z ekranem dotykowym. Użytkownicy mogą przesyłać lub pobierać przez sieć zajęcia fitness za miesięczną opłatą – 39 funtów – co pozwala im na rzeczywistą interakcję z instruktorami lub innymi członkami aplikacji, bez konieczności wychodzenia z domu. 

Nowojorska firma została założona w 2012 roku przez Johna Foleya, byłego dyrektora sieci wydawniczej Barnes & Noble. Kiedy we wrześniu spółka pojawiła się na amerykańskiej giełdzie, została wyceniona na 8 miliardów dolarów, mimo że od razu przynosiła straty.

Wystartowała w Wielkiej Brytanii w zeszłym roku i od tego czasu otworzyła dziewięć salonów sprzedaży, w których klienci mogą bezpłatnie wypróbować sprzęt. Do końca czerwca Peloton sprzedał 577 tysięcy rowerów i bieżni.

W Wielkiej Brytanii Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) wprowadził w styczniu nowe zasady, zgodnie z którymi spoty „nie mogą zawierać stereotypów związanych z płcią, które mogą urażać drugą stronę lub nakłaniać do przestępstwa”.

W sierpniu firma Philadelphia i Volkswagen stały się pierwszymi markami, których reklamy zostały zakazane po skargach ze strony opinii publicznej, że utrwalają szkodliwe stereotypy. W kampanii pierwszego przedsiębiorstwa pojawili się ojcowie, którzy nieumiejętnie opiekowali się dziećmi, podczas gdy reklama VW pokazała kobietę siedzącą na ławce obok wózka.

“Nie zrobiliśmy nic złego”

Podczas gdy spot Peloton wywołał oburzenie w mediach społecznościowych, Geraint Lloyd-Taylor, partner w kancelarii prawnej Lewis Silkin, powiedział, że nie naruszył zasad ASA. Dodał jednak: „Wygląda na to, że reklama nie promuje równości płci”.

W oświadczeniu dla CNBC Peloton powiedział, że jest rozczarowany tym, jak niektórzy ludzie źle zinterpretowali reklamę, ale był wdzięczny za wsparcie, które otrzymali od tych, którzy rozumieją, co próbowali przekazać.

Dodał: „Stale słyszymy od naszych użytkowników, jak znacząco zakup wpłynął na ich życie”.  Bendelow powiedział, że reakcja wydaje się zbyt przesadzona, ale może nadal zwiększać sprzedaż: „Oburzenie jest nieuzasadnione i tylko czas pokaże, czy pod choinką pojawi się wiele pelotonów”.

ASA przekazał Guardianowi, że do tej pory otrzymała tylko jeden oficjalny sprzeciw wobec reklamy, ale skarżący nie zakwestionował pozornie seksistowskiego tonu reklamy: ich problemem było to, że przedstawiana kobieta wydawała się jeździć na rowerze szybciej, niż to możliwe.

Internetowy sztos

Jaka była reakcja Internautów na felerną reklamę? ClueHeywood, użytkownik Twittera z Arizony, skrytykował firmę na początku tego roku, sugerując, że sposób, w jaki przedstawiał swoje reklamy, był absurdalny.

„Uwielbiam umieszczać mój rower Peloton w najbardziej strategicznym obszarze mojego ultra-nowoczesnego domu za 3 miliony dolarów” – napisał.

Love putting my Peloton bike in the most striking area of my ultra-modern $3 million house

— Clue Heywood (@ClueHeywood) January 28, 2019

Skrytykował także najnowszy spot reklamowy, opisując go jako: „roczną podróż fitness kobiety o wadze 116 funtów, aby stać się kobietą o wadze 112 funtów.”

Look I don’t want to be “The Peloton Ad Guy” anymore but the newest commercial about the vlogging 116 lb woman’s YEARLONG fitness journey to becoming a 112 lb woman who says “I didn’t realize how much this would change me” is just ri-god-damn-diculous. Come on.

— Clue Heywood (@ClueHeywood) November 25, 2019

Jak zauważyło wielu użytkowników, kobieta w reklamie była już szczupła i wysportowana.

the lady in the peloton ad is already toned and fit in the "before" part, making it very hard to believe she would be nervous about a basic spin class. (tho that's probably the least weird thing about the ad)

— eg (@eringriffith) December 2, 2019

Reakcja na reklamę Peloton w mediach społecznościowych była w dużej mierze negatywna, a wielu użytkowników porównało ją do odcinka „Czarnego lustra”.

I am one of those weirdos who got a Peloton for Christmas (long story) from my husband and I love it.

I HATE THIS AD SO MUCH IT HURTS.

Just wanted to make that clear. I'm exactly the target demo & I agree w/you all that this is the beginning of a Black Mirror episode. https://t.co/EvFhjRIzu7

— joanna schroeder (@iproposethis) December 2, 2019

Stoimy murem za naszym spotem

W firmie Peleton akcje spadły o około 9 procent dzień po tym, jak doszło do reakcji internautów związanych z reklamą. Pomimo spekulacji na temat plotek, że spot może zostać zdjęty z anteny, przedsiębiorstwo nie uważa, że cokolwiek negatywnie wpłynie na sprzedaż ich produktów. Firma stwierdziła, że zdecydowanie stoi za wyemitowaną kreacją reklamową.

Autor tekstu: Paulina Grabara

kryzys wizerunkowy reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMaszyny odczytują emocje lepiej od ludzi. Nowe urządzenia pomagają usprawniać kontakt z klientem
Czy branża e-commerce jest gotowa na świąteczne zakupowe szaleństwo?

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • eleni-afiontzi-gLU8GZpHtRA-unsplash
    Reklama OOH na rynkach zachodnioeuropejskich

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow