site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > "Siła narracji marketingowej" S. Hejnowskiego i M.Bujko
20.12.2018  |  Dodane przez Natalia Sikora w meandry marketingu

„Siła narracji marketingowej” S. Hejnowskiego i M.Bujko

książka siła narracji marketingowej

W książce “Siła narracji marketingowej” Sebastiana Hejnowskiego i Mirosława Bujko znajdziemy wiele przydatnych informacji na temat tworzenia marketingowych treści. Jest tu nie tylko wiedza teoretyczna, ale także przykłady z popkultury i świata reklamy. To niezwykle interesująca pozycja dla każdego, kto “pracuje słowem”.

Idealna mieszanka, w tym przypadku wykształcenia oraz doświadczenia obu autorów, daje nam w konsekwencji dzieło, w którym dwa światy, marketingu oraz literatury, ciekawie się łączą.

Autorzy na wstępie porównują do boskich sił zdolność narracji, bo to właśnie dzięki niej mamy moc sprawczą. Na myśl przychodzą magiczne formuły, dzięki którym można zmieniać rzeczywistość. Co więcej, zostaje to trafnie uargumentowane i w konsekwencji dowiedzione.

PR-owcom zarzuca się często, że nie mówią wprost, co myślą, tylko manipulują odbiorcami. W tej książce chcemy jednak udowodnić, że nie ma innej narracji, bo każde opowiadanie historii czemuś służy.

Książka w bardzo przystępny sposób zabiera czytelnika w odmęty filozofii, by poznać teoretyczne podstawy, które są wyjściem do dalszego wywodu. Nie brak tu nawiązań do popkultury, dzięki czemu nie jest to jedynie suchy monolog. Będziemy mieć tu masę przykładów z literatury, takich jak np. Dolina Muminków, Władca Pierścieni, Mistrz i Małgorzata, które przeplatają się z narracją ze spotów reklamowych, czy wystąpieniami politycznymi.

Nawet sami autorzy podkreślają:

Jak już czytelnicy zdążyli zapewne zauważyć, naszą pasją, którą uparcie realizujemy na kartach tej książki, jest interpretacja i prosta wykładnia skomplikowanych i często mało zrozumiałych uczonych wywodów. Wywodów, które przy swojej wywołującej irytację niepotrzebnej komplikacji i napuszonym „unaukowieniu„ zawierają przecież wiele cennych i istotnych treści.

Narracja (właśnie!) jest zwarta, ciekawa, a niekiedy nawet humorystyczna. Analiza właściwych treści prowadzi do wniosków, które, potwierdzone na przykładach, będą niezwykle użyteczne w pracy marketera/copywritera, czy nawet dziennikarza.

Wszystko zaczyna się od analizy słów, co dla językofilów jest doskonałą gratką. Mamy więc postawioną tezę, że to właśnie słowa zmieniają się w działania, a następnie wytłumaczona zostaje ich siła sprawcza:

Warto przypomnieć, że w zasadzie każda narracja, jaka „zaszła, zachodzi lub zajdzie’„ na tej planecie, jest narracją sprawczą, instrumentalną. To znaczy taką, w której autor, twórca, narrator zawarł intencję spowodowania tą narracją określonego, zamierzonego przez siebie skutku.

Z książki możemy się dowiedzieć jak powstają narracje, autorzy przybliżą nam czym są performatywy czy dyrektywy, a także pokażą, jak ważną rolę w społeczeństwie pełnią mity.

Z całości można wynieść mnóstwo interesujących porad, które w marketingowym świecie najlepiej… no właśnie, sprzedają. I nie ważne czy mówimy tu o typowym kupnie produktu, czy umacnianiu pozycji marki na rynku. Narracje, które prowadzimy w branży zawsze czemuś służą.

To, co autorzy podkreślają kilkukrotnie i na co zwracają uwagę, a co pozostaje największym clue tej pozycji, to:

“WAŻNE JEST NIE TO, CO ZOSTAŁO POWIEDZIANE, TYLKO PO CO TO ZOSTAŁO POWIEDZIANE.”

 

Sebastian Hejnowski – wieloletni praktyk public relations i reklamy. Zarządza w regionie Europy Środkowo-Wschodniej MSL – największą europejską agencją public relations. Jest również prezesem agencji kreatywnej Leo Burnett Warsaw.

Mirosław Bujko – trener biznesu, wykładowca akademicki, dziennikarz, krytyk muzyczny, scenarzysta, librecista, trener sztuk walki. Specjalizuje się w narratologii, komunikacji marketingowej i w marketingu języka. Autor kilku powieści wydanych w kraju i tłumaczonych na niemiecki i portugalski oraz scenariuszy filmowych, librett operowych i baletowych. Prowadzi warsztaty językowe, komunikacyjne i audyty komunikacyjne dla wielu firm i korporacji.

Sebastian Hejnowski, Mirosław Bujko “Siła narracji marketingowej” Wydawnictwo MT Biznes, 2018.

 

 

literatura branżowa narracja narracja marketingowa recenzja storytelling

Dodano przez Natalia Sikora

Poprzedni wpisMedialne trendy w 2019
Kampania społeczna „Pierwsza doba bez smogu”

Podobne wpisy:

  • 1200x628
    Writing MasterClass - konferencja online już w kwietniu!
  • dmitry-ratushny-O33IVNPb0RI-unsplash
    Storytelling, czyli ukryta siła reklamy

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • CRASH Mondays – znamy temat czerwcowej edycji!
  • Nowość na Instagramie: od teraz GIF-y także w komentarzach
  • Marketer+, czyli czasopismo dla każdego marketera

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow