site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Skąd sklepy internetowe biorą klientów? Nowe narzędzie Shopera dostępne!
15.10.2019  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Skąd sklepy internetowe biorą klientów? Nowe narzędzie Shopera dostępne!

Hands holding a credit card using laptop computer and mobile phone for online shopping .

Nawet 60 proc. osób odwiedzających sklepy w sieci nie wchodzi do nich „głównym wejściem”, a trafia tam skierowana przez wyszukiwarkę Google – wskazują dane z kilkunastu tysięcy sklepów na platformie Shoper. Część z nich sprzedawcy pozyskują dzięki kampaniom reklamowym, pozostałych powinni umieć zwabić przez pozycjonowanie. Nowe bezpłatne narzędzie Shopera, oraz profesjonalny audyt SEO podpowiedzą właścicielom, czy robią to dobrze.

Tylko co dziesiąte wejście do sklepu w sieci odbywa się w “klasyczny” sposób, czyli przez wpisanie w przeglądarce internetowej adresu www sklepu – wynika z danych firmy Shoper. Choć pozostaje ono ważnym źródłem ruchu z relatywnie wysoką konwersją (2,4 proc.), coraz bardziej istotne staje się inwestowanie w zewnętrzne, w tym także płatne kanały, których udział z roku na rok rośnie. 

Zdecydowanie najwięcej klientów przychodzi z wyszukiwarki Google – 33 proc. wizyt odbywa się przez organiczne wyniki wyszukiwania, a 30 proc. przez wyniki reklamowe.

źródło: Shoper

– Są co prawda pojedyncze biznesy lub całe branże, gdzie Google nie ma tak przytłaczającej przewagi. Na przykład dla sklepów z ubraniami Facebook i Instagram odpowiadają za średnio co czwartą wizytę potencjalnego klienta, a organiczne wyniki wyszukiwania za co piątą. Jednak znaczenie ruchu z Google jest dla wszystkich sprzedawców tak duże, że powinni się dostosować do jego wytycznych, jeśli nie chcą, by skierował ich klientów do konkurencji – radzi Jacek Zientkiewicz, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Shoper, który odpowiada za nową usługę audytu SEO dla sklepów.

– Algorytm wyszukiwarki sprawdza ogólne parametry danej witryny, które można zbadać naszym narzędziem, m.in. wystarczająca ilość treści na stronie. Do poprawienia widoczności w wyszukiwarce przy konkretnych zapytaniach, np. na frazy takie, jak “buty sportowe” czy “etui na telefon”, niezbędny będzie już audyt przeprowadzony przez profesjonalistów. Pomaga on poprawić pozycję sklepu w Google w ciągu trzech miesięcy – mówi ekspert Shopera.

Od kilku dni pod adresem audytseo.shoper.pl dostępne jest bezpłatne narzędzie dla sklepów, określające, w jak dużym stopniu ich strony są przyjazne dla algorytmów wyszukiwarki. Wystarczy podać adres sklepu, by w dwie minuty wygenerować raport SEO.

źródło: audytseo.shoper.pl
Jak Google dyktuje warunki w e-commerce?

Algorytm Google można porównać do składu Coca-Coli. Producent nigdy nie ujawnił przepisu na napój, jednak część składników udaje się odgadnąć, obserwując, jak smakuje, pachnie czy reaguje z innymi substancjami. Działanie wyszukiwarki Google również poznano metodą prób i błędów, edytując zawartość stron tak, by algorytm ocenił je jako wartościowe, a link do nich został wyświetlony jak najwyżej. Nazywa się to SEO (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) lub pozycjonowaniem.

– Reguł tworzenia i prowadzenia stron www tak, by dobrze się pozycjonowały, jest co najmniej kilkadziesiąt. Od oczywistych, takich jak tytuł strony pasujący do jej zawartości, po mniej znane, jak szybkość jej wczytywania na urządzeniach mobilnych. Część właścicieli sklepów korzystających z oprogramowania Shoper dużo lepiej zna się na handlu, niż na pozycjonowaniu, więc postanowiliśmy dać im proste narzędzie online, pozwalające w dwie minuty zbadać, czy robią wszystko w zgodzie ze sztuką. Dla osób, które chcą poprawić widoczność swojego sklepu w wyszukiwarce, stworzyliśmy też dodatkową usługę SEO Shoper, w ramach której nasi profesjonaliści przejmują pozycjonowanie sklepu – wyjaśnia Jacek Zientkiewicz.

Dobre SEO sprzedaje

Dane Shopera wskazują również, że osoby przychodzące do e-sklepu różnymi drogami mają odmienną skłonność do dokonywania zakupów. Wśród wizyt sfinalizowanych transakcją o kilka procent w stosunku do ogólnego wzrósł udział niszowych źródeł ruchu, jak media społecznościowe i wejścia bezpośrednie. Udział wyników organicznych wyszukiwarki pozostaje na podobnym, wysokim poziomie i wynosi 32 proc.

źródło: Shoper

Oznacza to, że pozycjonowanie sklepów w wyszukiwarce Google jest nie najważniejszym źródłem ruchu na stronie, ale staje się kluczowe dla sprzedaży. Analiza przychodów e-sklepów pokazuje również, że co trzecia złotówka wydawana jest przez klientów, którzy weszli na stronę sklepu dzięki organicznym wynikom Google.

Źródło zdjęcia głównego: freepik.com, designed by jannoon028

audyt e-commerce online marketing Shoper sklep internetowy sprzedaż

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJak podnieść o 60% sprzedaż w 6 miesięcy? Case study ExpertSender i Answear
Dezinformacja wspierana przez SI szerzy się w internecie. Powstają narzędzia oceniające wiarygodność treści w sieci

Podobne wpisy:

  • online-shopping-ge1044ca31_1280
    4 najcięższe grzechy UX
  • roberto-cortese-9tYbOIpVcn4-unsplash
    E-commerce i marketing w 2023 r. – przed branżą szereg wyzwań. Komentarze ekspertów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow