site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Snapchat wprowadził soczewkę zachęcającą do noszenia maseczki
3.09.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Snapchat wprowadził soczewkę zachęcającą do noszenia maseczki

snapchat-2465939_1280

Burmistrz miasta Chicago wraz z pracownikami agencji Ogilvy opracowali soczewkę wykorzystującą rozszerzoną rzeczywistość, która ma za zadanie nakłonić użytkowników Snapchata do regularnego korzystania z masek ochronnych. 

Dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązanie?

Działania są odpowiedzią na bardzo niski wskaźnik osób zakrywających nos i usta przez młodzież reprezentującą pokolenie Z oraz milenialsów. Według przeprowadzonych badań niecałe 30% młodych osób stosuje się do zaleceń. Z tego względu postanowiono, że soczewka zostanie wykorzystana przez taki serwis społecznościowy, z którego badana grupa korzysta najczęściej. 

Co mogą zyskać internauci? 

Wszyscy Ci, którzy zdecydują się założyć maseczki, będą mogli skorzystać z logotypów lokalnych klubów sportowych, które jeśli zechcą, wykorzystają podczas publikacji swoich materiałów. Gotową aktywność można rozpowszechnić, jednocześnie zachęcając innych do przyłączenia się do akcji. Należy jednak pamiętać, że warunkiem skorzystania z chicagowskich motywów jest założenie maseczki. 

Co jeszcze warto wiedzieć o tej koncepcji? 

Projekt nie jest nowy. Tego typu działania wykorzystano już w zeszłym roku podczas Międzynarodowego Dnia Kobiet w Arabii Saudyjskiej. Przyczyną powstania tego rozwiązania był wtedy obowiązek zasłaniania twarzy ze względu na wymagania religijne. Burmistrz Chicago ma nadzieję, że pomysł sprawdzi się w jego miejscowości, dzięki czemu liczba osób chorujących na koronawirusa znacznie spadnie. Projekt wykorzystuje hasło przewodnie całej komunikacji w mieście pt.„Team Up Mask Up”, która wzywa wszystkich do zachowania odpowiedzialnej postawy w trakcie pandemii. 

Akcja jest dostępna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, lecz na razie nie wiadomo, czy projekt rzeczywiście przyczyni się do zmniejszenia liczby zarażonych wirusem. Jeśli tak się stanie, to warto wprowadzić taką funkcję również w innych krajach.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Oliver Graumnitz/Pixabay

koronawirus nowość rozszerzona rzeczywistość Snapchat

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisKampania ONZ i BBC promuje pozytywne nastawienie w czasie pandemii COVID-19
Ericsson i UNICEF inicjują globalne partnerstwo na rzecz zapewnienia szkołom połączenia internetowego

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-3aLMXGvH4GA-unsplash
    TikTok będzie oznaczał treści pochodzące od mediów powiązanych z rządami państw
  • claudio-schwarz-vj3nOtiX85Y-unsplash
    Instagram wprowadza Quiet Mode oraz nowe funkcje personalizacji treści

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow