site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Spakowany, jak Polak na wakacje - letnie trendy sprzedażowe Allegro
17.07.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Spakowany, jak Polak na wakacje – letnie trendy sprzedażowe Allegro

ethan-robertson-SYx3UCHZJlo-unsplash

Wakacje niedawno się rozpoczęły, a z nimi ostatnie zakupy i pakowanie walizki na wakacyjny wyjazd. Czego nie zabraknie w bagażu Polaków? Czy zostawiamy przygotowania na ostatni moment? Sprawdziliśmy, co Polacy zabiorą ze sobą na wakacje w tym roku.

Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Allegro[1] wynika, że aż 36% osób zaczyna szykować się na wakacyjny wyjazd już miesiąc przed terminem. 24% respondentów czeka do ostatniego tygodnia. Tylko niecałe 10% badanych wyjeżdża nieprzygotowanych i potrzebne rzeczy kupuje na miejscu. Co ciekawe, wśród zapominalskich jest zdecydowanie więcej mężczyzn niż kobiet – aż 16% panów nie daje rady przygotować się na czas. Podobnie szykuje się tylko 4% kobiet.

Bez czego nie wyobrażamy sobie wyjazdu? Tradycyjnie Polacy kojarzą je z morzem – aż 28% nie wyobraża sobie wakacji bez plaży. Prawie 24% wskazało na pamiątkowe zdjęcia. Kolejne pozycje na liście rzeczy bez których nie wyobrażamy sobie wakacyjnych wyjazdów to: lody, zachody słońca i towarzystwo przyjaciół. 

Kolorowe lato w proszku

Z danych Allegro wynika, że tegoroczny sezon letni należy zdecydowanie do… zadbanych dłoni. Od początku czerwca sprzedało się ponad 20 tys. różnych produktów do manicure hybrydowego. Lato to również czas, kiedy wzrasta sprzedaż kosmetyków do opalania, chociaż szczyt ich sprzedaży miał miejsce w maju i czerwcu.

Ciekawostką w tym sezonie jest kolorowy proszek Holi, chętnie kupowany przez uczestników różnych letnich festiwali. Dane sprzedażowe pokazują, że wakacje to również czas kiedy okularnicy chętnie przerzucają się na soczewki kontaktowe. Popularnością cieszą się też doczepiane włosy.

Polacy pokochali hulajnogi

Wakacje to moment, kiedy więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu. Hitem sprzedaży są hulajnogi (zarówno tradycyjne, jak i elektryczne) – od marca sprzedało się już 45 tys. sztuk, czyli dwukrotnie więcej niż w 2018 r. Zwolennicy biwakowania zaopatrują się w takie produkty, jak lazy bag (wielka dmuchana kanapa), prysznic turystyczny, koc piknikowy z termoizolacją oraz odstraszacz komarów Thermacell.

Z akcesoriów plażowych, bardzo popularne są różne dmuchańce, np. 6 osobowy flaming-gigant, jak również maski do nurkowania czy buty do wody. Ciekawym trendem jest rosnące zainteresowanie deskami SUP (Stand Up Paddle). Mimo wysokiej ceny, czyli około 1200 zł za sztukę, ich sprzedaż w stosunku do zeszłego roku prawie się potroiła. Tradycyjnie zaopatrujemy się w mapy i przewodniki oraz przyjemną lekturę na plażę. Najczęściej wybierane są bestsellery z literatury popularnej (kryminał/sensacja oraz literatura obyczajowa i erotyczna). W tym roku najchętniej kupowane są książki Blanki Lipińskiej oraz Remigiusza Mroza.

Jak na plażę to tylko… w perłach

Eksperci Allegro wskazali również na tegoroczne trendy w modzie. Wśród Pań królują stroje kąpielowe w mocne, oryginalne wzory, szczególnie takie z wysokim stanem, maskujące drobne niedoskonałości.

Czas letnich festiwali to również pora na zwiewne i ażurowe materiały ozdobione w stylu boho: z frędzlami czy pomponami. Must have tego sezonu są również spinki ozdobione perłami, wianki oraz biżuteria zdobiona muszelkami. Niezbędne drobiazgi Panie wrzucą do koszyka zamiast tradycyjnej torebki. Panowie wybierają okulary przeciwsłoneczne o sportowym wyglądzie lub tzw. aviatorki oraz nieśmiertelne czapki z daszkiem.


[1] Badanie SW Reseach na zlecenie Allegro, lipiec 2019 (N=800)

Allegro sprzedaż

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWakacyjna mapa wypadków – poruszająca kampania społeczna Komendy Głównej Policji
Cyfrowa transformacja – trendy, które zmieniają marketing

Podobne wpisy:

  • lukas-blazek-mcSDtbWXUZU-unsplash
    Co, jeśli nie Google Ads? Pięć polskich sieci afiliacyjnych, które warto znać
  • ashkan-forouzani-sUlR4Iul-9c-unsplash
    Black Friday 2022: statystyki i trendy sprzedaży online

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow