site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > Specjalisto Public Relations, podpisz Kodeks Etyki PR
28.12.2020  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

Specjalisto Public Relations, podpisz Kodeks Etyki PR

gabrielle-henderson-HJckKnwCXxQ-unsplash

Związek Firm Public Relations promuje nowy Kodeks Etyki PR i zachęca do podpisania dokumentu każdego specjalistę, któremu bliskie są wartości etyki i profesjonalizmu w wykonywanym zawodzie. Kodeks powstał jako odpowiedź na widoczną od lat potrzebę zintegrowania zasad stosowanych w branży.

Pracownicy public relations, świadomi roli wysokiego poziomu etycznego w wykonywaniu profesji dobrowolnie podpisując Kodeks, deklarują, że w swojej pracy będą się kierować jego postanowieniami w celu kreowania jak najlepszej reputacji zawodu.

Kodeks Etyki PR jest zarówno mechanizmem samoregulujący prawa i obowiązki specjalistów, ale też narzędziem, które ma ułatwiać pracę w przypadku napotkania zawodowych dylematów moralnych. Obecność danego specjalisty na liście sygnatariuszy będzie też cennym argumentem w ewentualnych sporach z klientami czy pracodawcami, którzy będą wymagać działań niezgodnych z zasadami etyki. Kodeks ten liczy jedenaście skondensowanych zasad, którymi specjaliści powinni kierować się w swojej pracy. Określa zasady postępowania, praktyki rynkowe oraz standardy realizacji usług Public Relations. Obejmuje trzy obszary: relacje z otoczeniem, relacje z klientami oraz relacje wewnątrz środowiskowe. Opisane w Kodeksie reguły dotyczą m.in. współpracy z mediami, ochrony tajemnicy i dóbr osobistych klientów czy zwalczania dezinformacji.

Objaśnianie zapisów Kodeksu Etycznego, interpretowanie ich w odniesieniu do zmieniającej się przestrzeni mediów, zarówno społecznościowych, jak i tradycyjnych, wpływają na zwiększanie świadomości, że PR jest skuteczny dzięki działaniom etycznym. Dlatego etyka zawodowa musi być postrzegana jako niezbędna wartość zawodu, a nie zestaw obostrzeń utrudniających realizację zadań.

Kodeks został przygotowany w 2019 roku przez Piotra Czarnowskiego, prezesa agencji First Public Relations, oraz Grzegorza Szczepańskiego, prezesa Hill+Knowlton Strategies Poland i wiceprezes ZFPR-u. Autorzy przygotowali dokument, opierając się na swoim doświadczeniu z pracy zawodowej, a także działalności w branżowych organizacjach, takich jak PSPR, ZFPR czy Rada Etyki PR. Związek Firm PR przyjął Kodeks jako obowiązujący zbiór zasad dla swoich członków.

Kodeks można podpisać wirtualnie, na stronie www.kodekspr.pl. Weryfikacja odbywa się za pośrednictwem konta na LinkedInie. Obecnie na liście sygnatariuszy znajduje się ponad 150 nazwisk.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: Gabrielle Henderson/Unsplash

etyka kodeks Public Relations ZFPR

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNiecodzienna reklama świąteczna Altenberg
Ograniczenia na Messengerze i Instagramie

Podobne wpisy:

  • Gala_Zlote_Spinacze
    Gala XVIII edycji konkursu Złote Spinacze już 28 stycznia!
  • student-849825_1280
    7 kroków do zbudowania strategii komunikacji marki

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Polacy a zakupy online – podsumowanie roku 2020
  • Sportem w pandemię. ASICS zmienia logo i uruchamia globalną akcję charytatywną – #SunriseMind
  • Media i agencje o ofercie reklamowej na rok 2021 w panelu interaktywnym IAA Polska

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR digital e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...