site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Sposoby na zmaksymalizowanie sprzedaży produktów sezonowych w okresie letnim
13.07.2021  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Sposoby na zmaksymalizowanie sprzedaży produktów sezonowych w okresie letnim

Fot.1

Sezon letnich wyprzedaży to z pewnością niemała gratka dla każdego konsumenta, a w walce o przychylność kupujących stają zarówno mniejsze, jak i większe e-sklepy. Wprowadzenie rozwiązań, takich jak rabaty, odpowiednie dostosowanie cen czy sprzedaż produktów w komplecie przyciąga zainteresowanie odbiorców i skutecznie nakierowuje ich uwagę na reklamowany artykuł. Trafnymi krokami, które mogą podjąć firmy, są również kampanie reklamowe oraz remarketing. Przykładem wsparcia sprzedaży sezonowej jest m.in. analiza popularnych haseł w Google Trends. W tym roku nadejście długo wyczekiwanej słonecznej pogody spowodowało, że Polacy masowo wyszukują haseł „klimatyzatory” (blisko 530 tys.), „wiatraki” (prawie 95 tys.) oraz „baseny ogrodowe” (niecałe 365 tys.). Co 20 Polak buszował w sieci z nadzieją na znalezienie idealnego stroju kąpielowego.

Komfortowe warunki do pracy i odpoczynku

Z czasem, gdy upały i parne dni stają się dla Polaków udręką, konsumenci zaczynają szukać rozwiązań, które sprawią, że przebywanie w domu będzie dla nich przyjemnością i ulgą. Zeszłoroczna decyzja o zamknięciu biur i branży turystycznej sprawiła, że domowy komfort stał się dla nas priorytetem. Trend poszukiwania chłodzących sprzętów domowych potwierdzają wyniki wyszukań fraz zawierających hasła „klimatyzatory” i „wiatraki”. W maju tego roku wspomniane frazy cieszyły się ogromną popularnością – hasło „klimatyzatory” wpisaliśmy w internet 529 470 razy, a „wiatraki” uplasowały się na drugim miejscu z liczbą 94 450. Szperając w świecie online, w celu znalezienia sprzętów domowych, bierzemy pod uwagę ich dostępność i czas realizacji zamówienia. Wyszukiwanie klimatyzatorów w chłodnym, tegorocznym maju mogło wiązać się z chęcią posiadania produktu w trakcie zapowiadanych przez synoptyków upalnych dni. Podczas zeszłorocznego czerwca Polacy surfowali po internecie, wyszukując klimatyzatory, a wspomniany miesiąc obfitował w liczbę 1 445 300 haseł związanych z tym sprzętem. Wakacyjny trend stawia przed właścicielami sklepów pytanie, co zrobić, aby przyciągnąć uwagę konsumentów.

– W sezonie letnim sklepy powinny sięgnąć po znaną wszystkim technikę sprzedaży produktów w oparciu o rabaty. Mogą to być pojedyncze promocje, zestawy promocyjne, jak i promocje ograniczone czasowo. Warto poświęcić czas na rozwinięcie działań związanych z remarketingiem. Najlepszym sposobem jest całoroczne zbieranie listy osób zainteresowanych konkretnymi produktami lub nabywających artykuły komplementarne, które najlepiej sprzedają się w okresie letnim. W chwili nadejścia sezonu, kierujemy do takich osób dedykowaną kampanię, np. rabatową – mówi Przemysław Biegacz, SEM Specialist w DevaGroup.

Wakacje we własnym ogródku z basenem

Szczęśliwi posiadacze ogrodów zwiększyli swoją internetową aktywność w maju tego roku. We wspomnianym miesiącu, zaczęliśmy planować zakup domowych basenów. Zapowiadane czerwcowe upały spowodowały, że Polacy wyszukiwali online hasło „basen ogrodowy” 364 980 razy. Jednak największy peak pojawia się rokrocznie w czerwcu. W 2020 roku wspomnianą frazę wpisaliśmy w wyszukiwarkach 1 621 390 razy. A zatem, jak firmy mogą przygotować się do sezonu letniego i zachęcić kupujących do zwiększenia aktywności internetowej?

 – W sprzedaży produktów sezonowych przede wszystkim liczą się dobra komplementarne, przykładem takich działań może być sprzedaż basenów ogrodowych. Warto zadbać o to, aby  zaproponować konsumentom uzupełnioną ofertę. Można uatrakcyjnić sprzedaż produktu niezbędnymi dodatkami – np. zaoferować/dołączyć tabletki chloru czy pompy filtrujące. W sprzedaży może pomóc oferta tzw. “pakietów letnich”, czyli zestawu dopasowanych do potrzeb artykułów. Na przykładzie basenów, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem konsumentów, można zauważyć wpływ kampanii reklamowych. Działania związane z pozycjonowaniem artykułów za pomocą Google Ads/Facebook Ads warto zacząć już wcześniej, np. w maju, aby mieć czas na testowanie komunikatów i sprawdzać ich skuteczność. Sprawdzonym pomysłem będzie w tym miejscu stosować CTA w reklamach typu “nie przegap okazji”, “limitowana edycja”, “tylko do…”.  Ważne, aby odbiorca odczuł wagę czasową oferty – podkreśla Przemysław Biegacz, SEM Specialist w DevaGroup.

Decydując się na zakup basenu, Polacy pragną znaleźć akcesoria i odzież, które zdają się być nieodłącznym elementem rekreacyjnego pływania. W maju tego roku co 20 Polak wpisywał w internet hasło „strój kąpielowy”, a liczba wyszukań tego hasła wyniosła 1 913 600. Rok wcześniej największy przyrost przypadł na lipiec, we wspomnianym miesiącu nasze wyszukiwarki zanotowały 3 159 670 wpisów. Każdy konsument marzący o chłodnej kąpieli w basenie, w trakcie słonecznego dnia, powinien zaopatrzyć się w okulary przeciwsłoneczne. Podczas tegorocznego maja, analitycy odnotowali  jeden z większych peaków na przestrzeni ostatnich lat – fraza „okulary przeciwsłoneczne” była wyszukiwana 549 800 razy. Zniesienie obostrzeń i możliwość swobodnego poruszania się w przestrzeni publicznej, sprawiła, że Polacy coraz częściej zaczęli wychodzić z domu i korzystać z uroków letnich dni.


Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z wakacjami, a także danych z Google Trends.

Źródło zdjęcia głównego: DevaGroup

handel marketing sprzedaż

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPolacy w social media 2021 – na Facebooku szukamy pomocy, a na Twitterze słowo „polski” odmieniamy przez wszystkie przypadki
Karol Paciorek, Red Lipstick Monster, Martin Stankiewicz i Izak w akcji społecznej ING – Porozmawiajmy o pieniądzach

Podobne wpisy:

  • Specjalistki_Informacja Prasowa
    Pracujesz w marketingu? Dołącz do bazy specjalistek!
  • miesiac kobiet
    Marketingowy Miesiąc Kobiet, czyli ciekawa marcowa inicjatywa

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow