Jak się okazuje, z TikToka może czerpać każdy. Aplikacja, którą pokochali użytkownicy na całym świecie, nie tylko dostarcza rozrywki, ale też realnie wpływa na funkcjonowanie internetowych mediów. Inspirują się nią tacy giganci jak Instagram czy YouTube. Teraz do tego grona dołącza Spotify.
Karta Eksploruj w fazie testów
Być może na pasku narzędzi w aplikacji pojawi się wkrótce czwarta ikona: Eksploruj. Aktualizacja jest obecnie w fazie testów wśród części użytkowników systemu operacyjnego iOS. Twórcy Spotify nie podali jeszcze żadnej informacji, kiedy nowa opcja będzie powszechnie dostępna.
Jedno jest pewne — karta Eksploruj doskonale wpasowuje się w obecny sposób działania serwisu streamingowego. Poznawanie nowej muzyki za pośrednictwem aplikacji stanie się jeszcze łatwiejsze. Użytkownicy mogą już korzystać z playlist dostępnych na Spotify i poleceń podobnych artystów. Po wprowadzeniu aktualizacji wystarczy, że przewiniemy pionowo ekran.
Opcja szczególnie może ucieszyć twórców. Nowa funkcja połączy ich muzykę z profilami podobnych artystów w aplikacji. Dzięki temu będą oni mogli zyskać nowych słuchaczy bez większego wysiłku: po części dzięki algorytmom Spotify, a po części czystym przypadkiem.
Czy TikTok był inspiracją?
Wskazuje na to nie tylko testowany wygląd karty, do złudzenia przypominający tiktokowe rozwiązanie. Również Chris Messina wskazuje podobieństwa między nową opcją a layoutem wspomnianej aplikacji. Mało tego, ekspert z dziedziny mediów społecznościowych nazywa wręcz aktualizację “okrojoną wersją ściany klipów w stylu TikToka”.
Autor tekstu: Gabriela Bortacka
Źródło zdjęcia głównego: David Pupaza/Unsplash
Komentarze: brak