site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Spotify pozwala artystom i wytwórniom wpływać na algorytmy rekomendacji
18.11.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Spotify pozwala artystom i wytwórniom wpływać na algorytmy rekomendacji

android-2618093_1280

Platforma udostępnia opcję, dzięki którym będzie można promować wybrane utwory oraz muzyków. Korzystanie z tego rodzaju narzędzi nie będzie jednak darmowe.

Jaką muzykę mogą usłyszeć użytkownicy platformy? Najbardziej popularne są tygodniowe listy ulubionych piosenek, takie jak Discover Weekly. Jednak wielu użytkowników ma również skonfigurowane automatyczne odtwarzanie na swoim koncie, co oznacza, że ​​po ostatnim utworze, algorytm wyszukuje muzykę w podobnym „guście”. Jest także opcja „radia”. Radio Spotify tworzy kolekcję utworów opartą na wybranym wykonawcy, albumie czy playliście.

W przeciwieństwie do istniejącego narzędzia, które koncentruje się na nowych wydaniach, usługa pozwoli artystom i wytwórniom informować algorytm o katalogu, a także o utworach, które, ich zdaniem, powinny mieć „priorytet”. Może to dotyczyć piosenki, z której artysta jest szczególnie zadowolony, związana z rocznicą wydania albumu, którą świętują, virale lub inne czynniki, na których im zależy.

Jednak jest pewien „haczyk”. Aktualne narzędzia są bezpłatne, zaś nowa opcja będzie wymagać częściowego nakładu finansowego. Wszystko po to, aby powstrzymać artystów i wytwórnie przed oznaczaniem wszystkich utworów jako priorytety, a także dlatego, że Spotify powoli rozszerza zakres płatnych usług marketingowych.

W przypadku chęci skorzystania z nowej opcji muzycy i firmy będą musieli podpisać zgodę na niższe tantiemy. Jednak nie jest ona gwarancją, że wybrany utwór będzie na szczycie w poleceniach.

Jak podkreśla Spotify, zadowolenie słuchacza jest priorytetem. Dlatego jeśli dany utwór/album nie przyjmie się – platforma z niego zrezygnuje. 

źródło: newsroom.spotify.com

Program pilotażowy nowej usługi zostanie początkowo wdrożony w Stanach Zjednoczonych, z naciskiem na autoodtwarzanie playlisty i spersonalizowane funkcje radia. Jednak w miarę rozwoju, opcja mogłaby zostać rozszerzona na inne obszary platformy.

Jeszcze nie wiadomo, jak przyjmie się nowa usługa ze względu na dodatkowe opłaty, różne gusta słuchaczy i sposób rekomendacji.

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: StockSnap/Pixabay

nowość Spotify

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJakimi emocjami karmią nas dziennikarze portali informacyjnych?
Nowe wyzwania dla CSR i zmiana kierunku w dobie pandemii

Podobne wpisy:

  • pexels-energepiccom-174938
    Instagram zwiększy liczbę uczestników w transmisjach live
  • twitter-1795652_1280
    Twit­ter testuje wia­do­mo­ści gło­sowe

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Travelist odpowiada na otwarcie hoteli. Kampania #HotelowePokusy nabiera rozpędu
  • “Jak być mniej białym”? Czyli kontrowersyjny kurs Coca-Coli
  • Peugeot zmienił swoje logo

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...