site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Sprzedaż bezpośrednia z rekordami... w online!
6.07.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Sprzedaż bezpośrednia z rekordami… w online!

cytonn-photography-n95VMLxqM2I-unsplash

Sprzedaż bezpośrednia to bezprecedensowy przykład branży, która wydawałoby się, że mogła zostać mocno dotknięta kryzysem ekonomicznym ostatnich miesięcy. Nic bardziej mylnego. To model biznesowy, któremu warto się bliżej przyjrzeć. Wcześniejsze przejście na zastosowanie nowoczesnych technologii, sprawna reorganizacja i adaptacja do nowej sytuacji przyniosły zaskakujące efekty. Firmy sprzedaży bezpośredniej biją rekordy sprzedaży i stale rekrutują, kiedy inni redukują etaty.

Sprzedaż bezpośrednia ma się ostatnio całkiem dobrze. Dzięki szybkiej adaptacji i systematycznemu wprowadzaniu zmian już od dłuższego czasu, branża umocniła swoją pozycję. Zdalne przyjmowanie zamówień, bezpieczny sposób dostarczania produktów do paczkomatów, warsztaty i konsultacje online dla współpracowników, stałe wsparcie klienta przy pomocy komunikatorów lub telefonicznie, czy indywidualne programy tworzone dla klientów, to przykłady tego, jak branża dostosowała się do wyzwań chwili i potrzeb konsumenta. Najciekawsze jest jednak to, że branża od samego początku lockdown’u notuje znaczące, a nawet rekordowe wzrosty sprzedaży.

– Mimo utrudnień związanych z bezpośrednim kontaktem z konsumentami branża doskonale sobie poradziła z nową rzeczywistością. Jeszcze bardziej widać, że sprzedaż bezpośrednia to model, na który warto postawić. Dynamiczny, nowoczesny i przede wszystkim stabilny biznes, który pozwala nie tylko na rozwój, ale i bezpieczeństwo – komentuje Mirosław Luboń, Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Od początku marca do końca maja br. branża notuje sprzedaż średnio o 30% wyższą niż w roku poprzednim. To pokazuje, że konsumenci nie tylko ufają oferowanym produktom, ale także doskonale odnajdują się w konwersji sprzedaży do kanałów online.

– Analizując poszczególne miesiące sprzedaży we wspomnianym okresie, dostrzegamy bezprecedensowe rezultaty. Dla wielu firm członkowskich Stowarzyszenia okres marzec – maj  okazał się wręcz przełomowym. Zanotowały bowiem w tym miesiącu swoje rekordowe sprzedaże w całej historii danej firmy. Niektóre z nich o blisko 55%, a nawet niemal 85% wyższą sprzedaż w porównaniu do tego samego okresu roku 2019 – dodaje Mirosław Luboń.

Wyniki pokazują, że konsumenci chcą i potrzebują takiego modelu zakupowego, jakim jest sprzedaż bezpośrednia. Mimo przestawienia się na niemal całkowitą komunikację on line, konsumenci wciąż mają wsparcie w swoich partnerach, konsultantach, sprzedawcach. Wciąż mogą liczyć na ich rady także po zakupie. Serwis posprzedażowy to unikalna wartość tej branży dla konsumentów. Klienci dostrzegli także potencjał w produktach oferowanych przez rynek. Sprawdzone i jakościowo doskonałe produkty gospodarstwa domowego, kosmetyki, czy suplementy okazały się niezbędne w codziennym funkcjonowaniu.

– Oprócz zadowalających wyników sprzedażowych branża – jako jedna z niewielu – prowadzi aktywnie rekrutację. W czasach gdy bezrobocie znacząco rośnie, sprzedaż bezpośrednia oferuje współpracę oraz daje szansę na „Krok we własny biznes”. Pod taką też nazwą Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej z firmami członkowskimi zachęca zwłaszcza młodych do skorzystania z możliwości rozwojowych i biznesowych tego rynku – dodaje Dyrektor Generalny PSSB. 

Niemal wszystkie firmy członkowskie PSSB nawet w czasie pierwszych dni lockdown’u nie zaprzestały rekrutacji. Wiele z nich odnotowuje ogromne zainteresowanie. Rekordziści donoszą o ponad czterokrotnie wyższym poziomie rekrutacji niż w roku 2019 w tym samym okresie. Także raport  Światowej Federacji Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) przygotowany na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród firm pokazuje, że branża prognozuje utrzymanie oraz stabilizację obecnego trendu rynkowego.

Źródło materiału: Newseria
Źródło zdjęcia głównego: Cytonn Photography/Unsplash

koronawirus online sprzedaż sprzedaż bezporśednia

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisNowość – analityka obserwujących na LinkedInie
Złoty Bankier dla ING za najlepsze social media

Podobne wpisy:

  • julian-hochgesang-pgTUIohxAs8-unsplash
    Szara strefa treści w reklamie online - wyniki badania
  • online-shopping-ge1044ca31_1280
    4 najcięższe grzechy UX

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow