W zeszły czwartek (14 listopada) przedstawiciele jednej z największych sieci kawiarni na świecie wykorzystali technologię rozszerzonej rzeczywistości, do stworzenia filtru umożliwiającego dodanie magicznych efektów na świątecznych kubkach. Efekty ich pracy można obejrzeć na oficjalnym koncie Starbucksa na Instagramie.

Jak to działa?
Każdy, kto chce skorzystać z wyjątkowej edycji kubków Starbucksa, musi zalogować się na platformie, wejść na oficjalny profil kawiarni i włączyć galerię efektów (tj. trzeci przycisk od lewej). Następnie należy wybrać filtr AR oraz kliknąć ikonę „wypróbuj”, aby włączyć kamerę. Później wystarczy tylko skierować aparat na jeden ze świątecznych pojemników na kawę. Osoby zarządzające kontem kawiarni, zachęcają, aby zrobić zdjęcie lub nagrać filmik z przedstawionymi „ożywionymi” efektami oraz udostępnić je na Instagramie z #@Starbucks.
W jaki sposób został stworzony filtr?
Zarządcy Starbucksa opracowali specjalne efekty związane ze świętami za pomocą platformy Spark AR na Facebooku, która zawiera wizję komputerową, a zarazem umożliwia rozpoznanie jednego z czterech kubków „szukających” odpowiedniego unowocześnienia. Śledzenie celu pozwala kamerze odnaleźć kubek oraz wprowadzić zawartość AR. Wybrana liczba lokalizacji kawiarni będzie również wyposażona w specjalne oznakowanie przypominające klientom o wypróbowaniu atrakcji.
To nie pierwszy raz, kiedy firma wykorzystuje tego typu technologię. Jest to kolejny przypadek, kiedy Starbucks pragnie wyróżnić się spośród konkurencji oraz zachęcić internautów do wzajemnego udostępniania treści na serwisie.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Komentarze: brak