site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Starbucks, dzięki efektowi AR, wprowadza świąteczny klimat na Instagramie!
20.11.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Starbucks, dzięki efektowi AR, wprowadza świąteczny klimat na Instagramie!

david-hurley-YBUj1dkt4Do-unsplash

W zeszły czwartek (14 listopada) przedstawiciele jednej z największych sieci kawiarni na świecie wykorzystali technologię rozszerzonej rzeczywistości, do stworzenia filtru umożliwiającego dodanie magicznych efektów na świątecznych kubkach. Efekty ich pracy można obejrzeć na oficjalnym koncie Starbucksa na Instagramie. 

źródło: instagram.com/starbucks/
Jak to działa?

Każdy, kto chce skorzystać z wyjątkowej edycji kubków Starbucksa, musi zalogować się na platformie, wejść na oficjalny profil kawiarni i włączyć galerię efektów (tj. trzeci przycisk od lewej). Następnie należy wybrać filtr AR oraz kliknąć ikonę „wypróbuj”, aby włączyć kamerę. Później wystarczy tylko skierować aparat na jeden ze świątecznych pojemników na kawę. Osoby zarządzające kontem kawiarni, zachęcają, aby zrobić zdjęcie lub nagrać filmik z przedstawionymi „ożywionymi” efektami oraz udostępnić je na Instagramie z #@Starbucks.

View this post on Instagram

Holiday favorites are here, all wrapped up in festive cheer.

A post shared by Starbucks Coffee ☕ (@starbucks) on Nov 14, 2019 at 4:58am PST

W jaki sposób został stworzony filtr?

Zarządcy Starbucksa opracowali specjalne efekty związane ze świętami za pomocą platformy Spark AR na Facebooku, która zawiera wizję komputerową, a zarazem umożliwia rozpoznanie jednego z czterech kubków „szukających” odpowiedniego unowocześnienia. Śledzenie celu pozwala kamerze odnaleźć kubek oraz wprowadzić zawartość AR. Wybrana liczba lokalizacji kawiarni będzie również wyposażona w specjalne oznakowanie przypominające klientom o wypróbowaniu atrakcji.

View this post on Instagram

Toasty from the inside out. ❄️#ToastedWhiteChocolateMocha ❄️

A post shared by Starbucks Coffee ☕ (@starbucks) on Nov 16, 2019 at 6:00am PST

To nie pierwszy raz, kiedy firma wykorzystuje tego typu technologię. Jest to kolejny przypadek, kiedy Starbucks pragnie wyróżnić się spośród konkurencji oraz zachęcić internautów do wzajemnego udostępniania treści na serwisie. 

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska

AR Instagram Starbucks

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisWizerunek z datą ważności, czyli e-PR w branży spożywczej
Zasięg reklamy prasowej można mierzyć dokładniej dzięki technologii eyetrackingu

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • claudio-schwarz-vj3nOtiX85Y-unsplash
    Instagram wprowadza Quiet Mode oraz nowe funkcje personalizacji treści

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow