site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Starbucks wesprze #BlackLivesMatter - pracownicy otrzymają specjalne koszulki
22.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Starbucks wesprze #BlackLivesMatter – pracownicy otrzymają specjalne koszulki

3966111

Po aferze związanej z zakazem noszenia odzieży czy akcesoriów wspierający ruch antyrasistowski, którym żyje cały świat, firma postanowiła stanowczo zareagować.

#BoycottStarbucks i tajne notatki

Starbucks, podobnie jak wielu innych gigantów korporacyjnych, poruszył temat akcji antyrasistowskiej w mediach społecznościowych, ogłaszając swoje poparcie dla ruchu i zamieszczając w tweecie niektóre z działań, jakie podejmuje:

Black lives matter. We are committed to being a part of change.

You can find educational resources at https://t.co/xSXwaw2vQA. pic.twitter.com/ZxifsW7oeO

— Starbucks Coffee (@Starbucks) June 4, 2020

Jednocześnie, zgodnie z wewnętrzną notatką firmy uzyskaną przez BuzzFeed News, Starbucks zabronił pracownikom noszenia akcesoriów lub odzieży związanej z #BlackLivesMatter, powołując się na zasady dotyczące ubioru, które mają związek z polityką, religią lub osobistymi poglądami.

Przedsiębiorstwo tłumaczyło się faktem, że mogło to wywoływać niepotrzebne nieporozumienia na linii pracownik-klient, obrażać uczucia innych, a nawet prowadzić do czynnej przemocy. Pracownicy przyznali, że firma pozwala jedynie na noszenie akcesoriów związanych z poszanowaniem praw osób LGBT+. Nawet sam gigant kawowy rozdaje przypinki swoim baristom.

Nie trzeba było długo czekać na reakcje internautów. #BoycottStarbucks stał się najpopularniejszym tematem na Twitterze. Zareagowały nawet takie znane osoby, jak Ariana Grande, która jest – notabene – ambasadorską Starbucksa.

If Starbucks isn’t allowing things that say #BlackLivesMatter or anything along those lines, then they need to change their logo. #BoycottStarbucks pic.twitter.com/b0HpzidNKu

— This BITCH (@MireyaaAzelinn) June 11, 2020
https://twitter.com/MarkDice/status/1271176663817089024?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1271176663817089024&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.marketwatch.com%2Fstory%2Fboycott-starbucks-coffee-giant-slammed-for-banning-black-lives-matter-gear-2020-06-11

Black Lives Matter. We continue to listen to our partners and communities and their desire to stand for justice together. The Starbucks Black Partner Network co-designed t-shirts with this graphic that will soon be sent to 250,000+ store partners. pic.twitter.com/Wexb45RcTE

— Starbucks Coffee (@Starbucks) June 12, 2020

Starbucks przeciwko rasizmowi

Na zaprojektowanym t-shircie można odnaleźć takie hasła jak: „Black Lives Matter”, „Speak Up” i „Time for Change”. Na jednej pokazana jest podniesiona czarna pięść i napis „It’s not a moment, it’s a movement”.

Starbucks nie odpowiedział na pytania dotyczące feralnej notatki, ale oznajmił, że współpracuje z Starbucks Black Partner Network i liderami Black Starbucks, aby udostępnić 250 000 koszulek pracownikom w USA i Kanadzie. Do tego czasu czasu bariści mogą nosić własną odzież lub inne akcesoria związane z akcją.

W zeszłym tygodniu, Fundacja Starbucks zobowiązała się do przekazania miliona dolarów organizacjom walczących o równość rasową i sprawiedliwość społeczną. Organizacje będą wybierane przez pracowników.

Nie pierwszy raz pod ostrzałem

To nie pierwsza afera związana z działaniami giganta kawowego. W 2018 r. firma zamknęła wszystkie sklepy, aby przeszkolić swoich pracowników odnośnie tolerancji i uprzedzeń rasowych. Związane to było z sytuacją, kiedy dwóch czarnych mężczyzn w placówce w Filadelfii zostało aresztowanych po tym, gdy kierownik sklepu wezwał policję. Przyczyną miało być rzekome przebywanie w kawiarni i nie kupowanie niczego.

Czy w tym przypadku Starbucks wyjdzie z sytuacji obronną ręką? Chociaż w obecnej sytuacji firma zmaga się z kryzysem i hejtem nie zapowiada się, że dotkną ją trwale szkody. Szybka i stanowcza reakcja pokazała, że Starbucks zachęca swoich pracowników do wspierania akcji #BlackLivesMatter oraz jest dumna z personelu, który w pełni angażuje się w trudne tematy społeczne. 

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Freepik

#BlackLivesMatter Starbucks

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisFamilijne startują z kampanią reklamową
Kim jest Project Manager i jakie cechy powinien posiadać?

Podobne wpisy:

  • tr-jy4t6SY9Ax0-unsplash
    Starbucks w trosce o społeczeństwo
  • david-hurley-YBUj1dkt4Do-unsplash
    Starbucks, dzięki efektowi AR, wprowadza świąteczny klimat na Instagramie!

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow