site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Startujesz z agencją digital marketingową w 2023 r.? Przeczytaj e-booka WhitePress
9.01.2023  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Startujesz z agencją digital marketingową w 2023 r.? Przeczytaj e-booka WhitePress

jason-goodman-vbxyFxlgpjM-unsplash

Digital marketing to dzisiaj jedno z kluczowych działań biznesowych dla każdego liczącego się przedsiębiorstwa w Polsce i na świecie, dlatego każdego roku powstają nowe firmy oferujące usługi w tym obszarze. Od czego zacząć zakładanie agencji digital marketingowej, w jaki sposób budować dobry i zgrany zespół, czy jak wyceniać działania, żeby biznes się opłacał? Chociaż nie znajdziemy za Ciebie jednego, sprawdzonego przepisu na sukces, to podsuniemy Ci kilka jakościowych składników od najlepszych speców z branży marketingowej. 

WhitePress w swoim najnowszym, bezpłatnym e-booku z poradami na start, podzielił się kluczowymi wnioskami z raportu „Polskie agencje digital marketingowe.  Kompetencje, finanse, wyzwania” na temat kondycji branży marketingowej i zebrał wiele praktycznych tipów i case’ów od 40 specjalistów i właścicieli czołowych agencji w Polsce, m.in.: Tigers, Green Parrot czy FoxStrategy.

Agencje marketingowe – 11 tys. i co roku powstają nowe

Według PARP, w Polsce jest już prawie 11 tysięcy firm działających w sektorze komunikacji marketingowej. WhitePress przez wiele miesięcy prowadził wśród pracowników, managerów i właścicieli wielu z tych agencji ogólnopolskie badanie, które dostarczyło aktualnych danych na temat firm marketingowych, ich ogólnej kondycji, dochodów i finansowania oraz największych wyzwań, z jakimi muszą się mierzyć ich założyciele.

– W dobie dynamicznych zmian społecznych i gospodarczych takich jak: pandemia Covid-19, wojna na Ukrainie czy rosnąca inflacja, branża staje w obliczu wielu wyzwań. A to przekłada się na kształt oferty, ceny, kwestie formalne oraz zarobki. Obecnie, polskie agencje w zdecydowanej większości oferują wyspecjalizowane usługi związane z komunikacją online. Blisko 1/3 z nich koncentruje swoje działania w obrębie reklamy i performance marketingu, 19,2 proc. na SEO, 14 proc. buduje wizerunek marek w Internecie z pomocą content marketingu, a 11 proc. prowadzi działania promocyjne w social mediach. Tylko 7 proc. prowadzi kompleksową obsługę klientów w różnych kanałach cyfrowych i mieści się w kategorii agencji 360° – dodaje Anna Halama, Head of PR & Marketing, WhitePress.

Wyniki raportu stały się inspiracją i punktem wyjścia do stworzenia pierwszego tak kompleksowego e-booka na temat założenia agencji digital marketingowej.

– W ramach projektu „WhitePress dla agencji” przygotowaliśmy obszerny e-book, w którym staraliśmy się zawrzeć praktyczne porady, analizy i wskazówki ludzi, którzy z powodzeniem działają na rynku digital marketingowym i od wielu lat prowadzą swoje agencje. Są wśród nich tacy specjaliści, jak: Piotr Mazurkiewicz, prezes Brand So On (do września pod nazwą Brave Brain), Artur Wojczal, CEO Widoczni, czy Jacek Blaut, Head of Growth i współzałożyciel Delante. W publikacji od A do Z pokazujemy proces zakładania firmy. Jeżeli planujecie wystartować z własną agencją, to warto po niego sięgnąć, żeby sprawdzić, czy o wszystkim pomyśleliście – mówi Anna Halama.

Co dokładnie zawiera e-book?

Na początku zawarte zostały podstawy, czyli to co warto wiedzieć na start. Czy można prowadzić agencje jako jednoosobowa działalność? Jakie są istotne rozwiązania prawne? Na jaki rodzaj agencji postawić: 360° czy wybraną specjalizację. W poradniku znajdziemy również szablony dokumentów, m.in.: szablon briefu dla agencji, umowy z klientem, NDA czy też umowę o prace na okres próbny lub umowę z copywriterem. W e-booku umieszczono również modele rozliczeń z agencjami i domami mediowymi. Kolejne rozdziały podpowiadają, co robić, gdy agencja zacznie działania, czyli jak pozyskać klientów, z jakich narzędzi warto korzystać, ale też jak przeprowadzić przetarg. Ostatni punkt e-book-a poświęcony został temu, jak budować zespół i kiedy stosować outsourcing. Co więcej agencja Tigers podpowiada, jak przyciągnąć przyszłych pracowników, bazując na doświadczeniu z własnych projektów stażowych. Bonusem dla pobierających e-book jest pełna wersja raportu „Polskie agencje digital marketingowe”.

Dwa największe wyzwania agencji – jak im sprostać?

Co łączy klientów i pracowników? Z pewnością to, że to właśnie od nich zależy sukces agencji. Jak pokazuje badanie WhitePress największym wyzwaniem dla właścicieli jest pozyskiwanie nowych klientów oraz dobrych pracowników. Co trzecia agencja, która wzięła udział w ankiecie ma problem ze zdobyciem nowych zleceń i zatrudnieniem odpowiednich specjalistów. W jaki sposób radzić sobie z tymi wyzwaniami, na tak konkurencyjnym rynku opowiadają praktycy m.in.: Franciszek Bazylii Georgiew z agencji Tigers, o tym jak przyciągnąć nowych pracowników czy Krzysztof Marzec, właściciel agencji DevaGroup o jego modelu współpracy z klientami.

– W naszej agencji klienci rozmawiają bezpośrednio z ekspertami, żadnych PM-ów, accountów i „opiekunów klienta”. Nie jest to proste, wymaga świetnych specjalistów z umiejętnością tłumaczenia klientowi złożonych zagadnień, ale za to jest bardzo satysfakcjonujące – komentuje Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup

Więcej o tym, jak wygrać tę często nierówną walkę i sięgnąć po najbardziej ambitny segment pracowników i wymarzonych klientów startując z własną agencją znajdziesz w e-booku.

Źródło zdjęcia głównego: Jason Goodman/Unsplash

2023 agencja agencja marketingowa digital marketing

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis3 najważniejsze trendy, które będą kształtować reklamę cyfrową w 2023 roku
Instagram niczym Gadu-Gadu – statusy nową funkcją!

Podobne wpisy:

  • roberto-cortese-9tYbOIpVcn4-unsplash
    E-commerce i marketing w 2023 r. – przed branżą szereg wyzwań. Komentarze ekspertów
  • tania-mousinho-YlpfE9uCakE-unsplash
    Wyzwania branży OOH w Polsce. Pamiętaj o tym, planując kampanie w 2023 roku

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Instagram wprowadza Quiet Mode oraz nowe funkcje personalizacji treści
  • 4 najcięższe grzechy UX
  • Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...