Prawie 80 artystów, fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i UNESCO w ramach kampanii społecznej #staytogether stworzyli teledysk, propagujący pozostanie w domach oraz chronienie siebie i najbliższych. Jest to największe przedsięwzięcie na polskiej scenie muzycznej.
Kto wziął udział w wydarzeniu?
Organizatorami przedsięwzięcia są przedstawiciele Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Sieć Kreatywnych Miast Muzyki UNESCO. Natomiast w akcję zaangażowały się m.in. takie gwiazdy jak: Marcin Wyrostek, Renata Przemyk, Ania Brachaczek, Power Collective, Ola Nizio czy Baasch. Ze względu na to, że projekt był realizowany w czasie najbardziej zaostrzonych wytycznych sanepidu, wszyscy muzycy nagrywali piosenkę w swoich domach i przesyłali materiał przez Internet. Dzięki temu, możemy również zobaczyć, jak radzili sobie w trakcie narodowej izolacji.
Co warto wiedzieć o teledysku?
Klip rozpoczyna krótkie przemówienie Jurka Owsiaka, prezesa WOŚP, który nawołuje do zachowania odpowiedzialności we wszystkim, co robimy, a także do wzajemnego wsparcia w tym szczególnym czasie. Piosenka w większości została nagrana w języku angielskim, lecz w niektórych momentach artyści śpiewają po polsku. Premiera utworu odbyła się podczas Pol’and’Rock Festival online, który trwał od 30 lipca do 1 sierpnia.
Co ważne, artyści zrzekli się wynagrodzenia, dzięki czemu cały dochód z odtworzeń utworu na YouTube zostanie przekazany na fundację WOŚP. Warto wsłuchać się w przekaz artystów i wziąć sobie do serca ich słowa, abyśmy w ten sposób mogli jak najszybciej pokonać pandemię.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Hannah Busing/Unsplash
Komentarze: brak