site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Stop mowie nienawiści wobec osób LGBTQIA+  – akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”
14.12.2022  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Stop mowie nienawiści wobec osób LGBTQIA+  – akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”

Słyszysz_przemoc_Usłysz_nas_Agata_Kubis

Babbel, znana platforma do nauki języków obcych, wraz ze Stowarzyszeniem Lambda Warszawa przygotowała kampanię pod hasłem „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”, której celem jest zwrócenie uwagi na przemoc słowną, z jaką na co dzień spotykają się osoby LGBTQIA+. Ambasadorkami i ambasadorami projektu zostały aktywistki i aktywiści działający na rzecz społeczności LGBTQIA+ w Polsce: Maja Heban, Agata Kubis, Blanka Bernat, Magda Rakita, Miłosz Przepiórkowski, a także Piotr Wojsznis z Babbel oraz psycholożka Julia Kata. Wszyscy podzielili się swoimi historiami w ramach serii wyjątkowych videocastów.

Sytuacja osób LGBTQIA+ w niektórych krajach uległa zdecydowanej poprawie za sprawą rozwiązań legislacyjnych wprowadzających równość małżeńską i związki partnerskie. Niestety Polska nadal uznawana jest za najbardziej homo- i transfobiczny kraj w Unii Europejskiej. Osoby LGBTQIA+ nie mogą zalegalizować swoich związków i wciąż spotykają się z aktami przemocy, w tym przemocy słownej,  z uwagi na swoją orientację. Jak wynika z danych, aż 59% osób LGBTQIA+ w naszym kraju doświadczyło przemocy werbalnej, a 36% było narażonych na groźby. Wulgarne i obraźliwe zwroty, których używa się pod adresem osób LGBTQIA+, są na tyle zakorzenione w języku polskim, że część społeczeństwa przestaje zwracać na nie uwagę, bagatelizując  ich znaczenie.

Tolerancja na pierwszym miejscu!

Międzynarodowy Dzień Tolerancji został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1995 roku. Od tego momentu rokrocznie obchodzimy go 16 listopada. Celem tego wyjątkowego dnia jest przeciwdziałanie wszelkim aktom przemocy, do których zaliczają się także przejawy nacjonalizmu, antysemityzmu czy homofobii. Akcje związane z Międzynarodowym Dniem Tolerancji prezentują różnorodność w obrębie kultur, społeczeństw i mniejszych społeczności, a także pomagają w rozwijaniu akceptacji wobec ich członków. Dlatego w ramach obchodów Światowego Dnia Tolerancji Babbel, platforma do nauki języków, wspólnie ze Stowarzyszeniem Lambda Warszawa, przygotowała serię videocastów. Jej celem jest zwrócenie uwagi na temat sytuacji osób LGBTQIA+ w Polsce oraz agresji słownej, z którą się spotykają.

Słyszysz przemoc– usłysz nasze historie – seria wyjątkowych videocastów

W ramach akcji „Słyszysz przemoc. Usłysz nas.” powstała seria videocastów, w których Miłosz Przepiórkowski, wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Lambda Warszawa, porusza temat agresji, przemocy słownej i podejścia społeczeństwa do osób LGBTQIA+ w rozmowie z ambasadorkami i ambasadorami akcji.

– Z moimi gośćmi i gościniami porozmawiam o tym, jakie są ich doświadczenia związane z przemocą słowną, o tym, jak ciężko jest dokonać w Polsce coming outu, jak widzi ich polskie społeczeństwo i jak radzą sobie z przemocą – mówi prowadzący videocastów Miłosz Przepiórkowski.

Każdy odcinek videocastu to historia prezentująca doświadczenia i perspektywę bohaterki lub bohatera. W ramach serii do rozmowy zostały i zostali zaproszeni: Maja Heban: trans aktywistka i publicystka, Agata Kubis: lesbijka, fotoreporterka i fotografka uliczna, od lat dokumentująca wydarzenia związane z emancypacją ruchów feministycznych, Blanka Bernat: lesbijka, koszykarka, zaangażowana w działalność Alternatywnego Klubu Sportowego Zły, Magda Rakita: interpłciowa aktywistka, współzałożycielka Fundacji Interakcja, Piotr Wojsznis:gej, content menadżer w Babbel, Miłosz Przepiórkowski: osoba biseksualna, wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Lambda Warszawa, Julia Kata: psycholożka, związana z Fundacją Trans-Fuzja  od 2011 roku.

Każdy z nas jest inny, ale krzywdzące słowa ranią nas tak samo

Mowa nienawiści wobec osób LGBTQIA+ jest w Polsce zjawiskiem powszechnym, ponieważ każdego dnia spotykają się z hejtem i wyzwiskami. Niestety większość z nas nie zwraca uwagi na konsekwencje i moc wypowiadanych słów. Nawet z pozoru dowcipne czy błahe wyrażenia mogą bardzo zranić. Przyzwolenie na mowę nienawiści prowadzi do utrwalenia krzywdzących stereotypów i uprzedzeń, a te z kolei wpływają na brak pewności siebie wśród osób, które się z nimi spotykają. Przyzwolenie na obraźliwy język powoduje u wielu osób stan depresyjny. Jak wykazują badania, liczba osób ze społeczności LGBTQIA+ zgłaszająca poważne objawy depresyjne wynosi 70%, a aż 95% osób LGBTQIA+ nie zgłasza przemocy na policję.

– Chciałabym zwrócić uwagę, że nienawiść i nienawistne komentarze, transfobia, enbyfobia – czyli nienawiść w stosunku do osób niebinarnych czy jakakolwiek inna forma fobii nie są opinią – są nienawiścią – mówi Julia Kata psycholożka, aktywistka, jedna z bohaterek akcji.

– O przemocy mówi się najczęściej w kontekście agresji fizycznej. Tymczasem jej werbalna forma bywa bagatelizowana. Niestety, przemoc słowna także wyrządza krzywdę, raniąc osoby, których dotyczy. Obraźliwe zwroty, pełne nienawiści, stygmatyzują ofiary i pogłębiają uprzedzenia. Dlatego nie powinniśmy się z nimi oswajać, reagując na nie, oczywiście, jeśli czujemy się na siłach. Naszą akcją chcemy przypomnieć wszystkim, że słowa, szczególnie mowa nienawiści, może doprowadzić do przestępstwa na tym tle, będąc po prostu źródłem przemocy – powiedział Piotr Wojsznis, ekspert Babbel.


Kilka słów o organizatorach:

Organizatorem tegorocznej akcji jest platforma do nauki języków Babbel, którawierzy, że różnorodność osób, które ją tworzą, a także osób, które z niej korzystają, stanowi o jej sile. Od lat czynnie włącza się w propagowanie idei inkluzywności w swoich materiałach edukacyjnych, podcastach czy w trackie lekcji na żywo pod okiem wykwalifikowanych lektorów, a także angażuje  w inicjatywy mające na celu zwalczanie mowy nienawiści. W tym roku partnerem akcji zostało Stowarzyszenie Lambda Warszawa, działające na rzecz wsparcia osób, które znalazły się w trudnej sytuacji ze względu na orientację romantyczno-seksualną lub tożsamość płciową, jak również tych, które z tych powodów doświadczały bądź doświadczają dyskryminacji i przemocy. Organizacja nieustannie wspiera wszystkie osoby należące do społeczności LGBTQIA+, które potrzebują pomocy. Poza pomocą psychologiczną, zapewnienia bezpieczne schronienie, prowadzi grupy wsparcia oraz telefon zaufania.

Więcej informacji na stronie.

akcja społe kampania społeczna LGBT

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisZakupy w internecie sposobem na kryzys
6 kluczowych trendów w zakresie influence marketingu, które zdefiniują rok 2023 [raport]

Podobne wpisy:

  • image_processing20221115-873892-1ff40r6
    Aadidas rzuca światło na problem molestowania kobiet w nowej kampanii społecznej
  • okai-vehicles-XCtN1IR1qOI-unsplash
    Bolt z ogólnopolską kampanią o bezpieczeństwie - “Pokaż mi jak parkujesz, a powiem Ci kim jesteś”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Instagram wprowadza Quiet Mode oraz nowe funkcje personalizacji treści
  • 4 najcięższe grzechy UX
  • Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...