site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > #StopFejkFriends - strzeż się fałszywych przyjaciół
3.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

#StopFejkFriends – strzeż się fałszywych przyjaciół

FEJK_1200x800_PR_kv

Prawdziwy przyjaciel wspiera, motywuje do zmiany, chce dla Ciebie dobrze i zawsze możesz na niego liczyć. Toksyczna przyjaźń niszczy, upokarza, marnuje Twój czas i rujnuje finanse. I choć na pierwszy rzut oka jest sympatycznie, to tzw. przyjaciel jest z Tobą z konkretnych powodów i dla własnych korzyści, dokładnie tak jak papieros. Trwa kampania społeczna #STOPFEJKFRIENDS, której celem jest edukacja młodzieży i zwiększanie świadomości na temat szkodliwości palenia papierosów i używania elektronicznych papierosów.

Według badania zrealizowanego na potrzeby kampanii przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, 60% osób w wieku 15-18 lat przynajmniej raz sięgnęło po papierosa. Obecnie prym wiodą papierosy elektroniczne i to od nich często nastolatkowie zaczynają nikotynową przygodę. Palą z ciekawości, dla towarzystwa, bo jest taka moda i nie warto odstawać od reszty. Większość z nich zdaje sobie sprawę z negatywnych skutków palenia, bo aż 75% uważa, że zdecydowanie szkodzi im zdrowiu, mimo to, nie zamierzają przestać. W efekcie nałogowcami zostaje połowa z nich, bo rzucenie palenia tak jak toksyczny związek – trudno zakończyć.

Szkielet kampanii #STOPFEJKFRIENDS zbudowano na postaci Jana Fejka – symbol fałszywego przyjaciela, który podstępnie manipuluje drugą osobą, by osiągnąć swoje cele. W rzeczywistości pod maską super kumpla kryje się toksyczna osoba. Przyjaźń z Fejkiem – podobnie jak z papierosem lub e-papierosem – skutkuje przykrymi konsekwencjami. Osoby wciągnięte w toksyczną relację ponoszą straty finansowe, doświadczają spadku kondycji fizycznej, a także niszczą więzi z najbliższymi. Projekt pokazuje dosłownie i symbolicznie zdradliwe relacje, w jakie wchodzi młody człowiek, który sięga po nikotynę.

Działania kampanii skierowane są do osób w wieku 16–18 lat. Dotarcie do grupy docelowej odbywa się za pośrednictwem idoli młodzieży. W projekt zaangażowano 50 influencerów, m.in.: Macademian Girl i kanał Matura to bzdura. Publikują oni na swoich kanałach video-opowieści o toksycznych relacjach w jakich się znaleźli. Każdy spot jest oznaczony hasztagiem kampanii #STOPFEJKFRIENDS.

Obecnie trwają działania outdoorowe kampanii. W przestrzeni miejskiej pojawiły się plakaty, które podpowiadają, jak rozpoznać „fejkowego przyjaciela”. W planach jest interaktywną wystawa, która odwiedzi 16 miast w Polsce i pojawi się na wydarzeniach popularnych w tej grupie wiekowej np. Open’er Festival. 

Jak rozpoznać fałszywego przyjaciela można sprawdzić na stronie.

Kampania rozpoczęła się na przełomie 2019 i 2020 r. Materiały wideo emitowane są w Internecie, głównie na platformach społecznościowych oraz na stronie projektu www.stopfejkfriends.pl. Spot wyreżyserowała Nastazja Gonera, Fejka zagrał Mikołaj Kubacki, aktor Starego Teatru w Krakowie. Kampanię przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej. Partnerem merytorycznym i konsultantem został Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny. 

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: kampaniespoleczne.pl

kampania społeczna nałóg

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJuż wkrótce zrobimy zakupy na Instagramie
Polskie wakacje w czasie pandemii, czyli czego użytkownicy szukają w wyszukiwarce Google?

Podobne wpisy:

  • Słyszysz_przemoc_Usłysz_nas_Agata_Kubis
    Stop mowie nienawiści wobec osób LGBTQIA+  – akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”
  • image_processing20221115-873892-1ff40r6
    Aadidas rzuca światło na problem molestowania kobiet w nowej kampanii społecznej

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow